hoge bloedruk word niks mee gedaan!

A

Anoniem

Guest
hay dames!
allereerst van harte gefeliciteerd met jullie wondertjes voor degenen die bevallen zijn, hoop zeeeeer binnenkort ook weer zover te mogen zijn, maar eerst mag ik me nog even ergeren aan onze verloskundige praktijk hier.

had controle vandaag en omdat ik me niet goed voelde (duizelig en mn hartslag in de keer) had ik wel door dat mijn bloedruk te hoog zou zijn en dat klopte, de 1e keer dat ze hem meette was ie 169 over 97!!! veeeeeel te hoog natuurlijk! nou zei ze ik meet hem zo wel weer, na 5 minuten weer gemeten en toen was ie noh hoog, namelijk 162 over 92, nog te hoog zei ze maar wel daalende. meteen daarna pakte ze de hand meter en die gaf een onderdruk van 85 nou dat vond ik wel een heel verschil, maar ze zei nou we doen er niks mee maar als ie nog hoog is volgende weer moeten we wat anders bedenken. nou ik vind het geen gang van zaken, hooge bloedruk is gevaarlijk toch?
wat vinden jullie

groetjes memfanilsa 38 weken en 6 dagen zwanger

Volgens mij is hoge bloeddruk zeker bij deze zwangerschapsduur niet goed. Ga anders even langs de huisarts ofzo, laat je het daar nog eens meten en vraag je wat hij vind. Je bent er duidelijk ongerust over (en terecht naar mijn mening) dus ik zou er wel wat mee doen!

Hoi,

Wat Mommy zegt ik zou naar de huisarts gaan en daar nog even laten controleren.
Want door dat je nu ongerust bent is ook niet bevoordelijk.

Succes meid!

Liefs An

Ik zou zeker verdere onderzoeken eisen. Normaal doen ze met zo'n hoge bloeddruk altijd je urine testen. Het is belachelijk dat ze je hier zomaar mee rond laten lopen. Zou zeker inderdaad even naar de huisarts gaan, hij heeft zo een urine test gedaan en dan weet je meteen waar je aan toe bent. Succes ermee!

Hoi

Ik heb ook een hoge bloeddruk en onder andere hiervoor loop ik bij de gyn. Maar mijn bloeddruk is niet zo hoog als die van jouw. De mijn is gemiddeld 140/ 90.
Toch word ik telkens geprikt op zwangerschapsvergiftiging, zeker ook omdat ik hier de symptonen voor heb: duizelig, sterretjes zien, bandgevoel, tintelende handen....mijn urine is ook voor 24 uur opgevangen.. Ik heb ( nog) geen zwangerschapsvergiftiging, maar ik word ontzettend goed in de gaten gehouden vanwege die hoge bloeddruk en die symptonen......ik zou geloof ik als ik jou was ook bloed laten prikken en urine laten testen, beter een keertje teveel dan een keertje te weinig!

Groetjes Hanneke 37,4 weken zwanger

Hoi hoi

Ook ik heb een hoge bloeddruk; varierend tussen 95 en 105 van onderdruk.

Verloskundige heeft mij wel doorgestuurd naar de gyn. in het z'huis,
heb een spoortje van eiwitten in urine, word ook goed in de gaten
gehouden, maar

echt kwaad zou ik me niet maken als ik jou was; ik denk dat je haar morgen

beter even kunt bellen om morgen nog even een keer te laten meten.

Normaal gesproken   moet eigenlijk, om een goed beeld te verkrijgen, na 4 uren

nog eens worden gemeten en de dag erop nogmaals.

Nu begrijp ik dat het vervelend is dat net het weekeinde eraan komt, maar met kwaad maken heb je alleen jezelf en je kleintje.

1 voordeel; het stofzuigen, boodschappen tillen, ramen zemen moet je nu
wel aan je mannetje/mams/ iemand anders overlaten, ha ha ha.

Rustig aan doen, meis!

Dien

hey bedankt voor jullie reacties!
bij ons wordt de urine de laatste weken standaard nagekeken en vanochtend was het helemaal schoon, ook daarom vond ze extra controle niet nodig.
maar toch vind ik de hoge bloedruk wel reden om verder te onderzoeken, misschien is het niks maar toch. ze had zo even een echo kunnen laten maken om te kijken of mijn meisje het nog goed had, of bloedonderzoek laten doen toch?
maar ik ga het denk ik zo doen, als zondag mijn bloedruk nog te hoog is en die meet ik dan bij mijn schoonouders dan bel ik maandag wel even naar de vk. tenzij ik tussentijds beval(wat ik stiekum hoop), rustig aan doen is ook niet echt een reëele optie aangezien ik hier een peuter van 20 maand heb rondtieren hihi.
voor de rest maak ik me niet te druk.
groetjes memfanilsa

Terug
Bovenaan