Hoi Lis

Hoi Lis,

Het is allemaal nog niet duidelijk waar de verklevingen precies zitten, en endometriose heb ik gelukkig niet. (niet dat ik weet tenminste). Maar die verklevingen heb ik over gehouden van een ingrijpende operatie 5 jaar geleden. (was toen 18). Ik had buikvliesontsteking en al mijn organen in de buikwand waren ontstoken. Dat hebben ze toen schoongemaakt en de wond open gelaten om verdere ontstekingen te voorkomen! Ik had dus een open wond van mijn navel tot mijn schaambeen. Dus ze hebben mij toen al verteld dat er een grote kans inzit dat het niet natuurlijk kan. Kreeg toen ook het advies om een half jaar zelf te proberen (dus geen jaar) en dan naar de gyn terug te gaan.Ik ben eigenwijs en heb wel een jaar gewacht. Hij zei dat ze dan weten wat er aan de hand is en dat ik dan meteen geholpen kon worden. Nu 5 jaar later is dat toch wel ffe anders en krijg is alsnog onderzoeken. (had ik niet verwacht). Maar al met al, komt er nu toch schot in.
Dus ik heb gezien mijn verleden liever niet dat ze mijn buik weer open gaan maken. Die buikoperatie van 5 jaar geleden zijn ze ook met een kijkoperatie begonnen dus dat vind ik een beetje eng. Maar als het echt nodig is, zal ik het echt wel laten doen hoor. Maar ik heb liever dat ze meteen gaan behandelen ipv onderzoeken. Dus 28 juli krijg ik te horen of het dan een operatie wordt of niet. Er zitten bij mij meer risico ’s aan de kijkoperatie dan normaal. Dus dan gaan ze kijken of het wel verantwoord is.
Ik ben benieuwd hoe het verder gaat. We zien het wel en blijven hopen
Mijn motto: Onze tijd komt nog, we moeten er alleen wat meer voor doen!!
Hoe is het nu met jou? Krijg jij ivf of iui?
Jij ook veel sterkte!! Veel liefs Ang …

Hee Ang,
Ben ik nog even. Je bent baas over je eigen lichaam hoor! Trek die mond maar open als je het er niet mee eens bent. Het is tenslotte niet niets allemaal. Wat is er precies verkleefd? Zijn je eierstokken nog in tact?
Ik vind het super dat je zo positief blijft! ZO hoort het!
Liefs Inge

he Ang,
ik kan me voorstellen dat je niet graag weer gerommel in je buik wilt. ik had ook toen t gevoel van : de verklevingen worden weggehaald maar er is kans dat er operatie-verklevingen voor terugkomen. nou, we hopen dat de zaadjes toch hun weg kunnen vinden en zo niet dat er wat hulp bij komt.
ik mag nu een jaar proberen zonder hulp, maar omdat ik een paar dagen ineens een bloeding had ga ik morgen naar de gyno. ik hoop eigenlijk dat die dan ook gaat kijken hoe t is daarbinnen...en vragen of iui over een paar maanden geen optie is. maar ik hoop natuuurlijk dat t niet nodig is!
Goh, wat een heftig verhaal van die operatie van jou. echt heel vervelend om t maar zacht uit te drukken...ikhoop dat je snel duidelijkheid krijgt hoe t nu verder gaat verlopen, tot schrijfs en liefs, lis

Terug
Bovenaan