Hoge bloedsuikerspiegel

<p>Hallo dames,</p><p>Ik prikte vandaag 2,5 uur na het avondeten 9,7! Ik ben hier erg van geschrokken. Na een half uur bewegen stond het weer op 6,8? </p><p>Hoe gevaarlijk is zo een piek voor de baby en kan het weer zo snel zakken? Het was niet eens zo intensief bewegen.</p><p>Ik krijg met 16 weken de suikertest, maar ben nu zelf ook af en toe aan het prikken als ik voor mijn gevoel iets meer dan normaal heb gegeten. </p>
 
Heb je inmiddels wel nieuwe stripjes die niet over datum zijn? Waren die metingen dus betrouwbaar?

Na ruim 2 uur nog zo hoog zitten is natuurlijk niet ideaal, maar zeker als je rond de feestdagen een keer wat uitgebreider eet (of drinkt (en dan bedoel ik suikerhoudende dranken, geen alcoholische dranken)) dan kan het natuurlijk een keer heftiger schommelen dan normaal. 
 
Ohh ja controleer vooral even de houdbaarheid van de strips idd. 
Hoeveel weken ben je nu zwanger dan? En heb je inmiddels al vaker geprikt? Hoe zijn de waardes dan? 
 
Ik heb nieuwe strips besteld en zo nu en dan ben ik aan het vingerprikken. 
Na die 6,8 testte ik opnieuw 9,2 en toen weer 9,6. Ik werd helemaal gek. Dus ik dat ding schoonmaken, handen wassen en opnieuw prikken. Kreeg ik ineens 6,4 te zien. Daarna ben ik gestopt, want het is echt heel erg frustrerend. 
Ik heb het gevoel dat het apparaatje niet betrouwbaar is. Daarnaast ben ik inmiddels 5,5 kilo afgevallen. Ik eet alles volkoren i.p.v. gewone rijst en pasta en verdeel de boterhammen overdag. Als ik meer eet, scoor ik hoger, maar zoveel afvallen is ook niet goed. Ik was ook een tijdje misselijk en wilde niets eten, maar nu ik wat meer trek heb, blijf ik toch afvallen.
 
 
 
 
Ik ben 9 weken en 5 dagen zwanger. Afgelopen dinsdag heb ik een echo gehad en de kleine was aan het zwaaien met een mooi kloppend hartje.
Afgelopen dagen testte ik steeds tussen de 5,7 en 7 met een keer een 8,4 en gisteren dus een 9,7
 
Jaa je vraagt je wel af of de waardes wel kloppen aangezien het ook zo wisselt toch. 
Maar had je bij een vorige zwangerschap ook zwangerschapssuiker? Aangezien je nu toch al begint te prikken en ook het apparaatje in huis hebt.
Het zou zomaar eens kunnen zijn dat je toch de diabetes type 2 hebt overgehouden na een eerdere zwangerschap. Vooral omdat je nog maar zo kort zwanger bent. Vaak wordt de. test bij een volgende zwangerschap pas vanaf 16 weken gedaan (Bij mij pas bij 20 weken) omdat het zich ook pas rond dat termijn kan ontwikkelen ofzo? 
Dus ik zou hier sowieso niet te lang mee wachten om hier duidelijkheid over te krijgen. 
Succes en sterkte ?
 
Klinkt als zwangerschaps diabetes. Ik heb het namelijk ook. Het wisselt bij mij ook erg in welke vinger ik prik, de verklaring hiervan kunnen ze niet precies zeggen. (Ga op verschillende weegschalen staan, dat geeft ook altijd een ander getal werd er gezegd. 
Waardes nuchter moeten zijn:
 
Ik had bij mijn vorige zwangerschap ook zwangerschapsdiabetes. We kwamen hier met 28 weken achter. Zoon is zowel dysmatuur als prematuur geboren. Was dus erg klein.
Ik heb het toen 7 weken gehad,omdat ik met 35 weken ben bevallen. 
 
Terug
Bovenaan