Hoge koorts

Hallo,

Mijn dochtertje heeft nu al 3 dagen koorts, schommelend tussen de 39,5 en 40,5 (zo hoog had ze gisteravond en nu alwéér). Ik vind het zo ontzettend zielig, normaal gesproken is ze de hele dag superdruk en nu blijft ze alleen maar stil op haar rug liggen en bibbert de hele tijd.
We zijn naar de dokter geweest, maar zie zegt dat het pas na 5 dagen over MOET zijn en dat ik het tot die tijd gewoon in de gaten moet houden.
Maar ondertussen is ze zó zielig!!! Zijn er manieren om de koorts naar beneden te krijgen? Een paracetamolzetpil helpt niet en nou weet ik het ook niet meer....
 
Hai Iris,
Wat vervelend dat je kleintje ziek is, en ja echt heel zielig. Je kan proberen de koorts wat omlaag te krijgen door haar in een lauw badje te badderen of door haar natte sokjes aan te trekken. en natuurlijk veel laten drinken maar dat zal je ha je ook wel hebben verteld.. Veel beterschap
Irene
 
Bedankt voor jullie reacties. Lijkt me niet bepaald lekker zitten, natte sokjes. Maar het valt te proberen, als ze morgen nog zulke koorts heeft zal ik dat eens doen.
Ik vraag me wel af hoe het komt dat daar de koorts door gaat zakken.....
 
Hoi hoi, je vroeg je af hoe het kan dat de koorts dan gaat zakken: nou door dat met water te doen dat is kouder dan je eigen lichaamstemperatuur. Je ziet ook wel dat volwassenen een washandje op hun voorhoofd leggen om af te koelen maar kleintjes laten dit natuurlijk noit liggen daarom de natte sokjes!
groetjes Irene
 
Hoi Irene,
Ik ga het straks proberen als ze weer wakker is geworden. Ik dacht dat die washandjes gewoon lekker koel aanvoelden, niet dat de koorts ervan ging zakken. Ze heeft nog steeds 40 graden en heeft net ook al haar hele fles eruit gegooid. Als het niet heel snel beter gaat, ga ik weer naar de dokter hoor!

Groetjes, Iris
 
Hai Iris,
Gewoon op je eigen gevoel af gaan hoor! je kent je eigen kindje zelf het beste, en ja een paar dagen koorts mag (ben zelf doktersassist.) maar als je het niet vertrouwd... bellen! daar zijn ze voor. Niet te bang zijn voor dat spugen hoor, er blijft altijd wel wat in het maagje zitten maar het lijkt gelijk zoveel. Belangrijk is dat ze alert is en niet suffig en wel voldoende plast op een dag (mag wel veel slapen hoor, maar als ze wakker is moet ze wel echt wakker zijn en niet heeel erg sloom) daarin ken je je eigen dus het beste.
Beterschap, Irene en een knuffeltje voor je kleine meid van mijn Anoekje!
 
Irene, je bent een lieverd! (en Anouk ook natuurlijk)
Ik ben toch met haar naar de huisarts geweest, want ze bleek vanmiddag opeens 41,2 graden te hebben. Ik wist niet eens dat het zo hoog kon worden!
Volgens hem is het waarschijnlijk zesde ziekte omdat ze ook wat vlekjes heeft, maar later las ik op allerlei sites dat ze dan pas vlekjes krijgen NAdat de koorts is gezakt.
Nu weet ik het dus helemaal niet meer! Morgen moet ik de huisarts bellen en als ze nog koorts heeft, weer langskomen.
Ondertussen zie ik nog geen verbetering, het lijkt alleen maar slechter te gaan (SNIK)
 
Terug
Bovenaan