hoi hoi! wie kan mij helpen?



hey allemaal

je hoort voortdurend allerlei dingen die je niet mag, of als je net denkt dat het niet mag, krijg je te horen dat het wel mag... soms word ik er toch wel gek van..
van de week mijn berichtje over mozzarella kaas, of je het wel of niet mag in de zwangerschap.
bijna iedereen zegt van wel, het is van verse kaas gemaakt maar er zijn ook mensen die zeggen van niet.
zo weet je nog niet of iets wel of niet mag.
het is allemaal zo dubbel, soms vraag je je echt af waarom niet iedereen hetzelfde weet om misverstanden te voorkomen....

nou zit ik toch weer ergens mee..
ik heb nu al zo`n 2,5 jaar een poes, en daar ben ik onwijs gek mee.
het is een heel speels beestje en we dollen er wat van met zijn 2.
de kattenbak word nu wel tijdelijk schoongemaakt door mijn vriend, maar ik las dat krassen dat veroorzaakt worden door katten ook slecht voor je zijn.
ik heb namelijk echt wel krassen op handen zitten van dat eigenwijze beestje van mij...

is het echt zo slecht?
ik bedoel, ik heb haar al 2,5 jaar en als je toxoplasmose op kan lopen via schrammetjes en krassen dan zou ik dat toch al gehad moeten hebben?

ik hoop dat iemand mij antwoord kan geven!

liefs sarah 19 wk en 2 dagen zwanger van 1e kindje..

 
Hoi liefmeisje,
Over de mozzarella kan ik je niets vertellen, die lust ik zelf niet dus daar heb ik ook nooit problemen mee gehad tijdens mijn zwangerschap. Wat die poes betreft. Je hebt als het goed is net als iedere andere zwangere bloed moeten laten prikken en zover ik weet wordt je dan ook geprikt op toxoplasmose. Je zou dus aan je gyn of verloskundige kunnen vragen hoe die uitslag daarvan was en vragen of die krassen echt kwaad kunnen.
Veel succes verder.
Groetjes Daantje (mama van Michelle 7 mnd)
 
Ik heb precies dezelfde vraag aan mijn vk gevraagd toen ik een week of  16 zwanger was. Ik heb al 26 jaar katten (mijn hele leven dus) maar toch adviseerde ze om handschoenen te dragen in de tuin en de kattenbak niet te verschonen.
Ik heb toen ook om een bloedtest gevraagd maar deze zijn niet duidelijk genoeg. Ze kunnen niet met zekerheid zeggen of je het wel of niet gehad hebt. Daarom doen ze geen bloedtest voor toxoplasmose.
Via krasjes schijn je een hele geringe kans te hebben om toxoplasmose te krijgen. Kleiner nog dan wanneer je de bak schoonmaakt. Om krasjes hoef je je nu dus geen zorgen te maken. Ik was hier ook bang voor  omdat die van mij ook regelmatig met vieze nagels en al krasjes veroorzaken.
Hoe waarschijnlijk het ook is dat je het gehad hebt, loop geen risico en laat een ander even de tuin doen en de bak verschonen!
 
wat raar dat er in nederland geen bloedtest voor toxoplasmose wordt gedaan.Hier in spanje is dat standaart net als aids en hepetitis.Ik ben al mn hele leven stapel op konijnen en katten(heb nu 25 kon en 1 kat).Ik heb toxo gehad,niets van gemerkt, gelukkig niet tijdens mn zwangerschappen.Morzarella en fetakaas wordt hier wel afgeraden en blauwe kaas ook. Filet american en osseworst ook en daar had ik zo'n trek in......ach t zijn maar 9 maanden toch?

groetjes marisa (mei moeders)
 
Hi,

Mijn kat heeft mij ook al een paar keer flink gekrabt. Ik weet ook niet of het kwaad kan. Het lijkt mij dat je intussen wel een soort van weerstand hebt. Bovendien las ik ergens dat je ze dan ook niet meer mag aaien omdat ze zich schoon likken. Lijkt me allemaal wat overdreven.
Gewoon voorzichtig zijn.

Groetjes,
Nous
 
Terug
Bovenaan