Hoi even voorstellen

A

Anoniem

Guest
Hallo,   Ik ben Manita, 27 jaar en ik ben vorige week tijdens onze huwelijksreis gestopt met de pil. We willen voor een tweede gaan. Onze zoon Justin is nu 2.5 jaar en we gaan het weer proberen.
Bij Justin was ik al na 1.5 maand zwanger (eind december gestopt, begin februari zwanger). Justin is via een keizersnede geboren en moet zoiezo in het ziekenhuis gaan bevallen als het zover komt.
Ik zit wel met wat vraagjes: moet ik nu naar de verloskundigepraktijk gaan of moet ik naar de gynacoloog voor de controles?
Ben ook bang voor het litteken, kan dat gaan scheuren tijdens de zwangerschap?
Wie heeft er ervaring mee, zwanger na een keizersnede en heb je last van het litteken gehad?
Verder vind ik het leuk om met andere dames te kletsen en ervaringen uit te wisselen.
groetjes manita

Hoi Manita,

Welkom op dit forum! Ik kan je niet direct antwoord geven, heb daar geen ervaring mee, maar waarom overleg je anders niet met je huisarts? Het lijkt me dat zo'n litteken niet direct kan scheuren als je weer opnieuw zwanger wordt, maar ik kan me voorstellen dat je graag wat meer aan de weet komt over dit soort vragen.
Vragen kun je hier altijd stellen - er is altijd wel iemand die je antwoord geeft of probeert te geven of met je meeleeft.
Succes in elk geval met zwanger worden!

groetjes
Tess

Hoi,
Wil wel even wat  delen over dat scheuren van een litteken na een keizersnee.
Ik ken iemand in mijn naaste familie, die 3,5 jaar terug beviel met een keizersnee van de eerste..
En nu een maand of drie geleden de tweede heeft gekregen. Weer met een keizersnee, omdat ze tijdens de bevalling[ die  gewoon via de natuurlijke weg zou gaan plaatsvinden..]  hele erge buikpijn had. De artsen dachten aan het litteken, en zo bleek ook tijdens de operatie,  dat inderdaad het litteken aan de binnenkant op inscheuren stond.
Nog een perswee had heel vervelend kunnen aflopen.Nu heeft ze een gezonde zoon hoor!!
Kortom, een keizersnee word vaak onderschat door velen..
En zij mag nu op aanraden van de artsen niet meer zwanger worden. Aangezien ze nu  nog meer  littekens heeft, en ze al in een ver gevorderde evt  volgende  zwangerschap problemen zou kunnen krijgen. Mocht ze nu toch zwanger worden, dan mag ze geen weeen hebben oid, en word het een geplande keizersnee..
Vervelend verhaal, maarja je vraagt om reacties..
Ken gelukkig ook goede verhalen van mensen die drie keer een prima bevalling hebben gehad na drie keer een keizersnee.
Waarom zie je daar tegenop/ Heb je daar redenen voor?
Succes, en groet R

Hoi RW,
Ik vroeg het me af omdat ik ervan gehoord had dat je litteken zou kunnen scheuren.
en omdat mijn litteken nog altijd wat gevoelig is vooral als il ongi ben dan lijkt het of ik het litteken voel vandaar.
maar tegen een eventuele bevalling of zwangerschap zie ik niet tegen op hoor!
bedankt voor je reactie

Hoi, je vroeg in een ander topic wat NOD is. Dat staat voor Niet OngesteldheidsDag. De dag waarop je ongesteld zou moeten worden maar het (hopelijk) niet wordt...
groetjes,
Tess

Hoi Manita,

Ik ben 29 en heb een dochter van bijna 2. Ook wij zijn net begonnen aan de tweede. Mijn dochter is ook geboren via een keizersnede. Dus ook ik moet in het ziekenhuis bevallen. Volgens mij kun je in het begin gewoon naar de vk bij jou in de buurt, maar moet je vanaf een aantal weken naar de gyn. in het ziekenhuis.
Ik heb ook wel eens gehoord dat je litteken kan scheuren, maar ik denk dat dat uitzonderingen zijn.
Mijn litteken is ook soms best gevoelig. Raar he, het is toch al 2 jaar geleden.
Toen wij zwanger wilden worden van onze dochter, was het in 1 keer raak en nu ben ik net ruim een maand bezig en zit nu in m'n eerste ongesteldheid na het stoppen met de pil.  Ben heel benieuwd hoe snel ik nu zwanger ben. Lijkt me toch best moeilijk als je ineens 6 maanden moet wachten ofzo. Maar ja, het schijnt normaal te zijn, want volgens mij is 9 maanden gemiddeld. Nou ja, we zullen zien.
Veel succes in ieder geval en ik hoop dat je snel zwanger wordt.

Groetjes Marloes.

In het ziekenhuis hebben ze na de geboorte van mijn zoontje (keizersnede) gezegd dat ik bij een volgende sowieso in het ziekenhuis zou moeten bevallen met als een van de redenen dat het litteken dus inderdaad zou kunnen scheuren.
Ze willen daar geen risico's mee nemen natuurlijk.

Hoi Marloes,

ja raar he dat het litteken nog zo gevoelig is?
ik heb best vaak last van harde ontlasting en alsdie ontlasting door mijn darmen beweegt voel ik het langs mijn   litteken gaan en dat is best pijnlijk en mijn litteken is best groot en niet mooi dichtgemaakt ik lijk net een 'smile' van beneden!!

Terug
Bovenaan