Hoge concentratie witte bloedlichamen in urine. Herkenbaar?

Hallo allen,

Twee weken geleden had ik wat steken en een paar druppels bloedverlies. Bij de verloskundige bleek dat alles goed is en de baby erg actief is. Gelukkig maar! Sinds die tijd heb ik s’ochtends soms een druppel oud(bruin) bloed. Nu merkte ik vanochtend dat ik ook wel erg veel aandrang heb om te plassen, hoewel ik net geweest ben.
Naar de huisarts geweest om urine in te leveren en ze zouden meteen checken op blaasontsteking. Nu ben ik net gebeld, ze zien wat bloed in de urine en een hoge concentratie van witte bloedlichamen. Ze vroeg me om direct even de verloskundige te bellen, dat maakte me lichtelijk angstig. Maar die zei dat het niet zo’n probleem hoeft te zijn en het noteert in mijn dossier.
De huisarts zet mijn urine op kweek tot maandag en dan kijken ze verder.
Mijn vraag aan jullie is; heeft iemand dit eerder meegemaakt? En wat zou dat kunnen betekenen? Ik merk dat ik er wat gespannen van word. Ik ben bijna 12 weken zwanger nu, en blijf dit soort dingen altijd spannend vinden.

Groetjes Myra
 
Een hoge concentratie witte bloedlichaampjes (of überhaupt de aanwezigheid van witte bloedlichamen) in de urine betekent meestal dat er sprake is van een blaasontsteking. Door de urine nu op kweek te zetten kunnen ze dat bevestigen. Gebeurt vaker bij zwangere vrouw, geen reden tot grote zorgen!
 
Argh dat gebeurd altijd op vrijdag zoiets he ? dan zit je een heel weekend met je hoofd vol zorgen! ga er voor nu even van uit dat je een blaasontsteking hebt. Zwangere vrouwen hebben hier grotere kans op, en voelen het minder goed dat ze het hebben. Veel blijven drinken is de beste tip ? en helaas even wachten tot maandag. Succes ?
 
Dank voor jullie reactie, ik voel me idd al wat beter! ? dit is mijn eerste zwangerschap na een pgd/ivf traject, dus het voelt soms nog onwerkelijk en fragiel.
Ik wacht idd de maandag even af, en hoop dat het blaasontsteking is. Dat zou de klachten en vragen die ik heb verklaren.
 
Ik zou me hier inderdaad geen zorgen over maken! Witte bloedcellen kunnen ook in je urine zitten als je urine verontreinigd is, doordat het bijvoorbeeld niet steriel is opgevangen (eerst de vagina met water wassen en het eerste beetje urine niet opvangen). Daarnaast geven urinestickjes met enige regelmaat aan dat er bloed in zit, terwijl dit niet het geval is. Met de kweek kom je er snel genoeg achter, als het een blaasontsteking is, is het ook snel weer opgelost!
 
Terug
Bovenaan