Hoi Carlijn

Hoi Carlijn,

Hier weer een berichtje uit Veghel.

Ben effe niet op de site geweest. Meestal lees ik het forum op mijn werk en weinig thuis. Je merkt wel dat als je  2 dagen niet op het forum bent geweest er ineens ontzettend veel nieuwe berichtjes zijn bijgekomen.

Hier gaat verder alles goed. Gisteren was het mooi weer en had ontzettend veel energie. Ik heb de achterdeur en de schuurdeur in de grondverf gezet. Had gehoopt om ze vandaag af te kunnen schilderen, maar het weer zat niet echt mee. Misschien morgen en anders volgende week een keertje.  Dat is nu zo raar, het ene moment heb ik niets gedaan en ben ik ontzettend moe en de volgende dag heb ik enorm veel energie en wil ik veel dingen gaan ondernemen.
 
Het enige waar ik nu van baal, en dat moet voor jou dan nog veel erger zijn, is dat er nog zoveel dingen zijn die ik wil doen maar niet mag of kan doen ivm mijn zwangerschap. Ik ben héél erg gelukkig met m'n kleintje maar af en toe, zullen de hormonen wel zijn, zie alleen maar de negatieve kanten ervan. Gelukkig steunt mijn man me heel goed daarin.

Nou maar hopen dat de 2de pinksterdag wat mooier weer brengt, dan kan ik mijn energie weer kwijt.

Groetjes Monique
 
Hoi Monique.

Hoop dat je gisteren nog een beetje hebt kunnen genieten!
Heb zelf nog even in de tuin gezeten maar vond het nog vrij koud!
S'avonds zijn wij op kraamvisite geweest. Ongelooflijk dat wij over een week of   9 ook zo'n kleintje hebben! Kon hem bijna niet vasthouden, mijn buik zat echt in de weg!

Vanavond heb ik mijn eerste avond zwangerschapscurcus. Van de thuiszorg. Ga jij ook op curcus, en waar? Ik ben benieuwd of ik de oefenningen een beetje mee kan doen. Maar het zal vooral wel gezellig zijn hoop ik!

Verder hebben we nu het kamertje bijna klaar. De gordijnen moeten nog komen en we moeten de baduitzet nog kopen en de kinderwagen ophalen. Het begint nu echt op te schieten. We hebben de komende weken een drukke tijd, goede vrienden van ons trouwen   dus er zit nog een vrijgezellenfeest en bruiloft aan te komen. Verder nog wat verjaardagen dus ik hoop dat de tijd snel gaat!!

Liefs Carlijn
 
Hoi Carlijn,

Gisterochtend ben ik nog heel actief bezig geweest. De achterdeur en de schuurdeur zijn voorzien van een nieuwe laag verf. Als ik tijd en zin heb ga ik vanavond de raam van  de schuurdeur schoonmaken en voorzien van glasfolie.

Gistermiddag zijn we nog naar de Babystunter in Best geweest. Daar hebben we nog een paar kleine dingetjes gekocht. Ik vind bij de echt baby zaken alles zo ongelooflijk duur. We moesten nog dekentjes hebben voor het ledikantje. Bij Baby-Dump in Eindhoven was de gemiddelde prijs € 45 per dekentje. Bij Baby-Stunter € 35. Nu hebben we bij Leen Bakker in Uden twee dekentjes gekocht voor € 25. Begin juli kunnen wij de meubeltjes ophalen bij Van Asten in Tilburg. Verder hebben we bijna alles op wat kleine dingen na, zoals baby shampoo e.d.

Een tijdje terug zijn we ook op kraamvisite geweest. De kleine was 6 weken oud. Zo'n mooi kindje. Ik kon m'n ogen er niet van af houden. En ook de gedachte, nog even geduld en ik heb ook zo'n mooi hummeltje.

Wat de zwangerschapscursus betreft, ik ben sinds een paar weken op cursus "Bewegen in de zwangerschap" van Calamaris, de verloskundige praktijk. Deze cursus duurt vijf lessen. Daarna kun je je opgeven voor vervolglessen. Daarnaast heb ik mezelf opgeven voor een zwangerschapscursus van de Thuiszorg. Deze cursus begint geloof ik vanaf  ongeveer 29 weken zwangerschap.  Geen flauw idee wat ik hiervan moet verwachten. Dit zal wel dezelfde cursus zijn als die jij gaat volgen. Laat me weten wat je ervan vindt!!!

Succes/veel plezier  vanavond!! Monique
 
Hoi Monique.

Nou, gisteren curcus gehad en het viel me tegen.
Ik kom bijna niet op dat matje zitten en van de drie oefeningen die we gedaan hebben kon ik er eentje.
Was verder nog veel voorstellen enzo aan elkaar.
Maar ik heb nu echt geen idee hoe ik moet gaan bevallen met die *** rug!
Als ik die simpele dingen niet eens kan hoe moet ik er dan een kind uitpersen?
Is denk dat dit dezelfde curcus als jij gaat doen, allemaal rond de 30 weken zwanger.

Vandaag weer naar de fysio en maar eens kijken of hij me niet wat oefeningen kan geven als voorbereiding op de bevalling! En volgende week met de neuroloog overleggen.
Ach, we wachten maar rustig af, meer kunnen we toch niet doen. Maar dit was wel mijn eerste bevallingsstress!!

Wij hebben trouws de babydekentjes bij de ikea gehaald, daar hebben ze sinds kort ook allemaal beddengoed voor ledikantjes. Scheelde een hoop geld! Bij de babystunter hebben we een maxicosi gehaald die in de aanbieding was, scheelde ook een hoop. Ik ben wel van het rondkijken waar alles het goedkoopste is!
Ik ga stoppen want ik heb bezoek.
Doei, liefs carlijn
 
Hoi Carlijn,

wat vervelend dat de cursus niet zo is gegaan als je had gehoopt. Ik hoop voor je dat je fysio je inderdaad kan helpen met voorbereiden. Ik zou anders  proberen, zal moeilijk zijn, om niet aan de bevalling te denken en alles op z'n beloop te laten. Misschien dat het tijdens de bevalling anders zal zijn, dat je zo graag je kindje wilt vasthouden dat je niet aan de pijn kunt denken. Een ander voordeel is van het bevallen in het ziekenhuis zijn de pijnstillers. Die mogen ze nu toedienen als de pijn voor je te erg is. Dit mag niet bij een thuisbevalling.

Ik ben ook zo'n typje van overal rondkijken. Je hebt heel veel spulletjes nodig voor het inrichten van een babykamer. Het is niet dat we het niet kunnen/willen betalen, maar waarom duur doen als een goedkopere net zo goed is. Alsof de kleine weet dat hij/zij onder een dekentje slaapt van € 45 of € 12,50. Dit gold het zelfde voor het uitzoeken van de meubeltjes. We hebben hele mooie complete kamertjes gezien met een prijskaartje tussen de € 800 en € 1.500. Heel leuk en heel mooi maar dat vonden wij te duur. We hebben nu een hele mooie en enigzins goedkope babykamer. Het is goede kwaliteit en dat is uiteindelijk toch het belangrijkste! En zoals ik net al  schreef de kleine besteft er nog niets van. Het is alleen maar voor je eigen ogen.

Hoe hebben jullie de babykamer ingericht? Welke kleuren hebben jullie gebruikt? Wij hebben 1 ½ jaar geleden alle muren  in het huis laten stuken  in ecru kleuren. Dus dat hebben we zo gelaten. We hebben daarnaast ook witte meubeltjes dus een erg lichte kamer. Maar we hebben bijv. erg kleurige gordijntjes. Met hondjes erop en met oranje, groene, gele en rode kleuren. Verder hebben we ook een aantal kleurige schilderijtjes gekocht om zo kleur in het kamertje te creeëren. Verder ligt er een parketvloer, ook erg makkelijk met schoonmaken e.d.

Voorlopig was dit het weer. Zal maar weer eens aan het werk gaan.
Groetjes Monique



 
Hoi Monique.
Ben ik weer!
Gisteren naar de fysio geweest en die vond het allemaal achteruit gegaan met mijn rug.
Meer prikkeling van de zenuwen en dus minder kracht. Heb nu met hem afgesproken dat ik met de neuroloog moet bespreken wat mijn kansen zijn om gewoon te kunnen bevallen en of hierdoor mijn klachten niet nog meer verergeren.
Dus dat moet ik effe afwachten.

Over de babykamer. Wij hebben een wit kamertje en dit aangekleed met alles in de kleuren turkoise  blauw en limoen groen. We hebben een muur behangen met retro behang wit met blauw en de rest van de muren is gewoon gestuct. Op de vloer hebben we laminaat en er staat een houten schommelstoel. Ik vind het echt heel mooi geworden en het kan zowel voor een jongen als een meisje. Als de baby een meisje is wil ik ook nog wat spulletjes in het fel roze.

Dadelijk komt er iemand van de thuiszorg voor een intake gesprek en dan bekijken ze ook het kamertje. Ik heb gehoord dat ze ook kijken hoe het bedje is opgemaakt enzo. Nou, dat heb ik nu echt allemaal nog niet klaar hoor! En ze controleren ook of je bepaalde spullen hebt en ze voldoen aan de veiligheidseisen. Ik heb nog lang niet alles in huis dus ben benieuwd!!

Dat was het weer!
liefs Carlijn
 
Hoi Carlijn,

Ik ben ook wel nieuwsgierig hoe dat gaat als er iemand van de kraamzorg op "controle" komt. Heb je alle spulletjes in huis e.d. Raar dat ze ook kijken naar hoe het bedje is opgemaakt. Dat lijkt me toch eenvoudig. Laat me weten hoe het gegaan is en of er nog speciale dingen zijn die je in huis moet halen.

Vervelend voor je dat het met je rug erger is geworden. Nou maar hopen dat je op de gewone manier kan bevallen. Dadelijk zeggen ze dat het een keizersnede moet worden omdat je rug het niet aankan. Op de gewone manier is wel pijnlijker maar het hoort er eigenlijk gewoon bij, toch.

Afgelopen zondag is mijn nicht bevallen van een zoon, Luuk. Zij zou ook thuisbevallen maar moest op het laatste moment toch naar het ziekenhuis. Wat de reden is geweest weet ik niet. Maar ze is thuis en alles gaat goed met beiden.

Vanavond weer naar de cursus. Is altijd gezellig! Het zijn gelukkig allemaal praatgrage meiden. We hebben het over vanalles en nog wat. En lachen ook wat af. De cursiste moet ons regelmatig in toom houden zodat we ook nog tijd hebben voor de oefeningen.

Nog even wat je rug betreft, zou zwemmen voor jou geen oplossing zijn?? Ze zeggen dat dat heel goed is voor je rug. Of is dat voor jou misschien toch te belastend. Is maar een ideetje.

Groetjes Monique
 
He Monique!

Nou, de vrouw van de thuiszorg was erg aardig.
Ze heeft niks echt gecontroleerd alleen gevraagd of ik bepaalde dingen in huis had. Commode, ledikantje, kruik, stofzuiger! en schoonmaakmiddelen. Ik krijg 60 uur kraamzorg dus dat is fijn en je kan straks zelf kijken hoe je dat wilt verdelen, bijvoorbeeld in het weekend minder als je vriend thuis is.
Verder kun je vragen stellen over van alles. Ze vertelde ook dat de kraamzorg alle huishoudelijke taken overneemt, natuurlijk de zorg voor de baby en het leren van borstvoeding geven. Dat is wil ik wel heel graag gaan doen. Ben jij er al uit wat je wilt met voeding?

Zwemmen is inderdaad een goed idee. Wij zijn een week of drie geleden naar sanadome in nijmegen geweest en dat was echt heerlijk!
De beemd is alleen er weinig open voor vrij zwemmen echt op rot tijden en dan maar voor een uurtje ofzo. Dus hier heb ik nog niet gezwommen.

Zullen we mail adressen uitwisselen en verder via de mail "kletsen"?
De mijne is carlijnl@yahoo.com.

Liefs carlijn
 
Terug
Bovenaan