Hoi vero,
hier nog even een positief verhaal om je moed in te spreken. Ik was vn te voren niet nerveus, maar wel bang dat ik me niet voldoende zou kunnen ontspannen.
Toen de bevalling begon heb ik een paar uur lang voorweeen gehad, voelde als menstruatiepijn maar dan wel om de 5 minuten. 's avonds gingen we naar bed, en zodra ik lag hoorde en voelde ik een plop, de vliezen waren gebroken. Ik ben in bad gaan staan (scheelt weer in de troep) en zag dat het vruchtwater meconium bevatte, dus we zijn nadat we de verloskundige gebeld hadden naar het ziekenhuis gegaan.
Daar waren we om iets voor 12 uur en tegen 1 uur (ik lag inmiddels aan de monitoren) kreeg ik pas mijn eerste echte wee. Goed te doen vond ik! De verloskundige zei dat ik pas 1 a 2 cm ontsluiting had, dus ging lekker nog even naar huis om te slapen. De verpleegkundige kwam af en toe kijken en was verbaasd over hoe ontspannen ik was (dat kon ze zien op de monitor, mijn spiersamentrekkingen op mijn bovenbenen werden gemeten) Ik heb tot ongeveer half 5 ontsluitingsweeen gehad, waarvan alleen het laatste half uurtje echt zwaar was, daarvoor was het perfect weg te puffen. Om half 5 kreeg ik persdrang, dus werd in aller ijl de verloskundige erbij gehaald. Die zei dat ik al volledige ontsluiting had en mocht gaan persen. De persween vond ik veel prettiger, wel heel krachtig, maar niet pijnlijk. Alleen toen het hoofdje tegen de uitgang duwde was het even pijnlijk. Na 45 minuten persen is onze dochter geboren. Toen ze werd weggehaald om te persen moest ik gehecht worden. Ik was helemaal verbaasd, want had niet gemerkt dat ze me geknipt hadden. Dat voel je dus echt niet, zo bezig ben je. Al met al heeft het vanaf de eerste wee tot de geboorte zo'n 6 uur geduurd, en ik riep dezelfde dag al dat ik het zo weer zou doen, het was enorm meegevallen!
Ga er gewoon positief in en laat het over je heenkomen, je bent veel sterker dan je zelf denkt! Heel veel succes en laat je weten hoe het gegaan is?
groetjes, Ellen