hoi, ben nieuw hier.. en meteen een vraagje!!!

A

Anoniem

Guest
hoi allemaal,

ik lees alweer een tijd mee hier, en ik dacht; laat ik me nu toch ook maar eens voorstellen..

ik ben Mo22, ben 24 jaar oud en ben oorspronkelijk van het Oktobermama's 2006 forum. ik ben 27 september 2006 bevallen van onze dochter Lieve, die nu dus bijna 11 maandjes oud is!

om maar meteen met de deur in huis te vallen; vandaag kreeg ik te horen dat mijn ouders in scheiding liggen.. ik weet gewoon niet hoe ik ermee om moet gaan.. mijn vader heeft een ander schijnbaar en mijn moeder is er echt kapot van.
ik wilde vragen of iemand van jullie hier ook bekend mee is? hoe gaan jullie hiermee om, zeker gezien het feit dat je een kleintje hebt, en het liefst dan toch ook met beide opa en oma contact wil hebben houden? en hoe gaat dit contact dan?
mijn moeder past nu dus vast 1 dag in de week op, ik hoop dat ze dit kan blijven doen..

alle tips / ervaringen etc... alles is welkom!!

alvast bedankt.. ook namens Lieve.

Mo22

Hey hoi!!

Ik denk al nieuw????? Ik herkon jou naam inderdaad van het oktober forum!!

Maar meid wat een klote situatie!! Hier zijn mijn ouders al jaaaaaren geleden gescheiden en niet met ruzie uit elkaar gegaan dus ik kan je ook niet echt goed helpen met adviezen ...maar doe vooral waar jij je het beste mee voelt!
Bah , echt niet leuk he!!
Heel veel sterkte ermee!!
Liefs lonneke

He, allereerst welkom! Jeetje, vervelend dat je ouders gaan scheiden. Ik kan je eigenlijk niet zo goed advies geven, maar wel zeggen dat je moet doen wat JIJ denkt dat goed is voor je meisje! Past je moeder een dag in de week op, dan hou je dat toch gewoon erin! Jij moet je er goed bij voelen, dus doe het rustig aan! Laat desnoods alle nieuwe dingen op z'n beloop en hou vast aan de structuur zoals je zaken nu aanpakt. Contact komt vanzelf wel! Je vader zal Lieve ook willen blijven zien, maar bouw het dan rustig op en praat erover met je ouders!

Succes ermee! Je kunt hier op het forum altijd ff van je af schrijven!

Lisenka mv Tessa (10-9-2006)

Hallo Mo,

Welkom hier!

Als je ouders gaan scheiden is dat natuurlijk heel erg vervelend. Ik ben zelf kind van gescheiden ouders. Zij gingen uit elkaar toen ik 16 was. Inmiddels leeft mijn moeder niet meer.
Mijn ouders hebben sinds de scheiding nooit meer met elkaar gesproken, maar wel beide altijd mijn belang in het oog gehouden. Dus als ik mijn verjaardag vierde dan kwamen ze beide zonder daarover naar mij toe te klagen. Omdat ik mijn verjaardag altijd de hele dag vier, zijn ze elkaar nooit tegengekomen.
Mijn schoonouders zijn ook gescheiden toen mijn vriend een jaar of 8 was. Dat was een groter drama. Tot de dood van mijn moeder wilde mijn schoonmoeder nooit komen als de kans er was dat mijn schoonvader er ook was. En als mijn vriend dat niet goed regelde dreigde ze met niet komen. Heel erg vervelend als het kind het probleem van een ouder moet opknappen. Sinds de crematie van mijn moeder (waar zij allebei natuurlijk waren) is ze iets makkelijker geworden.

Als ik jouw verhaal zo lees, denk ik dat de scheiding niet in harmonie zal worden voltrokken. Ik kan alleen maar zeggen dat je duidelijk naar je ouders moet zijn dat jij niet in het midden wilt zitten. Dat wat je ouders met elkaar hebben (of tegen elkaar...) is iets van hun, daar heb jij niks mee te maken. Je bent zelf volwassen en kunt de keuze maken dat Lieve zowel een opa  als een oma heeft (en waarom ook niet?)

Ik snap dat het nu allemaal nog erg verwarrend is. Je hebt je ouders niet anders gekend dan bij elkaar en dat is straks weg. Je "thuis" is daarmee ook aan het afbrokkelen. Maar aan de andere kant ben je nu je eigen thuis aan het opbouwen met je partner en met Lieve. En dat is de toekomst!

Ik wens je veel succes met de situatie!

Ellen mv Julian

Hey,
Allereerst,welkom hier!
Ik weet precies hoe jij je nu voelt.
Mijn ouders gingen uit elkaar toen onze oudste 6 weken oud was(nu 6 jaar geleden).
Ook mijn vader had een ander.
Ik ken  jou,en je ouders natuurlijk niet,maar ik heb mezelf neutraal gehouden.
Beide waren hier welkom,ik wil me niet bemoeien met het prive leven van mijn ouders.
Dit vond ik iets tussen hen en heb me er dus niet in gemengd.
Ze hadden het beide moeilijk en heb ze dus ook beide gesteund.
Naar detail was dat mijn vader binnen een week spijt had en mijn moeder terug wilde,maar die was er klaar mee.
Hij is hierdoor aan lager wal geraakt.
Na hele moeilijke jaren,en alles te hebben gedaan om hem te helpen,wat overigens niet gelukt is,hebben mijn vader en ik nu al een paar jaar geen contact meer.
Hij kent mijn kinderen dus ook niet.
Ik vind het moeilijk om je te adviseren omdat iedereen anders is en elke situatie natuurlijk ook.
Ik hoop dat je de gelegenheid krijgt om,zonder problemen ,met beide ouders een goede band te houden,zonder er in meegesleept te worden.
Heel veel sterkte.
Groetjes Tanja

hoi allemaal,

jee, bedankt voor jullie reacties. ik heb er echt iets aan.. dankjewel!
fijn dat er zo op gereageerd wordt, dat had ik echt even nodig.

liefs, Mo22

Terug
Bovenaan