Hoi dames, kom nu hier kletsen, want wij zijn al 19 maanden bezig.

A

Anoniem

Guest
Ik ben Gré, 28 jaar, al 19 maanden bezig voor ons eerste kindje.
Zat eerst op het zwanger worden forum, maar kwam hier af en toe ook al kijken.

Ik was eindelijk 2 dagen overtijd, maar werd gisteren toch weer ongesteld.
Aanstaande vrijdag moeten we voor het eerst naar de gyn.
Ben heel benieuwd, ik voel al een lichte spanning opkomen als ik er aan denk.
Was het maar vrijdagavond, want dan ben ik er geweest en dan hoop ik al ietsjes meer te weten.

Liefs van Gré

Hoi Gré,

Welkom op dit forum! Al was je hier natuurlijk, net als alle anderen, liever niet geweest.
Veel succes bij de gyn vrijdag. Ik hoop dat je door dit forum steun ervaart.

Liefs Astrid

Hoi Gré,

Tja meid ik kan je alleen veel succes wensen. Helaas dat je hier op het forum moet zijn.
En inderdaad zoals Astrid zegt. Hopelijk krijg je hier veel steun.

In iedergeval veel succes bij de gyn.

groetjes

Nicole

Hi Gré, wij zijn ook 19 maanden bezig en hebben vandaag een intake gesprek gehad voor IUI. In december jl. zijn wij voor het eerst naar de gyneacoloog geweest en het viel allemaal reuze mee, tenminste dat is onze ervaring met onze gyneacoloog, ze is hardstikke aardig en heeft een aantal inwendige onderzoeken gedaan, spermaonderzoek bij mijn man en een HSG onderzoek en aan de hand van die uitslagen zijn we doorverwezen voor IUI. Wij zien het zo: wij willen graag kinderen, maar de natuur werkt niet zoals het moet en zijn dus erg blij dat de medici zo ver ontwikkeld zijn dat ze de natuur een handig kunnen helpen.

Succes ermee! Groetjes, Pleun

Hoi dames,
Bedankt voor jullie woorden. Ik zal jullie laten weten hoe het vrijdag is gegaan.

Pleun:
Jij ook al 19 maanden bezig. Jij zit al verder in de molen als ons.
Wat is eigenlijk IVI? Ben erg benieuwd, want ik wilde mij eerst niet met alle termen bezig houden. Viel mij iets te zwaar. Nu wil ik dit wel, omdat we toch in de molen zitten.
En HSG?
Konden ze bij het inwendig onderzoek al iets vinden bij je?
Ik weet niet precies wat ik ervan verwachten moet. Wel dat het mee moet vallen, zo'n eerste onderzoek. Ben ook wel blij als die is geweest.
Dus op naar vrijdag, tel de dagen al af.

Liefs van Gré

Hoi Gré en Pleun,

Heel veel sterkte en hou vol. Blijf geloven dat het eens goed komt.  
24 maanden verder mag ik nu eindelijk naar het andere forum, dus
geef niet op!   Het is nog steeds elke maand mogelijk!!!!!!   Liefs Muis.

Hoi Gre,
Welkom hier.
Zo'n eerste bezoek aan de gyn is zeker spannend. ik heb het vorige week gehad. Ging goed, niks bijzonders gelukkig tot nu toe.
Hoe ging het bij jou?
Heel veel succes!
Manon

Hoi Gré, wij vinden ook dat het allemaal supersnel gaat! Bij mij zag alles er prima uit na het HSG onderzoek, alles was open, dus hoefde er geen kijkoperatie te volgen en zijn we gelijk doorverwezen voor IUI. IUI betekent Intra Uteriene Inseminatie. Ze gaan dan het sperma van mijn man met een slangetje of iets anders bij mij inbrengen in de baarmoederholte. Het kan nl. zijn dat de zaadcellen van mijn man iets aan de trage kant zijn, ze gaan dan in het lab de snelste eruit halen en die bij mij inbrengen. De kans op slagen is maar 10 tot 15 % per keer, maar toch zeggen ze dat we het moeten proberen, dus we gaan er maar voor! Dit kan maximaal 6 maal en niet iedere cyclus, maar telkens wordt er één overgeslagen. Als je nog meer wilt weten erover kan je in de zoekmachine van Google IUI intikken (geen IVI) en dan komt er nog meer informatie. Ik heb moet ook nog 5 dagen Clomid slikken om de kans van slagen te vergroten, dat is weer een bepaald hormoon om de eisprong te vergroten.

Succes vrijdag en tot horens, groetjes, Pleun

Terug
Bovenaan