Hogere bloeddruk ??!!

Ik ben nu bijna 18 weken zwanger en ik ben nu twee keer naar de verloskundige geweest. De eerste keer was mijn onderdruk 80 en nu 86. Wie heeft hier eraring mee gaat het steeds omhoog, of zou het nog kunnen zakken.

Wie weet wat je er aan kan doen om je bloeddruk zo goed mogelijk te houden.

Rianne

Hoi Rianne,

Je bloeddruk schommelt altijd wel een beetje van meting tot meting. Je kan dus best de volgende keer vanzelf weer 80 hebben, of zelfs 75. Als je verloskundige zich geen zorgen maakt (en ik neem aan dat ze het dan wel gezegd had) dan hoef jij dat denk ik ook niet te doen.
Om je bloeddruk niet te veel te laten stijgen kun je proberen niet te veel zout en drop te eten, maar sommige vrouwen krijgen ook een hoge bloeddruk in de zwangerschap zonder dat daar verder een reden voor is.
Als je je toch zorgen maakt, zou ik gewoon je  VK bellen en het navragen!

Sterkte,
Betje.

Hoi Rianne,

Je bloeddruk is een moment opname, die is telkens anders. Het kan zijn dat je je net even druk hebt gemaakt, of gespannen was, waardoor je onderdruk wat hoger was. De volgende keer kan het weer lager zijn. Gewoon afwachten.

Mocht je inderdaad last hebben van een verhoogde bloeddruk zou je er rekening mee kunnen houden door minder zout en drop te eten (ook zoete) en geen zoethout thee. Door zitten bloeddruk verhogende stofjes in.
Vraag gewoon aan je vk hoe je ervoor staat en of je je zorgen moet maken.
Succes, Siem.

he meid

ik heb bij mijn eerste zwangerschap last van hoge bloeddruk gehad. zo lang je onderdruk onder de 95 blijft is het ok.
je moet er wle om denken als je je niet lekker voelt een band om je boek voelt of sterretjes gaat zien. maar meestal komt dit later in de zwangerschap voor.
op het moment dat je vk het niet vertrouwd geeft ze dat echt wel aan hoor. dus zo lang je er niks over hoort is het wel goed. en anders vraagt ze wel om urine om te testen of je eiwit lekt. als je je nu nog zorgen maakt zouik in je volgende afspraak het hier even met haar over hebben

groetjes tine

Zoals hierboven al is gezegd, kan je bloeddruk behoorlijk schommelen. Ik heb dit zelf ook. Ik ben gestart met 110/70, heb ook al 130/80 gehad en had afgelopen dinsdag 140/70. De meting is inderdaad een momentopname en bijv. stress kan je bloeddruk verhogen. Zolang je vk zegt dat het goed, moet je daar op vertrouwen. Verder is het zo dat de onderdruk het belangrijkste is. Mijn verloskundige zegt altijd dat je onderdruk met max. 15 mag stijgen. Dus als je start met een onderdruk van 70 dan is een onderdruk van 85 maximaal.

Terug
Bovenaan