Hoi, ik ben ook nieuw!

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,
Eindelijk mensen om frustaties mee te delen! Ik dacht dat ik de enige was (zo voelt het). Want iedereen om  me heen is wel 'zomaar' zwanger. Waarom ik niet?
Ik zit nu in ronde 10 (vanaf 1dec.2005)  en moet   ongeveer 19 augustus weer ongesteld worden. De teleurstelling wordt steeds groter. Wat doe ik fout? Ik rook niet, ik drink niet, ben regelmatig ongesteld, voel mijn ovulatie zelfs...Ben 28, dus ook niet te oud dacht ik.
Ben wel al naar de huisarts en gynaecoloog  gestapt, mocht er iets zijn dan wil ik het snel weten ook (en je betaalt niet voor niks hoge ziektekosten!).14 en 21  aug. bloed laten prikken en 29 aug naar gynaecoloog, ben benieuwd, hoop dat het niet meer nodig is. Maar die hoop wordt ook steeds minder eerlijk gezegd. Maak hele schema's wanneer ik ongesteld moet worden, wanneer ik moet ovuleren, wanneer ik 12 en 20  weken zwanger zou zijn  en wanneer het kindje dan geboren wordt, is dat gek??
Ondertussen heb ik het ook aan mijn moeder verteld, ik had haar zo graag willen verrassen. Aan de andere kant is het fijn om het er met haar over te kunnen hebben.
Ook heb ik in de uitverkoop kleertjes gekocht, zo leuk om te doen. Ik hoop zo dat het niet voor niks is en dat mijn kindje die kleertjes volgende zomer aankan.

Misschien niet een erg gezellig berichtje, maar wel heerlijk om het even kwijt te zijn.

Liefs Renee

Lieve Renee,

Welkom hier! Op dit forum zitten allemaal meiden die in (ongeveer) hetzelfde schuitje zitten: we hebben allemaal een supergrote kinderwens en willen het liefst vandaag nog zwanger raken!

Wat vervelend te horen dat het na zo'n lange tijd nog  niet gelukt is. Wellicht is er nix aan de hand, maar een onderzoekje kan je miscchien wel geruststellen. En mocht er idd iets niet in orde zijn, dan kun je het maar beter weten, zodat je niet nog langer tevergeefs gaat 'ploeteren', want dat gaat het dan onderhand wel worden. Wij zijn zelf vanaf januari bezig en het wil hier ook nog niet erg vlotten. Ook ik rook niet, drink niet, eet gezond (manlief ook allemaal). Inmiddels heb ik wel ontdekt dat we al die tijd rond de verkeerde datum hebben geklust (ja, zo heet dat hier!!   ). Ik ging ervan uit dat je eisprong altijd 14 dagen voor je ongi was (stond op babybrabbel.nl), maar dat bleek vorige maand dmv ovu-testen en tempen niet te zijn: slechts 10 dagen ertussen. En wij maar iedere maand rond dag 14 klussen en va dag 15 had ik het verplichte nummertje wel gezien . Dus dan is het niet zo gek dat je niet zwanger wordt als je pas op dag 18 of 19 je eisprong hebt. Deze maand hebben we net zolang doorgeklust tot mijn  temp omhoog ging, dus alle kansen benut zullen we maar zeggen. Mijn nod (niet ongi dag, voor het geval je de term nog niet kent) is 14 augustus, dus nog een kleine week en we weten meer (hopelijk).

Ik hoop voor je dat de bloedtesten goed zijn en dat je heeeel gauw zwanger mag raken. Een mens is niet gebouwd op zo'n grote "geduldigheidsproef"!

Ik wens je veel succes en ik duim voor je dat het snel raak mag zijn (liefst zonder hulp!)

Liefs,

Tammy

Hoi Rene,
Welkom hier op het gezellige forum!!!
Is heerlijk om hier je mening en verhaal kwijt te kunnen en erg verslavend.
Wij zijn juni 2005 gestopt en sinds juli onder behandeling bij de gyn. Wilde eigenlijk niet in de mallemolen zo snel en hoopte dat het natuurlijk vanzelf ging.
Bij mij is het denk ik een beetje andersom qua geduld, kan er nu veel beter mee omgaan dan in het begin. In het begin is het helemaal spannend en nieuw. Nu ook wel, maar toch anders. Ben er op een andere manier mee bezig.
Als ik ongi ben is het altijd wel een teleurstelling hoor, maar de ene keer kan ik beter verdragen dan de andere keer.
Had de eerste maanden meer dipmomenten en kan gelukkig nog wel genieten van baby's van anderen. Ligt denk ik ook aan hormoonspiegel haha.
Nou veel succes hoor

Oh ja, en dat van die uitgerekende datum enzo dat doe ik ook hoor! Je bent dus niet de enige malloot hier ! Na iedere teleurstelling (lees: rode duivels) ga ik opnieuw bekijken wanneer mijn volgende eisprong is, wanneer ik uitgerekend zou zijn, welk sterrenbeeld het kindje dan heeft en meer van dan soort dingen. Slaat natuurlijk nergens op om dat iedere maand te doen (inmiddels dus voor de 7e keer), maar kan het niet loslaten. Ben er sinds deze ronde echt weer continu mee bezig (in jan/febr ook al op dit forum actief geweest, maar toen even een paar maanden afstand genomen).

Ik heb ook al diverse zwangerschapsboeken, een dvd en een scheurkalender gekocht. Iedere keer lees ik weer opnieuw de stukjes van de eerste 4 weken, zo van nu is het vruchtje zo groot, deelt zich x keer en nestelt zich nu in  etc.

Zolang je jezelf er niet (helemaal) gek mee maakt, moet je het vooral blijven doen. Ik vind het iig erg leuk om bij te houden.

Veel plezier!

Tammy

hoi rene,

welkom.
ik zit ook sinds kort op dit forum.
het is fijn om verhalen te lezen van andere vrouwen.
om ervaringen uit te wisselen en elkaar te steunen.
we zitten in het zelfde schuitje.
ik praat er ook veel over met mijn man.
maar dat is toch anders.
hoe lief hij ook is, bepaalde gevoelens begrijpt hij niet...!

wij zijn ruim een jaar bezig.
ik heb gelukkig een zeer regelmatige cyclus maar ook dan is het moeilijk.
we lopen sinds kort bij de gynecoloog.
ik heb al echo's gehad en een uitstrijkje.
ook is mijn man al onderzocht.
alles was goed.
je bent blij met de uitslag,
maar aan de andere kant denk je ook, waar ligt t dan aan??
vrijdag krijg ik bloed onderzoek.
we wachten het maar weer af.

ook ik kijk vaak op site's voor zwangere vrouwen.
weet ook al precies welke baby kamer ik wil.
gek?? ja en nee.
je bent er zo mee bezig, je geest is al veel verder dan de lichaam..

suxes. xxx

Da's mooi gezegd: je geest is al  verder dan je lichaam!

Terug
Bovenaan