Hoi maart mama's iemand een tip voor mij?

Ik heb me op het oude forum ( zwanger) al een keertje voorgesteld en kijk nu stiekem mee op jullie forum, mijn kleine ventje Jip is 5 maart geboren nu dus iets meer dan 5 weekjes:) opzich doet jip het super en horen we hem bijna niet,

nu vroeg ik me af hoeveel jullie kindjes drinken? jip zit nu op 6 flessen van 150 en wil eigenlijk graag naar 5 flessen maar ik weet niet zo goed hoe ik die nacht fles er af krijg

zijn ritme is nu:

8/9 150/5
12/13 150-5
16/17 150-5
20/21 150-5
00.00 150-5
04/05 150-5

iemand een ideetje hoe ik dit kan veranderen?
alvast bedankt xx

Goede vraag. Caileigh is van 6 maart en hanteert dezelfde hoeveelheid Voeding en tijden. Ze kwam de laatste twee dagen wat meer om de vijf uur, maar vandaag weer om de vier... Dus tja ik denk dat dat gewoon een geleidelijk proces van die kleintjes is. Ik merk dat de nachten wel langer worden, dus het moment van geen nachtvoeding komt vanzelf denk ik ;)

Welkom bij de club trouwens! Klets maar gezellig mee hoor haha

Ik was eigenlijk de 5e uitgerekend haha. Ik ben de 28e bevallen. Mijn dame had dit ritme 1,5 week geleden ook. Met 5 weken ging ze ineens slapen van 22.00 tot 5.15. Ze dronk de laatste fles nauwelijks meer op, was dan te moe. Hierdoor kwam ze 's nachts steeds om 4.00. We hebben de laatste fles vervroegd van 23.30 naar 22.00. Hierdoor ging ze naar 6 flessen en sliep ze ineens door! Je zou kunnen proberen tussen de laatste flessen 3 uur te aten zodat ze iets korter op elkaar wat drinkt en dus wat voller de nacht in gaat. Wie weet helpt het om het te verplaatsen naar 5/6 uur!

Succes!
Liefs ciomama

Wij moesten haar steeds wakker maken om 00.00u en dan dronk ze niet alles op met als gevolg dat ze snachts weer kwam. Wij hebben t ritme omgegooid naar 7-11-15-19-23 en vanaf toen slaapt ze snachts door. Nu is ze tussen 19 en 23 wakker en dat vinden we niet erg dat hoort erbij maar ze drinkt wel alles op en we horen haar niet meer.

xx

Die van ons bleef om de 2,5 uur komen met 110ml per fles. Nu geven we andere voeding, nurilon forte ipv hypo-allergeen en nu komt ie meestal om de 4 uur. Maar het ritme is ver te zoeken. S avonds slaapt hij soms ineens 5 uur achter elkaar en dan s nachts is het keten. Vind het lastig hem in een ritme te krijgen. Maandag ook maar eens advies vragen op t cb, maar ik vind jullie tips ook wel goed.

de nachtfles kun je langzaamaan iets afbouwen als je niet ineens wilt. dan doe je een tijd 120-4 en dan 90-3 enz.
jonna krijgt 8-12 120+4 dan 16-20-24 150+5 en 4 uur 90ml+3
de 150 drinkt ze nog amper leeg maar we bieden het aan, ene keer gulzig alles op, zelfs een keer 195 al gedronken en 4 uur later vrolijk weer komen

het blijft een puzzel

Terug
Bovenaan