hoge luchtweg infectie

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Mijn zoontje Niek is nu 06 maanden oud en afgelopen vrijdag ben ik met hem naar het ziekenhuis geweest. Hij had hoge koorts en het wilde niet echt zakken. Na een bloedonderzoek en nagekeken te zijn door de kinderarts, kregen wij antibiotica, neusdruppels en zetpillen voorgeschreven. Mij werd gezegd dat er na 24 uur verbetering zou optreden. Niek is nu wel wat actiever en kan soms zelfs weer lachen, maar de koorts blijft nog steeds (schommelt van 37.7 tot 38.8) was eerder wel 39.2.
Kan iemand mij vertellen of dit normaal is of zou ik toch weer opnieuw een arts moeten raadplegen? Vind het echt heel zielig, want hij hoest heel erg..en ik had gedacht dat door die medicijnen zijn koorts zou verdwijnen.

Hoop dat iemand hier ervaring mee heeft of dat jullie mij wat tips kunnen geven.

Groetjes suus

Beste Suus,
vervelend zeg, dat je manneke zo ziek is. En lastig zeg, om te beoordelen of hij voldoende is opgeknapt.
Als ik jou was, en ik zou nog erg twijfelen, dan zou ik toch de arts in het ziekenhuis bellen. Vaak kan hij of zij in zo'n situatie telefonisch wel aardig beoordelen of iemand voldoende is opgeknapt. En anders kunnen ze hem voor de zekerheid nog een keer zien.

Bij twijfel gewoon de arts bellen hoor, zijn ze voor immers!

groetjes en beterschap voor je zoon,
Mandarijn

hoi hoi
weet dat die griep  erg lang aanhoudt.
mijn nichtje van 9maand loopt er al weken mee.
maar ik zou bij twijfel gewoon de arts nog een keer bellen.
heel veel beterschap,hoop dat hij snel opknapt.
liefs sil

Hoi Hoi,
Ik weet precies wat jij bedoeld.  Ons zoontje ( nu bijna 6 maanden) heeft voor 3 weken geleden hetzelfde gehad.
Na een leuke dag bij oma heb ik de kleine man thuis gebracht. Hij voelde wat warm aan; temp. opgenomen en ja hoor; 38.8. Zetpil erin, koorts iets wat gedaald, maar de volgende ochtend weer hoog. Kind was alleen maar aan het huilen, er kwam geen lachje vanaf. Na 2 dagen huilen en koorts toch even bij de huisarts langs. Bovenluchtwegen ontsteking.
De arts heeft geen medicijnen voorgeschreven (zou niet helpen volgens hem) en aangeraden neusspray en zetpillen te gebruiken. Na 5 a 6 dagen zou het over moeten gaan. Inderdaad na 5 dagen was het weer mijn kleine vrolijke man. Hij hoest nog steeds (al 3 weken dus), maar met thijmsiroop verzacht het wel en is hij erg vrolijk en slaapt eindelijk weer de nachten door (de eerste twee weken, was hij om het uur/ 2 uur wakker (droge mond, hoesten enz.).
Ik hoop dat je hier wat aan hebt, maar mocht je je nog zorgen maken, zou ik gewoon weer contact met de arts opnemen.
succes.
groetjes Arina

Bedankt meiden voor de reacties!

Gelukkig gaat het sinds vandaag al een stuk beter. Niek heeft geen hoge koorts meer en kan weer lachen!De hoest is er nog wel maar is al wel een stuk beter!

Pfff. het is wat hoor als je kleintje de eerste keer ziek wordt! Dat wil je gewoon niet!
Maar gelukkig is de kleine man, weer een beetje de oude!

Groetjes suzanne

Terug
Bovenaan