Hoi inge

Ha Inge! Nou, ik heb alles verteld hoor, op mijn werk, en wat bleek: ik was de eerste niet!! (dat kwam er nu dus pas uit)! ze hebben er begrip voor gelukkig, komen er wel uit denk ik. Ons probleem is dat de zaadcellen niet bij de eicel kunnen komen, komen waarschijnlijk niet voorbij de baarmoedermond (door combi van mijn slijm en zijn sperma, gyn. zei dat event. bij een andere man dit geen probleem zou hoeven te zijn??), dus we moeten de natuur maar een handje gaan helpen dmv iui. En wat ik begreep is dat een HSG een standaard begin is van een IUI-behandeling. Is dat wel zo?
En wat is jou (jullie) verhaal als ik vragen mag, ik zit niet dagelijks op dit forum dus ik ben niet helemaal op de hoogte, maar zie je naam regelmatig verchijnen..groetjes en een goed weekend, liefs lois

Hoi Lois,

Een HSG is een onderdeel van het rondje standaard onderzoeken wat ze doen als het zwanger worden niet 1,2,3 lukt. Pas als ze alle testuitslagen hebben wordt er een passende behandeling bepaald. Ik weet heel zeker dat het niet het eerste begin is van IUI. Het is een onderzoek waarbij ze kijken of je eileiders toegankelijk zijn door ze door te spuiten met contrastvloeistof.(Als bv je eileiders verstopt zitten en het lukt niet ze open te krijgen dan is IUI geen optie meer.)

Wat is ons probleem.....ik had 2 verstopte eileiders (bleek na een zeer pijnlijke HSG). 1 daarvan is middels een operatie vrij gemaakt. Mijn man heeft een te laag aantal zaadcellen (kwaliteit is wel ok), mijn baarmoederslijmvlies is 'vijandig' waardoor het de zaadjes niet doorlaat. Echter is er in november wel 1 doorgepiept want ik bleek 6 december zwanger. Met de kerstdagen heb ik helaas een miskraam gehad. (7 weken 3 dagen)
Zo ben je nu weer op de hoogte?!

lfs inge

zelf vi=orig jaar ook een hsg onderzoek gehad.
Ik moet zeggen het onderzoek zelf viel erg mee, maar na die tijd toch wel even een slechte dag gehad.
Ook ons werd geadviseerd om verder te gaan middels IUI. (sperma van mijn man ook niet optimal, en zelf een DES dochter). Voor septemeber 2004 een afspraak gemaakt om te beginnen met o.a. hormonen.
Blijkt eind augustus ineens dat ik zwanger ben, nogwel zonder allerlei poeha. Gyn. erg verbaast, gebeurt niet zo vaak dat een stel na 2 en half jaar nog spontaan zwanger worden. Vraag is natuurlijk, lukt dit in de toekomst nog een keertje of is dit echt een toevalstreffer. Ik hoop dat jullie hetzelfde geluk hebben, en anders dat het lukt om spoedig zwanger te worden dmv. IUI.
Je moet maar rekenen, als het goed gaat is het alle moeite meer dan waard geweest. Sucses. Regina

Terug
Bovenaan