Hoge koorts

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,
Mijn zoontje van 14 maanden heeft 2 weken geleden zijn BMR prik gehad. Nu is hij al 6 dagen heel ziek. Meer dan 40 graden koorts. Hij wil niet eten. Drinken doet hij wel goed. De dokter dacht dat het van de prik was. Nu heeft hij gister ook zijn eerste voortand gekregen. (is pas zijn 3de tandje, het is een late met tanden)
Sinds vandaag heeft hij spuitluiers. Misschien nog meer tanden opkomst. Ik word er heel moe van moet ik zeggen. Heel de dag een jengelend kind. Omdat hij niet eet is hij heel slap en kan bijna niet meer lopen. Het is meer wankelen wat hij doet.
Weet iemand of het kwaad kan als ze al bijna een week 40 graden koorts hebben? Ik geef hem dagelijks 2 zetpillen dus dan daalt zijn koorts tijdelijk. Maar het lijkt me toch niet goed. Wat denken jullie?
Groetjes mama van Mike

Hoi,

Toevallig heeft mijn dochtertje van 14 maanden 10 dagen geleden de bmr prik gehad en heeft ze nu een aantal pukkeltjes over haar lijfje. Ze is ook wat hangerig, maar ze eet en drinkt nog goed. Maandag gaan we op vakantie, dus ik hoop niet dat ze echt ziek wordt.
Wat jij schrijft een week al 40 graden koorts vind ik lang voor een kind van 14 maanden. Ik zou terug gaan naar de dokter en het zeker vertellen. Er moet toch verbetering in zitten, hij moet toch weer op gaan knappen. Van tanden krijgen ze toch ook geen 40 graden koorts? Ik wil je niet ongerust maken, maar ik zou zeker terug gaan naar de huisarts of bellen naar de huisartsenpost nu het weekend is. En het drinken in de gaten houden. Dat is belangrijk bij koorts, maar dat weet je zelf waarschijnlijk ook wel.
Succes ermee. Lastig he, die prikken. Gelukkig komen ze nu een tijdje lang niet meer terug...!

Groetjes Belle

Hoi Allemaal,

Ons kleine meisje heeft ook pas haar BMR prik gehad en is daar echt bijna een week HEEL beroerd van geweest.
Bijna 5 dagen 39+
Ik herken jullie   beschrijvingen (op de tanden na dan) ik ben op de 2de dag van de koorts dan  ook met FLoortje naar de ha geweest en die constateerd ook dat het waarschijnlijk van de prik was wij moesten 4 dagen lang 3x daags paracetamol geven. In ons geval eindigde de 4de dag op zondag en moesten we 's maandag terug wanneer de koorts niet was gezakt.
Gelukkig was het toen over en geen koorts meer.
Floortje heeft die dag ook heel slecht gegeten (nou vind ik dat dan niet zo erg) maar drinken deed ze heel slecht en daar ging ik me wel heel erg zorgen om maken gelukkig ging ze die zondag ineens weer goed drinken en was het niet van dat warm weer.
De ha vertelde dat enkele dagen paracetamol gegeven absoluut geen kwaad kan.
Dus maak je geen zorgen het is heel vervelend natuurlijk wanneer je kindje ziek en hangerig het vergt veel energie.
Sucses ermee

Groetjes Louise

Hey wat sneu, gaat het inmiddels al wat beter?
Ik vind de reactie van de dokter trouwens wel wat vreemd, mijn dochter heeft toen ze 16 mnd was ook een paar dagen hoge koorts gehad (40) die niet of nauwelijks daalde met paracetamol. Na 3 dagen ben ik al doorgestuurd naar de kinderarts, want koorts zonder zichtbare reden vertrouwde ze niet.
Daar is alles nagekeken, foto's gemaakt, bloed prikken etc etc. Daar bleek niets uit, dus waarschijnlijk had ze een virusinfectie. Ik was hierdoor wel gerust gesteld.
Moest het toen nog eens 3 dagen afwachten, als het dan niet een stuk beter ging moest ik opnieuw naar het ziekenhuis komen met haar voor vervolgonderzoek..
Gelukkig begon de koorts een dag later af te nemen, en begon dochter weer wat te eten.

hallo,
Sinds een paar dagen gaat het beter met Mike. Hij eet weer en speelt ook weer. Heerlijk om te zien.
De koorts is vanzelf overgegaan.
Nu weer lekker genieten van ons manneke.
Bedankt voor jullie reacties
Groetjes

Terug
Bovenaan