Hoi hoi! daar was ze weer (iemand ooit eens een vuchtwaterpunctie gehad?)

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden!

Daar was ik weer, een hele tijd niets van mij laten horen, omdat ik  toch wel geschrokken was van alle reacties, dat ik bv. geen foliumzuur heb geslikt. Ik ben inmiddels de gevaren zone voorbij! HOERA! Ben nu 12 weken en 3 dagen zwanger! Heb op 10 Mei mijn eerste echo gehad en het hartje klopte heel erg hard! (Dat was 1 van mijn mooiste momenten van mijn leven) Heb wel besloten om een vruchtwaterpunctie te laten doen, ik weet dat er risico;s aan verbonden zijn, maar aangezien ik 36 ben, vind ik het een veilig idee, dat er niets aan de hand is met ons kindje! Ben Heel erg moe en nog steeds misselijk, kan wel alles binnen houden, maar eten gaat echt moeizaam, heeft iemand daar ook veel last van? De vruchtwaterpunctie gaat met 16 weken gebeuren, op 26 Juni, heeft iemand daar misschien ervaring mee? Ben helaas, ik weet dat het heel stom  is, nog niet gestopt met roken, mar wel al geminderd, ik kan er maar niet van af blijven. Oh ja, over foliumzuur, meiden. in blagroente zit ook een heleboel! Ik eet dat namelijk heel veel. Kan nu echt een beetje gaan genieten van mijn eerste kindje! Iedereen succes met de zwangerschappen!

Hoi,

Ik heb afgelopen december een vruchtwaterpunctie gehad bij 22 weken. Mijn tip: Kijk niet naar het echo-scherm, kijk een andere kant op, als ze met de naald in je buik gaan. Ik vond het doodeng om dit te zien, zo dicht bij mn kindje, ik heb uiteindelijk mn hoofd weggedraaid.  Ik wil je daarmee niet bang maken hoor, maar dat was mijn ervaring. Het ziekenhuis  let echter wel goed  op, dus er kan in principe niets gebeuren.  Pijnlijk is het wel, maar verdraagzaam. Daarna heb je een beetje een zeurende napijn, maar dit verdwijnt redelijk snel. Daarna mag je volgens mij 24 uur even geen zware dingen doen. Je rust houden dus.

Hopelijk zal je goede uitslagen krijgen!

Groetjes, Kitty

Hoi Kitty!
Dank je voor je tip. IK ben het gelukkig wel gewend dat prikken (Heb al heel wat injecties gehad), maar idd het blijft eng, zo dicht bij je kindje. Was jou uitslag poristief? (Als ik dit vragen mag?) Krijg je meteen de uitslag? k hoop ook dat alles oke is, de gyn, heeft idd gezegd dat je zeurende napijn kan hebben en dat je geen zwaar werk daarna mag verichtten.

Hoi,

Ik denk dat je nu op het verkeerde forum zit maar dat mij niet uit.

Ik heb een vp gehad. Er was bij onze kleine een hartafwijking geconstateerd en ze wilde verdere afwijkingen uitsluiten. Heb eigenlijk geen keuze gehad maar ik wilde het wel. Vond het ook eng en heb niet gekeken. Kijk naar je man of naar een muur. Dagen erna een beurs gevoel.

Ik hoop dat ik binnenkort weer zwanger ben van de tweede en dat het daar allemaal goed meegaat.

Gr. en sterkte want wachten op de uitslag is echt heel erg. Daarnaast wens ik je een hele fijne zwangerschap toe en een gezond kindje.

Om nog even op je vraag terug te komen:

Bij ons kindje was een ernstige hartafwijking geconstateerd (rechterkamer niet aangemaakt, en longslagader heel klein), het ziekenhuis wilde syndroom van Down e.d. uitsluiten hierbij. We kregen een spoeduitslag na een week, de 3 belangrijkste chromosomen (Down o.a.)  waren goed. Maar we hebben de zwangerschap wel afgebroken omdat de ernstige hartafwijking reden genoeg voor ons was, om ons kleine ventje (Danny)  pijn te besparen. De verdere uitslagen kregen we een paar weken later. Maar ik geloof dat het normaal 2 tot 3 weken duurt voordat je uitslagen binnen krijgt.

Ik snuffel nu af en toe op deze site en ook bij zwanger worden, omdat het toch wel weer gaat kriebelen, om weer zwanger te worden  van een tweede kindje. Maar daarvoor zijn we nog aan het denken.  Ik hoop dat als ik weer berichtjes lees, er weer voor durf te gaan.

Nogmaals, ik hoop dat je uitslagen goed zullen zijn....

Groetjes, Kitty

quote: Kitty26 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('29-05-2007 17:19:36'));

Hoi kitty!
Tjee, weet even niet wat ik moet zeggen, echt heel naar voor je! Ik wil er eigenlijk wel wat over vragen, maar durf niet zo goed, want ik weet niet of je nog heel verdrieitg bent.. ik wens je in ieder geval heel veel sterkte meid! Ik vind je echt heel dapper enne, ik hoop echt dat je snel weer zwnager wordt meis!
Liefs Sanne Sandra

Om nog even op je vraag terug te komen:

Bij ons kindje was een ernstige hartafwijking geconstateerd (rechterkamer niet aangemaakt, en longslagader heel klein), het ziekenhuis wilde syndroom van Down e.d. uitsluiten hierbij. We kregen een spoeduitslag na een week, de 3 belangrijkste chromosomen (Down o.a.)  waren goed. Maar we hebben de zwangerschap wel afgebroken omdat de ernstige hartafwijking reden genoeg voor ons was, om ons kleine ventje (Danny)  pijn te besparen. De verdere uitslagen kregen we een paar weken later. Maar ik geloof dat het normaal 2 tot 3 weken duurt voordat je uitslagen binnen krijgt.

Ik snuffel nu af en toe op deze site en ook bij zwanger worden, omdat het toch wel weer gaat kriebelen, om weer zwanger te worden  van een tweede kindje. Maar daarvoor zijn we nog aan het denken.  Ik hoop dat als ik weer berichtjes lees, er weer voor durf te gaan.

Nogmaals, ik hoop dat je uitslagen goed zullen zijn....

Groetjes, Kitty

Terug
Bovenaan