hoi hoi

Hoi allemaal,

Ik ben leen en 25 jaar oud. Ik heb gisteren ondenkt dat ik zwanger ben. 7 weken als ik goed gerekend heb en dus 23 mei uitgerekend.. Ik had al een paar weken last van zeer pijnlijke borsten en ben nu al 3 weken misselijk en niet te zuinig. Gisteren kwam ik terug van vakantie en had echt het gevoel dat er iets geks was. Dus een test en dus zwanger. We zijn helemaal happy.
Heeft er iemand tips voor de   misselijk heid??? Ik heb echt de hele dag beroerd.
 
Hoi Hoi,

Allereerst allebei  gefeliciteerd met je zwangerschap. Geniet er maar van want voor je het weet ben je 35 weken net zoals ik.

tips tegen de misselijkheid : Eet niet te grote porties. liefste kleinere porties over de gehele dag.
vanille vla eten.
scherp eten vermijden
venkelthee drinken   is tevens goed voor de ontlasting
en rennies altijd en overal bij de hand houden. Ik heb ze zelfs in de  auto liggen.

Groetjes aafje
 
Hehoi Leen,

Proficiat met je zwangerschap.

Tja, misselijkheid. Ik ken het maar al te goed. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik er 14 weken last van gehad en nu ben ik al ruim 16 weken zwanger van de tweede en het blijft maar duren.
Mijn belangrijkste tip is: probeer ook het positieve van de misselijkheid te blijven zien. Zolang je namelijk misselijk bent, weet je zeker dat het goed gaat met je zwangerschap. Zo kun je het misschien beter volhouden.  Je moet het natuurlijk ook weer niet omdraaien, zodat je in de stress gaat schieten als de misselijkheid voorbij is. Dit betekent zeker niet dat het niet goed zou gaan!

Verder zijn er talloze tips, middeltjes en ideeen om de misselijkheid te verminderen. De vorige reactie heeft er al een paar opgenoemd, maar het blijft proberen of het bij jou helpen wil. Zo staat er ook in alle boeken dat gember goed kan helpen. Ik werd er alleen maar zieker van.

En als het echt te erg wordt, dan kun je je huisarts vragen een middel voor te schrijven. Hij/zij heeft alleen weinig keus in geschikte medicijnen, omdat er maar zo weinig getest is bij zwangeren (logich, want wie leent haar zwangerschap voor medicijnproeven?) Hiervoor geldt ook weer de vraag: helpt het bij jou of niet?

Sterkte ermee en geniet toch van je zwangerschap.

Groet,
Leontine
 
Hoi,
Volgens mij staan er bij de aprilmoeders ook tips tegen misselijkheid. Daar zou je moeten zoeken. Verder kan ik je alleen mijn eigen ervaringen  geven. Ik ben nu 15 weken zwanger en al zeer misselijk sinds de 7e week. Ik gebruik nu een weel of 6 emesafene, die door de dokter voorgeschreven zijn. Ik weet dat veel mensen erg tegen het gebruik van medicijnen zijn. Maar   zelfs met deze medicijnen ben ik een aantal weken erg misselijk geweest. Het gaat nu gelukkig een beetje beter en heb me laten verzekeren dat het geen kwaad kan voor onze baby. Verder heb ik ook veel gebruik gemaakt van huis tuin en keukenmiddeltjes: vanillevla, ijs, kleine porties en de hele dag door eten, aardappelpuree. Verder als het mogelijk is: lekker in bed liggen en zo rustig mogelijk zijn. Ik werk normaal fulltime, maar zit al 8 weken in de ziektewet. De dokter en de vk hebben me aangeraden vooral naar mijn eigen lichaam te luisteren en me vooral niet schuldig te voelen over werk. De baby gaat nu voor !
Succes Birgit
 
Gefeliciteerd met je zwangerschap, bijzonder moment als je ontdekt dat je zwanger bent, vergeet je niet weer!!
Tegen misselijkheid, ik had altijd een flesje water bij me en plakken ontbijtkoek. Is licht verteerbaar, en niet te zwaar op de maag. Vermijd zwaar eten. Ik eet 's ochtends graag een bordje brinta, maar dat valt nog wel eens zwaar. Het gaat wel weer over die misselijkheid, hoort helaas bij het zwanger zijn.

Fijne zwangerschap toegewenst.
groetjes kirsten
38w4d
 
hoihoi, van harte gefeliciteerd, helaas heb ik geen tips want ik heb (gelukkig)helemaal nergens last van gehad van misselijkheid enzo,alleen maar moe!helaas heb ik er nu wel 2, een blaasonsteking en nog steeds zo moe,volgende week maar ff laten testen op ijzer bij de vk, maar voor de rest, geniet van je zwangerschap,doei liefs door21wk2dg
 
gefeliciteerd!

Ik ben ook 7 weken (+3 dagen).. Ben erg moe en soms wat misselijk. Ook al moet je er misschien niet aan denken, maar eten helpt tegen de misselijkheid. Zoals er al gezegd is helpt een plak ontbijtkoek. Bij mij doen liga's of een droge boterham  wonderen. Probeer iets te vinden wat voor jou helpt en neem nzodra je je misselijk voelt een paar happen.

Sterkte ermee! Geniet van je zwangerschap

Liefs,
Bien
 
Bedankt voor het meeleven en de tips. Ik ben vanalles aan het proberen. Het is nu 14.33u en ik heb nog niet binnen gehouden behalve een kopje bouilion. Doe m'n best om toch wat te eten, ook mijn man houdt dat in de gaten.  hopelijk kom ik een middel tegen dat helpt.  
 
Terug
Bovenaan