Hogere lichaamstemperatuur door de warmte???

Onze dochter van 12 weken heeft toen ze 8 weken oud was al een keer een antibiotica kuur gehad omdat ze om onverklaarbare redenen steeds "koorts" kreeg. Vooral 's avonds had ze een temperatuur van boven de 38 graden wat volgens de arts niet normaal is. Nu heeft ze het met deze hitte natuurlijk ook heel warm. Overdag is haar temperatuur normaal maar 's avonds nog wel weer eens boven de 38 graden. We zijn alweer bij de huisarts geweest maar deze kan wederom niets vinden. Volgens ons heeft het echter echt met de warmte te maken. Hoe zit dat met jullie kindjes? Ik meet nu natuurlijk geregeld haar temperatuur omdat ze al een keer koorts en dus een kuurtje heeft gehad. Misschien dat jullie de kindjes ook weleens temperaturen met dit warme weer.
 
Hoi,



Ik heb een dochtertje van 5,5 mnd en ik vond haar met die warmte ook erg warm aanvoelen. Heb haar dus verschillende keren getemperatuurd maar ze was keurig zo'n 36,5 a 37 graden dus helemaal geen koorts of verhoging. Ik denk niet dat je koorts krijgt door de warmte. Hoe zit het met je eigen temp? Die is bij mij ook niet hoger dan normaal. Vraag als  je twijfelt het eens na bij CB of huisarts.

Groetjes,

Marian

 
Hoi Marian,

Bedankt voor je antwoord. Alleen is jouw dochtertje natuurlijk al een stuk ouder dus beter in staat om op temperatuur te blijven, lijkt mij. Ook is ons meisje een paar weken te vroeg geboren dus nog erg klein. Donderdag moet ik weer naar het cb dus ik ga het daar zeker vragen. Ik temperatuur niet meer, tenzij ik het echt niet vertrouw. Ik let er gewoon op of ze goed drinkt/plast/alert is enzovoort. Toch bedankt voor je reactie.

Mamacindy
 
Terug
Bovenaan