Hoi mama's in spe!

Hallo allemaal,
Leuk dat er zo'n club is met allemaal vrouwen die rond dezelfde tijd zijn uitgerekend!
Zal me eerst eens even voorstellen:
Ik ben Kim, 32jr en zwanger van ons 1e kindje. Na 3 jaar proberen is het eindelijk via ivf gelukt! Op 14 juni ben ik uitgerekend, vandaag precies 18 weken zwanger.
Op donderdag 20 januari hebben we de 20-weken echo, we zijn erg benieuwd en kunnen haast niet wachten!
De 1e periode vond ik heel erg spannend en ik durfde maar niet te geloven dat het goed zou gaan... Ook meerdere keren wat bloedverlies en bruine afscheiding gehad, ik werd er gek van. Kort voor deze zwangerschap heb ik een miskraam gehad, dat is rond de 5 of 6 weken mis gegaan. Gelukkig is de spannendste periode nu achter de rug en kan ik wat meer gaan genieten.
Op zich viel het met de kwaaltjes mee, ik was heel erg moe in het begin en regelmatig misselijk. Dat is nu wel bijna helemaal weg. Heb alleen heel veel last van bekkeninstabiliteit helaas. Zijn er meer van jullie die hier last van hebben?
Groetjes Kim

hoi kim
ik ben nu 18 weken en 3 dagen en ik heb idd wel last van mijn bekken maar dat wist ik al had ik bij eerste ook alleen nu iets later zelfs normaal andersom
geniet lekker met ons mee en veel plezier hier
groetjes kelly

Hoi Kim,

Ook bij ons ging het niet makkelijk... hebben er 6 jaar over gedaan.. maar het is gelukt en we zijn nu 17 weken en 2 dagen... "Gelukkig" hebben wij geen miskraam gehad, dat baarde me dus heel veel zorgen aan de ene kant.... Er is bij ons geen oorzaak gevonden waarom het niet lukte.. Maar na 3 IUI pogingen was het raak en de kleine zit er nog steeds.

Helaas ook veel last van mijn bekken... ze noeman het nog geen bekkeninstabiliteit maar ik heb er behoorlijk last van.... Gewoon rustig aan, geen trappen meer lopen, geen dingen tillen en thuis ook zo min mogelijk doen. Ons "voordeel" is dat er nog niet een kleintje rondloopt en je dus makkelijker even kan zeggen "poko loko"...

Geniet verder van je zwangerschap... het is zoiets bijzonders maar dat weet je zelf ook heel goed.

Liefs Sil

Gezellig... Nog een mama in spe...
Gefeliciteerd!!!
Wat fijn dat het toch gelukt is... Contrast is zo groot...
Wij worden ongepland zwanger en anderen doen er 3 en ook zelfs 6 jaar over... pfff dat het een wonder was dat het hier zo snel ging wist ik al, maar als je het dan zo weer leest komt dat gevoel weer sterk naar boven.
Maargoed klets lekker mee hier!!!

Liefs Butterfly86

Gefeliciteerd!!!
Wat fijn dat het dan eindelijk gelukt is!!
En logisch dat je na een eerdere miskraam onzeker blijft.
Ik heb het zelf 2x meegemaakt en ben nu intussen 19 weken zwanger. Je blijft twijfelen.
Hopelijk gaat het na de 20 weken echo beter.

Ik heb geen last van mijn bekken, gelukkig!!!

Geniet ervan en hou je lekker rustig hè

Welkom en uiteraard gefeliciteerd met je zwangerschap.
Ook wij zijn dmv IVF zwanger geraakt.Met derde poging.
Ook ik was in de eerste weken erg bang,had ook bloedverlies.Schijnt met IVF vaker voor te komen.
Nu inmiddels 19,3dg zwanger van onze dochter.Het blijft bijzonder en onwerkelijk als je er zo lang naar hebt uitgekeken en kan niet wachten totdat wr onze kleine meid in de armen hebben.

Ik wens je een fijne zwangerschap toe.

Gr. Wonder2011

Gefeliciteerd!
Hier een beetje hetzelfde als bij butterfly86, was zomaar zwanger! Het lijkt me heel moeilijk om zo lang te moeten wachten op iets wat je graag wilt. En dan ook nog een miskraam.. Moet er echt niet aan denken!
Fijn dat je nu wel kunt genieten van een zwangerschap, echt leuk he! Ik ben ook zo blij met mijn steeds meer groeiende buikje!

Wil je met de 20 weken echo ook weten wat het wordt?

Liefs, Tes

Bedankt voor jullie lieve reacties!
Grappig dat er zoveel verschil tussen zit, de ene doet er jaren over om zwanger te worden (6 jr is helemaal lang zeg) en bij de ander lukt het zomaar. Nu ik zelf zwanger ben kan ik er wel tegen, maar toen we nog "bezig" waren vond ik dat soort verhalen erg moeilijk. Al weet ik natuurlijk dat niemand er iets aan kan doen, je hebt het zelf niet onder controle.
Wij zijn bij de 1e ivf poging zwanger geraakt, tenminste een cryo v/d 1e poging. We hadden 4 goede embryo's; 1 is direct teruggeplaatst en dat is mislukt. De 2e werd een miskraam en bij ons 3e "eskimootje" (zo noem ik het voor de grap omdat het ingevroren was) raak! Wel ongelooflijk dat het allemaal kan tegenwoordig, gelukkig maar.

We zijn wel erg benieuwd wat het wordt, dus dat willen we volgende week graag weten! Ik heb ook het idee dat het voor mij de zwangerschap ook nog wat "echter" maakt. En makkelijk met spullen kopen :)

Liefs Kim

Terug
Bovenaan