Hoi mama26,
Ik kan helaas zeggen dat ik ook zo'n kl@te ervaring heb met de prikpil. Ik heb hem nog niet eens twee jaar gebruikt, maar ben er in maart 2003 mee gestopt (heb dus in december 2002 de laatste prik gehad) en ben nog steeds niet spontaan ongesteld geworden.
Het eerste jaar stuurde de dokter me steeds naar huis met 'dat hoort nu eenmaal bij de prikpil en je bent jong genoeg' (ben nu 24). Na dat jaar ben ik naar een andere huisarts gegaan (duopraktijk dus dat ging makkelijk) en die arts heeft mij een aantal keren medicijnen gegeven die wel een bloeding opwekten maar dat was het dan ook. Moest daarna telkens afwachten of het toch spontaan kwam dus ging er weer bijna een jaar voorbij. Heb toen ook bloed laten prikken maar alles was goed. Uiteindelijk toch een verwijzing voor de gyn gekregen waar ik in december 2004 terechtkon.
En je raad het al: één dag voor die afspraak werd ik spontaan ongesteld. Dus de gyn wilde ook weer afwachten... Maar ja er kwam maar niets. Toen heb ik een echo gekregen en zag hij cystes en een te dun baarmoederslijmvlies. Dus een verwijzing voor de ivf-arts.
Bij haar weer een echo gekregen maar zij zag niets bijzonders. Kreeg een recept voor Clomid. Bij de eerste ronde bleek dat er vier eitjes waren, dus de opdracht gekregen om niet te klussen, vier is wat veel van het goede! Ondertussen heeft mijn vriend zijn zaad laten testen en bleek dat dat supergoed was, dus erg goed nieuws! Bij het bloedprikken bleek ook dat ik een eisprong had gehad.
Nu ben ik dit weekend weer ongesteld geworden na ronde drie dus we gaan ronde vier met Clomid in. Ik heb vanmiddag ovulatietesten gekocht zodat ik deze ronde bij kan houden wanneer ik mijn eisprong precies heb.
Je zou toch zeggen dat het nu niet lang meer kan duren, maar ik krijg steeds minder vertrouwen moet ik eerlijk zeggen.
Maar ik baalde er ook wel van dat mijn huisarts me zonder iets te zeggen gewoon de prikpil heeft gegeven. Hij had me ten minste kunnen waarschuwen!
Alhoewel de gyn zegt dat het bij mij mischien niet alleen aan de prikpil ligt, omdat 2,5 jaar wel extreem lang is voor het uitblijven van een menstruatie.
Ik hoop dat het bij jou snel weer raak is!
Groetjes Astrid