Hoi Kat

A

Anoniem

Guest
Hoi Kat,

Nou afgelopen donderdag ben ik naar de gyn geweest, voor een (inwendige) echo, maar daar was in ieder geval niets te vinden waarom mijn buik zo opgezet was, dus ook geen gekke/ enge dingen, wat toch ook wel even door mijn hoofd spookte. Waarschijnlijk heb ik gewoon al die tijd toch last van opgezette darmen of zo. Het moet vanzelf weggaan volgens haar.

Maar ik heb wel gelijk even van de gelegenheid gebruik gemaakt om mijzelf en mijn man zijn "zwemmertjes" te laten onderzoeken of er iets mis is.
Dus nu toch een beetje de MMM in, eens kijken of er iets aan de hand is en zo ja wat de mogelijkheden dan voor ons zijn.

Maar nu ook in de vruchtbare periode, net als jij, dus weer even ons best doen.

Hopelijk kreeg je een "goed ei" voor je verjaardag en krijg je over 9 maanden het mooiste   voor je 32-ste verjaardag! En dan hoop ik jou te volgen want de 25-ste ben ik jarig en de NOD is de 20-ste.

Groetjes Alice

Hoi Elles,

Ok, je had het al wel gedacht. Maar het was zo leuk geweest als er toch een kleine stiekeme verrassing gezeten had. Maar gelukkig ook geen andere gekke dingen. Dus ook wat positiefs. Handig dat er ook gelijk verder gekeken word. Als je er toch bent kunnen ze dat best wel even doen. Die MMM is misschien niet geweldig, maar kan ook meer duidelijkheid geven. Ik hoop dat alle uitslagen goed zijn, en dat er geen vervolg nodig is. 2 bevriende stellen van ons zijn nu ook de MMM in gegaan. Als ik dat zo hoor vind ik dat best een stap. Wij hebben besloten dat we het niet gaan doen als het nu niet wil lukken. We hebben al een zoon, en dan blijft het gewoon bij 1. Hoe jammer wij dat ook zullen vinden. Maar ik denk dat ieder dat voor zich moet besluiten. 1 van de vriendenparen gaat namelijk voor de tweede keer de MMM in.
Maar goed, wij gaan ons weer richten op het ei van deze maand. En dan moet je me niet volgen, maar gelijk meegaan! Dat zou wel zo gezellig zijn! Op een goede ronde!

Groetjes, Kat

Hoi Kat,,
Knap van jou vrienden dat ze toch voor de tweede keer de mmm ingaan, volgens mij vraagt het namelijk best wel veel van een relatie. Mijn man en ik hebben ook duidelijk met elkaar besproken wat we wel willen en niet, hij of ik komen dus niet voor een verrassing te staan met hoever de een de mmm in wil gaan en de ander misschien wel niet.

Misschien dat onze verjaardagen een gelukje brengen en daarom ik met je mee.

Draag jij toevallig een maansteen of slik jij tarwekiemolie en/ of teunisbloemolie waar je hier regelmatig wat van leest. Ik heb weleen tijdje een maansteen gedragen, maar voor mij gevoel had dat geen effect bij mij en ik draag deze dus nu niet meer en slik op dit moment wel teunisbloem en tarwekiem olie, volgens mij kan dat zowiezo geen kwaad en natuurlijk foliumzuur.

Verder let ik gewoon op mijn eetpatroon, drink geen tot weinig alcohol ( deed ik zowiezo al niet veel) ik rook ook niet ( heb ik ook nooit gedaan) en ga binnenkort wel wat meer bewegen ( heb voornamelijk zittend werk).
Je gaat toch wat proberen als je in ronde 17 zit he .

En dan dat lichaam wat je zo lekker voor de gek kan houden, je zou toch zeggen dat je je eigen lichaam kent, hahaha.

Groetjes Alice

Hoi Elles,

Het is dat ik in april een miskraam gehad heb, anders waren wij nu ook al in ronde 11. Maar die vrienden van ons kregen bij de eerste te horen dat het een godswonder zou zijn als het ze zelf zou lukken om een kindje te maken. (ze waren toen al ruim 2 jaar bezig) Ze zijn zelfs met ICSI begonnen. De eerste poging liep op niks uit. Ze moesten toen een paar maanden wachten op een volgende poging. En laten ze nou in die tijd zwanger geraakt zijn! Zomaar vanzelf! Geen hormonen of niks! Dus hun zoon is echt een klein wondertje. Helaas lopen ze bij de tweede weer tegen hetzelfde probleem aan. Ze lopen nu bij een arts. Maar zien wat ze dit keer zeggen. Het tweede stel is bezig met inseminatie. Maar dat gaat ook niet zo vlot. Zij zitten in hun tweede sessie van 6 keer. Wij gaan de MMM niet in omdat we kans hebben op een kindje met een handicap. We zijn veel te bang dat de kleine dan wat heeft. Dan heb je er zoveel moeite voor gedaan. Ik denk niet dat ik dat aan zou kunnen. Natuurlijk lopen we dat risico nu ook, maar de druk is minder. Maar ik weet niet wat ik gedaan zou hebben als het bij de eerste al noodzakelijk geweest was. Misschien is de beslissing anders als je er al 1 hebt rondlopen. Maar ik weet wel dat hij heel moeilijk is! Fijn dat jullie het daar goed over gehad hebben. (en heel verstandig om dat van te voren te doen)
Zaterdag heerlijk onze verjaardagen gevierd. Manlief was zaterdag jarig, en ik morgen. Volgend weekend weer feest. Dan zijn we 5 jaar getrouwd. (ik weet het, waardeloze planning met die data) Maar dan zullen er vast niet zoveel mensen komen. (hoop ik)
3 Jaar geleden kreeg mijn man het mooiste verjaardagscadeau, een positieve echo. (in maart 03 een zoon)  Ik vind dat ik dit jaar wel een mooi cadeau mag. Zwanger raken. Verder heb ik geen verjaardagswensen. Ik hoop dat jij ook zo ´n mooi cadeau krijgt!

Groetjes, Kat

Hoi,

Was ik je vraag nog vergeten! Ja, ik draag een maansteen en ik slik foliumzuur. (een verhoogde dosis) Van vrienden (MMM) heb ik een chinees gelukspoppetje gekregen. Die hielp bij onze zoon gelijk in de eerste maand. (toen waren we inmiddels 1,5 jaar en een mk verder) Maar dit keer helaas nog niet. De maansteen zorgt bij mij alleen voor een regelmatige stoelgang. Ook niet verkeerd hoor! Verder neem ik niks. We zien het wel wanneer het gaat lukken.

Groetjes, Kat

Hoi Kat,,

Dat is lekker, de verjaardagen allebei tegelijk vieren, het was ook nog eens lekker weer dus als je een tuin hebt, dan heb je het vast lekker buiten gehouden. dat kan bij osn helaas niet, wij wonen in een appartement met geen balkon, dat is dus erg vervelend met dit lekkere weer, maar we hebben dan ook nog verhuis plannen. En onze verjaardagen liggen ook tever uit elkaar, ik 25 sept. en mijn man 1 dec.

Maansteen draag ik dus niet, temperaturen doe ik niet en ovulatietesten gebruik ik ook niet. Vooral wat betreft temperaturen lijkt mij dat je er dan echt elke dag mee bezig bent en dat ben ik nu ook wel ( toch wel) maar dan moet je elke dag op dezelfde tijd je temp opnemen en ik werk onregelmatig in een 24-uurs dienst, dat is voor mij dan ook niet echt haalbaar.
Ovulatietesten heb ik overwogen, maar eigenlijk kan ik heel goed aan het cervixslijm merken wanneer ik mij "ei" heb zo gezegd, dus waarom zou ik dat dan eigenlijk doen.

We zien wel wat er komen gaat, ik geloof ook nog steeds dat dat een goed instelling is om tegen het zwanger worden aan te kijken.

En natuurlijk toch ook voor mij een verjaardagskado misschien, die onbetaalbaar zou zijn, niet in de winkel te koop en kan niet geruild worden, hahaha. Kan zelfs de kleur niet kiezen en het soort en dat zou ik ook nooit willen.
NOD 20 sept,.cyclus 26 dagen, verjaardag 25 sept, ja dat zou allemaal goed kunnen, ik zou denk ik ook echt pas gaan testen als ik een paar dagen over tijd zou zijn.

Ik heb ook niet standaard testen in huis, eerst overtijd en dan pas testen halen, dat bespaart volgens mij dat je te snel test, maar ik heb wel eens eerder van jou gelezen dat jij 4 dagen voor je nod testte?? Maar had toen ook al echt het gevoel zwanger te zijn??
Ik moet zelf 15 sept. bloed laten prikken vanwege de mmm, dus dan zouden ook al kunnen zien of ik zwanger ben of niet, met een bloedtest is het toch eerder te zien???

Ben benieuwd en ga lekker genieten van het klussen, het is wel eigenlijk te benauwd en warm om te klussen, ben benieuwd of mijn man wel zin heeft vandaag, even de boel een beetje gaan prikkelen, hahaha.

Groetjes Alice

Terug
Bovenaan