Hoge pols

Hoi Meiden,

Wie heeft er ook een hoge pols?? Die van mij ligt gemiddeld rond de 90 en wanneer ik voor conrole moet dan stijgt ie naar de 130-140. Heb he took gehad na de operatie, Was ie ook zo hoog.

Was maandag voor controle en hij ging naar het hartje luisten maar omdat mijn polseven hoog was als van mijn beeb kon hij het niet goed horen. Dan maar een echo!
Was naturlijk niet erg, weer 3 foto's erbij!!! Totaal ligt nu op 17!

Groetjes Ester

haha ja die foto's er bij zijn leuk natuurlijk.

Maar wanneer is je pols echt hoog? ik heb er geen idee van. Vanmiddag naar de vk en dan zal ik daar eens het een en ander gaan vragen. Heb de mijne net ff gemeten...1 minuut en geteld enne ik kwam uit op 86. Is dat dan hoog of laag? Geen idee hoor haha.

Waarom gaat je pols zo omhoog bij een controle?

Groetjes Peet

normaal gesproken issie wel goed   ?
volgens mij heet dat heel leuk : Witte jassen hypertensie ;D
heb het vorig jaar geleerd .
Een optimale bloeddruk is bij 120/80, een normale bloeddruk bij 140/90.

Een te hoge bloeddruk is vanaf 160/95, zwaar hypertens is men vanaf 180-115

maar kan ook door stress komen als je jezelf druk maakt of ergens aan irriteert
kan je ineens helemaal gaan hyperen
had ik na mijn bevalling , kreeg hoofdpijn vlekken voor mijn ogen , van alles was niet leuk
bleek achteraf de oorzaak mijn schoonloeder te zijn ze werkte me zo gigantisch op mijn zeneuwen dat ik n heel hoge pols had toen hebben we haar eruit gebonjoured en werd het stilletjes aan rustiger
nu is mijn bloeddruk heel mooi 140/75

Hoi meiden,

Dat weten we dan ook weer haha...De mijne is net opgemeten. 100/60 dus ik mag tevreden zijn  en met het kindje gaat het prima, mooi kloppend hartje. Ik denk dat ik best af en toe een dropje mag nu he haha.

Groetjes Petra

Hoi!

Hoog is vanaf zo'n 90 in rust. Dus echt even niks doen dan.

Maar vaak is ie bij mij wel hoger. Tja witte jassen, niet echt last van want mij bloeddruk is 140-70 (is goed) alleen die pols. Ik ben niet bang voor hem of zo! haahha hij is mijn directe collega! (ben verpleegkundige op de poli en afdeling!) En kan het juist met hem vinden. Dus dat is het niet. Maar goed HIj zei er niks over dus dan laten we het nog maar even zo!

Ester

Terug
Bovenaan