hoi ,ik ben..

...Mari

Ik ben bijna 17 weken zwanger van mijn derde kindje. Bij allebei mijn vorige zwangerschappen heb ik hier op het forum gezeten. Van de laatste zwangerschap hebben we nu na 2 jaar nog steeds een erg leuke groep meiden over!
Ik heb een dochter van 4,5 jaar en een zoontje van 2.
Hij heeft een stofwisselingsziekte uit de hielprik (MCADD, zie site RIVM) en we hebben 25% kans dat het derde kindje het ook heeft.

De eerste weken was ik moe en misselijk.
Helaas heb ik al vanaf dat ik overtijd was, last van mijn bekken. Dit had ik bij de eerste zwangerschap me 14 weken, en bij de 2e ook al gelijk.
Ik ben gelijk weer gestart met mensendieck therapie en draag een bekkenband. Ik werk nu sinds week 15 halve dagen als juf, en probeer veel te rusten.

Groetjes Mari

Hoi, welkom hier. En gefeliciteerd natuurlijk met je zwangerschap.

Volgens mij heb ik gisteren op tv iets gezien over MCADD. Is dat dat je kindje geen vetstoffen kan afbreken? Heftig hoor!!!

Balen dat je al zo vroeg last hebt van je bekken!

Hoi! Gefeliciteerd!

Hier ook een 2jr die ook een stofwisselings ziekte heeft. Alleen hij heeft er 2.

Wel weet ik niet welke hij heeft maar als hij een lange tijd niks eet (16 uur of langer) dan kan hij in coma raken omdat zijn bloedsuikers alleen maar dalen. Dus hij neemt niks uit zijn eigen voorraad reserve.

Maar hij maakt ook een bepaalde enceem niet genoeg aan die zorgt dat de afweer tegen virussen wordt aangemaakt. Dus 2 verschillende.

Is dat zo? 25% kans? Tjonge dat wist ik niet, of geld dat alleen bij dezelfde partner?

Hoi! Gefeliciteerd!

Hier ook een 2jr die ook een stofwisselings ziekte heeft. Alleen hij heeft er 2.

Wel weet ik niet welke hij heeft maar als hij een lange tijd niks eet (16 uur of langer) dan kan hij in coma raken omdat zijn bloedsuikers alleen maar dalen. Dus hij neemt niks uit zijn eigen voorraad reserve.

Maar hij maakt ook een bepaalde enceem niet genoeg aan die zorgt dat de afweer tegen virussen wordt aangemaakt. Dus 2 verschillende.

Is dat zo? 25% kans? Tjonge dat wist ik niet, of geld dat alleen bij dezelfde partner?

De reden waarom ik niet weet welke het zijn is omdat de KA niet constand wil bloedprikken om te kijken welke het nu is. Terwijl hij in wijze van spreken wel 120 kan worden. Als hij optijd eet. En we optijd bij het ziekenhuis zijn als hij niet snel beter wordt bij een virus infectie.

Wat vervelend voor je dat je al gelijk last van je bekken had en nog steeds hebt! Zal best zwaar zijn met 2 kids al rondlopen!
Succes in ieder geval, geniet toch van de zwangerschap en veel plezier hier!
Gr. Dabanne

Terug
Bovenaan