Hoi Clauw

A

Anoniem

Guest
Hoi Clauw,

Ik las je berichtje bij een andere discussie. Nog een halve maand en dan gaat die pil eruit toch? Ik zit zo'n beetje in hetzelfde schuitje. Wij gaan over ongeveer over  1,5 maand 'beginnen'. Kan nu al niet wachten!! En op dit forum nemen de kriebels alleen maar toe....
Ik ben al wel een tijdje met de pil gestopt om zicht te krijgen op mijn cyclus. Verder probeer ik gezond te leven en ga ik over een maand foliumzuur slikken. Ik vind het al zo leuk om er mee bezig te zijn.
Wij gaan straks voor een eertse kindje en jij?

Hoop van je te horen!

Lfs Joet

Hallo Joet,

Wat leuk dat ik nu iemand tref die in hetzelfde schuitje zit  als ik.

Vanaf het moment dat ik en mijn vriend besloten (wanneer) er voor  te gaan, lees ik op dit forum al mee. Ik vind het ontzettend leuk om al die verhalen en ervaringen te lezen van anderen. Ik heb inmiddels al veel bijgeleerd hoor! Maar goed voor mij is het nog niet zo ver en ben blij dat jij in dezelfde fase zit.

Ik ben 27 jaar en om precies te zijn moet ik nog 12 pillen slikken voordat we voor ons 1e kindje gaan. Ik tel echt af!
Jij schreef dat je al een tijdje gestopt was met de pil om je cyclus goed te kunnen bepalen. Hoe is je cyclus nu en kom je niet erg in de verleiding, nu je gestopt bent, om het condoom toch maar achterwege te laten?
Ik verwacht er de eerste maanden niet al te veel van hoor, moet ook maar eens afwachten hoe mijn cyclus gaat verlopen. Slik immers al 13 jaar de pil dus ga er niet vanuit dat het meteen raak is.

Ik wens je veel succes en  hoop dat je me op de hoogte houdt.

Groetjes  Clauw  

He Clauw,

Ik ben toevallig ook bijna 27,  hele mooie leeftijd voor een eerste kindje niet?!!! Niet te jong en niet te oud.
Mijn cyclus is niet helemaal regelmatig, maar zit wel telkens tussen de 28 en 33 dagen. En het lukt me ook al aardig om te bepalen wanneer mijn eisprong is. Hoop echt dat het snel gaat lukken, we willen zo graag! Maar we gaan er geen obsessie van maken hoor (hoop ik), gewoon genieten van het feit dat we misschen wel een kindje gaan maken....

Omdat er bij ons nog een verbouwing aan zit te komen, moeten we wel wachten en kunnen we de verleiding weerstaan. De verbouwing houdt namelijk in dan we tijdelijk geen slaapkamers hebben, dus dat is echt niks!
Hebben jullie met een bepaalde reden een datum bepaald? Kan me voorstellend at jij ook soms denkt 'weg met die strip!!'.

Tot gauw, lfs Joet

Hoi Joet,

Ik begrijp inderdaad dat je het nog even wil uitstellen met die verbouwing. Als je geen slaapkamers hebt is het nog even niet praktisch. Gelukkig heb je nu wel de mogelijkheid om op je gemak je cyclus te observeren. Mooi dat het al rond de 28 - 30 dagen is!
Ik ben benieuwd hoe dat straks bij mij gaat.

Mijn vriend en ik hebben tijdens onze vakantie erg goede gesprekken gehad mbt tot de toekomst. We wisten allebei al heel lang dat we graag kinderen wilden, maar ja, wanneer is nou het moment om te beginnen? We zijn toen tot de conclusie gekomen dat we gewoon de strippen nog op maakte die ik in voorraad had en dat we dan op ons gemak gaan kijken hoe het allemaal gaat lopen. Op dat moment had ik nog 3 strippen in mijn nachtkastje liggen en daarvan ben ik nu met de laatste bezig!

Sinds dit besluit is genomen, ben ik wel erg nieuwsgierig en verdiep me er graag in. Daarom ben ik ook op dit forum gekomen. We willen erg graag een kindje maar hopelijk kunnen we met bijde benen op de grond blijven staan en gaan we er geen obsessie van maken. Gelukkig zijn we daar niet de types voor.
Het is allemaal wel erg leuk en spannend!

Ik wens je veel succes met de verbouwing, ik hoor wel wanneer het klaar is.
Tot de volgende keer.

Liefs Clauw

Terug
Bovenaan