Hoge rugpijn aan de Rechterkant...

Hoi Ladies,

Ik ben nu 6 maanden zwanger en heb sinds anderhalve week elke dag last van mijn rug! 's avonds na mijn werk of in mijn pauze en nu ik vandaag vrij ben en nu een uurtje achter de computer zit komt het weer...

De pijn zit rechts, hoog in me rug beetje zo rond mijn BH bandje... heb net al wat dingen gelezen dat dit kan zijn door een hoge baarmoeder die tegen mijn ribben aanduwt?

heeft 1 van jullie hier ervaring mee, of adviezen? Zou ik mijn vk bellen? Ik doe staand werk maar heb juist last als ik zit?!

Groetjes..
 
Esther wat toevallig! ik heb sinds 2 weken ( nu 25 weken zwanger) precies hetzelfde! Het doet heel veel pijn en ik weet ook niet wat ik kan doen.

Het maakt werken idd niet makkelijk (ik heb een zittend beroep), bh's zonder beugel zitten nog het lekkerst, maar het helpt slechts een beetje.

Volgens mijn VK kan je er alleen weinig aan doen.
Ik ga (als ik volgende week nog last heb) een verwijsbrief bij de dokter vragen voor fysio, want dit hou ik geen 15 weken vol!

Sterkte en hopelijk volgen er hieronder meer tips.
 
Ik had doordat mijn kindje nooit ingedaald was, en dus mega hoog zat de hele zwangerschap, echt 2 gekneusde ribben tot aan mijn bevalling. Enorme last aan de voorkant, en later ook de achterkant. Daar is helaas niets aan te doen! Aan de voorkant, kon ik soms zijn kontje, die er zo tegenaan drukte wel een beetje naar beneden duwen, maar aan je rugkant kan je niets!

Hoop dat het over gaat als je kleine indaald!

Succes
 
ik heb er ook al een tijdje last van, bij mij blijkt het een combinatie te zijn van de baby die nu hoog ligt (33wk) en mijn longen zijn niet helemaal schoon, heb last van astma, hierdoor verkrampen mijn spieren in mijn rug ook. ik ga 2x in de week naar fysio en dat helpt goed!!
 
Hey,,

Thanks voor de infoo...

Heb vroeger wel ook astma gehad maar daar heb ik geen last m,eer van... duss misschien speelt dat weer een beetje op.

Over 2 weekjes weer naar de vk dus ik kijk het nog even aan, baal nu wel dat ik heb afgesproken om morgen 5 dagen te gaan werken, werk op de markt met kazen,, is af en toe best pittig met me 1 meter 60 en 53 kg... haha... maar goed... we wachten weer af!

Succes allemaal met jullie zwangerschappen :):)
 
Hey Esther ben zelf 24 wkn zwanger en heb er ook last van. Doe zittend werk en ben 1.87 dus dan wil het wel. Wat bij mij helpt is Spyroflor, is een homeopatische gel van DR Vogel die je spieren soepel houdt. 's avonds laat ik mijn vriend mijn rug hiermee masseren. Daardoor verkrampen mijn spieren niet zo helpt heel erg.

Groetjes
 
Terug
Bovenaan