Hoi Moi

Hoi moi,

Ik heb nog geen verhoging op kunnen sporen, terwijl ik al op dag 21 zit. Soms vraag ik me echt wel eens af of ik wel normaal ben. We zijn nu al bijna 1 jaar bezig, maar zonder resultaat. Ook heb ik eigenlijk gedurende mijn hele cyclus regelmatig pijn in mijn buik. Het lijkt wel alsof het op de een of andere manier wel wil, maar dat iets het tegenhoudt. Ik zie er erg tegenop om in de medische molen terecht te komen en mijn vriend ook. Hij wil tot het eind van het jaar wachten en als we dan nog niet zwanger zijn naar de ha stappen. De laatste tijd ben ik ook erg emotioneel eronder. De ene keer kan ik het beter hebben dan de andere. Ik wil ook zooooooo graag.
Hoe lang ben jij al bezig?

Liefs Claudine

Hoi Claudine,

Waarom zo lang wachten joh! Ik ben in Juni vorig jaar gestopt met de pil (sind jan voor het eggie) en loop nu ook nog steeds te rommelen met mijn cycles...erg lang en erg onreglmatig. 3 weken geleden ben ik naar mijn ha geweest en heb hem de situatie uitgelegd en hij had er alle begrip voor en snapte hoe frustrerend het is als je cycles zo lang duurt en je niet precies weet wanneer je dus echt overtijd bent en kunt gaan testen. Ook weet je niet wanneer je vruchtbare dagen zijn en de vorige periode hebbne wij om de dag geklust om het ei maar niet te missen!! Maar helaas zonder resultaat!!

Nu heb ik dus voor 19 april een afspraak bij de gyn...en dit heeft mij enorm veel rust gegeven! Nu weet ik in ieder geval dat er naar gekeken wordt en dat er misschien iets aan gedaan wordt!!

Ik zou als ik jou was toch even bellen met je ha, want op deze manier ben je er gewoon te erg mee bezig..althans dat is mijn ervaring!

Zo het is een heel verhaal geworden, maar ik snap gewoon hoe jij je voelt, omdat ik hetzelfde heb! Maar je bent wel normaal hoor! Waarschijnlijk heeft het iets met hormonen te maken en hebben wij een klein duwtje in de goede richting nodig!

Liefs moi

Hoi Claudine
Nou, ik snap het ook helemaal hoor! Bij mij is alles wel precies zoals het hoort. Na het stoppen met de pil was ik meteen weer regelmatig (ruim 18 jaar geslikt!). Na een paar maanden ben ik gaan temperaturen,en ook dat klopt allemaal. En toch ben ik nog steeds niet zwanger na een jaar. Dat is ook heel frustrerend kan ik je melden. Ook ik heb gedurende mijn hele cyclus een beetje pijn linksonder in mijn buik (niet erg genoeg om je druk om te maken, maar je denkt wel steeds: zou ik nu eindelijk zwanger zijn?)

Ik ben inmiddels wel zover dat ik naar de huisarts ga om dan toch maar de molen in te stappen. Ik vond dat een enorme stap; de romantiek is er toch een beetje af als je niet samen een kindje maakt, maar met hulp van de dokter. Maar ik ben 37 en dan moet je toch een beetje haast gaan maken. Ik denk dat het uiteindelijke resultaat alle narigheid uitvlakt!

Volgens mij moet jij nog niet wanhopen; je kan best een wat langere cyclus hebben, waardoor je temperatuur eerdaags gewoon omhoog gaat. Misschien heb je wel vadaag een eisprong! Het is tenslotte pasen!
Ik gebruik de laatste maanden ook ovulatietesten (duur grapje overigens). Mijn temperatuur gaat omhoog twee dagen nadat ik een positieve ovulatietest had.

Sorry, ik ben een beetje lang van stof af en toe (Moi weet daar alles van), maar ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb!
Liefs, el.

Terug
Bovenaan