Hoi meiden

Hoi meiden,

Ik ben hier nieuw, af en toe volg ik jullie gesprekken maar ik had mezelf nog niet aangemeld.
Ik ben Mirella 27 jaar en 30 juni uitgerekend van ons tweede kindje, toen ik zwanger was van onze dochter Lucy (nu 3 jaar)  zat ik ook al op dit forum.

Zijn er nog meer meiden zwanger van hun 2e kindje? ik ervaar deze zwangerschap totaal anders als met Lucy, ik geniet veel minder omdat je het natuurlijk veel drukker hebt maar ik heb daar een schuldgevoel over tegenover dit kindje, zijn er nog meer meiden die dit zo ervaren?

Wel ga ik binnenkort beginnen met zwangerschaps pilates, om even al mijn aandacht naar mijn kindje in mijn buik te kunnen brengen.
Ik weet overigens als dat ik een zoon draag.

groetjes

Hoihoi,

Gezellig dat je mee kletst, is hier soms een beetje stil dus doe je best :)

Ik herken je gevoel wel, niet echt schuld maar meer iets van ik maak me te druk, doe nu toch eens rustig want het is niet goed voor de baby. Ik doe nu aan yoga, even alleen met de baby bezig zijn, geen peuter om me heen (mijn dochter Tess is 2.5jr). En sinds gister een cursus samen bevallen, even met zijn 2tjes alleen met de zwangerschap bezig zijn. Is erg leuk.

Je kindje is welkom en dat is het belangrijkste gevoel, dat je minder tijd hebt is logisch, je bent maar 1 mens en aan alle kanten wordt er aan je getrokken. Probeer te genieten van de pilates en voel je niet schuldig dat je minder tijd hebt om even alleen met de baby bezig te zijn.

Ik ga mijn spullen opruimen, moet de auto ophalen van de garage, weer een groot bedrag weg, had het liever aan mijn kleine gegeven :-(

Groetjes Nanda, mv Tess (17-08-06) en 27+6 zwanger van een zoon.

Hoi Mirella,

wat leuk   dat je met ons mee komt kletsen! Van tijd tot tijd is het hier wat rustig, dus het is wel fijn dat er nog iemand mee komt kletsen.

Ook ik ben zwanger van ons tweede wondertje. De eerste word over 2 weekjes 2.
Ik merk wel dat deze zwangerschap anders is. Ik vind het toch wel zwaarder, maar ja ik heb er dan ok nog een rondlopen, dus zo gek is dat niet, maar toch soms voel het alsof ik me aanstel.
Dat zegt niet dat je minder geniet. Misschien minder bewust.
 Vooral 'savonds als ik even tijd voor mezelf heb dan laat die kleine wel weten dat ie er ook is. Zoals nu! Dan is er aardig wat beweging in mijn buik.
Ik ben nu alweer 2 keer naar zwangerschapsyoga geweest dat is het helemaal lekker om zo saampjes te zijn.

Voel je niet schuldig hoor! Soms heb je gewoon minder tijd om erbij stil te staan. Benut daarom de tijd voordat je gaat slapen even om met je kleintje te praten. Je handen op je buik en met al je aandacht naar dat kleine wonder in je buik. Hij voelt echt wel dat hij geliefd is!

Liefs,

hoihoi,

hier nog een moeder van de 2e:)
mijn zoon is van 24-11-2006,en dit wordt een meisje:)
voel je niet te schuldig hoor!door priveomstandigheden ben ik helemaal niet bezig met deze zwangerschap helaas:(:(ook ik voel me daar schuldig om,maar ja het is even niet anders,denk aan jezelf!

groetjes nienke

Welkom hierzo, en natuurlijk gefeliciteerd met je 2e wondertje

Hier ook nog iemand zwanger van de tweede, mijn dochter is 2 jaar en 3 maanden en zo bewegelijk als wat.. Ook ik ervaar deze zwangerschap anders dan van de eerste, ik ben er nu veel minder mee bezig omdat ik een peuter heb rondrennen, wel zit ik nu op zwangerschapszwemmen om er gewoon even mee bezig te kunnen zijn, dat had ik met de eerste niet, toen was ik er altijd mee bezig dus was het niet nodig om iets te gaan doen.. En de tijd vliegt veel sneller voorbij.. En het is gewoon een hele andere zwangerschap.. Ben blij als het voorbij is en ik me knulletje gewoon in me armen kan sluiten hihi..

Groetjes Claudia

Hoi Mirella,
Welkom bij onze mamaclub!
Ik herken het ook wel hoor, al ben ik niet zwanger van mijn tweede, maar van mijn vierde.
Ik heb er al een van (bijna) 6, en twee van net 4, en omdat dit mijn laatste kindje is, probeer ik af en toe hele bewust te genieten, maar het is gewoon echt anders dan bij je eerste.
En wij krijgen ook al een jongen, hier bij de junimama's zijn het voornamelijk jongens, grappig he? Maar gelukkig ook nog een paar meisjes erbij!
Groetjes, yvette

Hey,

Gezellig, weer een jongetje erbij. Ik ben 29 juni uitgeteld van de eerste dus wij zijn de laatste in de rij...(volgens de planning dan hahaha)
Wij verwachten ook een jongetje. Spannend allemaal he?

Ik ben enkele weken begonnen met zwangerschapszwemmen en heb afgelopen week mijn eerste gymles gehad. Nou ja, gym les....het was meer een kennismaking dan gym. A.s. dinsdag mag mijn vriend mee. Dan gaan we gezellig een video bekijken over een bevalling.Ben benieuwd hoe hij dat vindt.

Hopelijk heb je een fijne zwangerschap.

Groetjes Yvonne

Terug
Bovenaan