hoge koorts

hallo,

even een vraagje mijn dochtertje van nu 11 maanden heb vorige week 2 prikjes gehad op cb en nu heb ze al 3 dagen hoge koorts schommelt tussen 38,9 tot 40 graden.....vanacht zelfs tot bijna 41 graden........ze wil alleen maar op schoot zitten en voor de rest drink ze wel goed maar brood en groente eet ze weer niet.....geef zelf nog bv dus dat geef ik nu wat meer en vaker op de dag voor uitdrogen......uit flesje wil ze niet drinke of tuitbeker ook niet......
ze slaap wel erg veel zeg zeker 3 uur achter elkaar en als ze 1 uur op is is ze alweer moe en wil ze weer slapen......is dat wel goed?????
wie heb ervaring ermee?????

groetjes jantina
 
Hoi,
Ja, die kleintjes krijgen als ze koorts hebben, vaak hele hoge koorts. Er zijn hierbij een aantal dingen waar je op moet letten. Ten eerste is je kind bij. Daarmee wordt bedoelt of ze nog reageert, zal natuurlijk altijd iets minder zijn, maar zorgwekkend wordt het als ze zich gedragen als een slappe pop en amper hun ogen open houden. Ten tweede is van belang dat ze drinken, hoeft niet belachelijk veel te zijn. Eten is niet van belang. Let op of er plasluiers geproduceerd worden. Daarnaast mag de koorts niet te lang aanhouden. Jij hebt het over drie dagen. Over het algemeen zie je dat de koorts 3 a 4 dagen aanhoudt (s'nachts meestal hoger). Je kunt de koorts iets verlagen door om de zoveel tijd paracetamol te geven. Ik bewaar die meestal een beetje voor s'avonds omdat er dan vaak zo'n koortspiek komt.
Verder moet je vertrouwen op je moederinstinct. Voelt het fout, dan echt naar de dokter.
Is moeilijk hoor, dat inschatten, vind ik nog steeds. Maak me nog steeds ongerust bij hoge koorts en dat na vier kinderen. Succes ermee. Ik hoop dat ze snel beter is.
Ivy
 
Oh, en veel slapen, dat is prima. Laat haar het zelf maar aangeven. Wel hield ik ze altijd goed in de gaten. Ging om de zoveel tijd even kijken. Oja, en niet te warm inpakken, maar denk dat je dat al wel wist.
Ivy
 
Hoi Jantina,

als de koorts aanhoudt, of als je het niet vertrouwt: gewoon je huisarts bellen. Daar zijn ze voor!
Toen Lars laatst in het weekend drie dagen achter elkaar hoge koorts had, heb ik een paar keer met  de spoedpost gebeld. Gewoon om advies te vragen.
Hun advies was: zorg, dat je kindje voldoende te drinken krijgt; met kinderparacetamol kun je de koorts wat omlaag halen en we mochten onze zoon niet te dun aankleden: gewoon de kleertjes, die bij de temperatuur van de dag horen. Wij hebben voor (onze) zekerheid zijn bedje bij ons op de slaapkamer gezet: konden we hem goed in de gaten houden.

Heel veel sterkte en ik hoop, dat het snel beter gaat!

Marijon
 
Terug
Bovenaan