hoi nieuw hier en gelijk al een vraagje

hoi hoi dames.
ik ben   annieka en ben 25 jaar ik ben nu al een jaar of 3 bezig voor een klein kindje.

helaas gaat dat niet 123 maar naar wat onderoeken kwamen ze erachter dat ik endometriose heb ook was het zaad niet goed van mij vriend.

nu ga ik in sept beginnen met hormonen voor ivf.

nu mijn vraag:
wat gaat er allemaal gebueren nu ik het ivf wereldje in stap ik vindt het doodeng en weet dus niet wat me te wachten staat en dus als er iemand is die me het een beetje uit kan leggen zou ik dat helemaal super vinden.

ik wens iedereen sterkte hier in de mm en hoop voor iedereen op een wondertje.

liefs annieka

Hoi Annieka,
Helaas welkom hier, zelf zit ik nog in het IUI vehaal maar er
zijn genoeg meiden hier op de site die je alles kunnen vertellen
over IVF. Hoop voor jou dat je wonder eens uit mag komen, sucses Miranda

hoi hoi dankjewel

ik heb zelf nog geen 1 behandeling gehad ik moet gelijk door naar ivf dus sla super veel over.

vandaar dat ik ook nergens wat over weet.
maar alle ivf meiden die mij meer kunnen vertellen graag.

liefs annieka

Hallo Annieka,

Welkom op deze site, het is wel jammer, maar het is ook weer goed dat je hier bent. 1,5 jaar geleden ben ik ook hier beland en ik heb er erg veel aan gehad. Ik heb geen IVF, maar een ICSI behandeling gehad. De voorbereiding is hetzelfde als bij IVF. Ik ook vond het doodeng wat er allemaal zou gaan gebeuren, ik vond toen de hormonen het engst. Hoe ga ik op de hormonen reageren? Wat moet ik allemaal doorstaan? Weet je........eigelijk moet je het maar allemaal over je heen laten komen, dat is eigelijk het beste. Want hoe meer zenuwachtiger en gespannen je bent, hoe moeizame gaat het allemaal. Maar goed, dat is makkelijker gezegt dan gedaan. Al met al, vind ik het wel te doen, mijn eerste keer ging moeizaam. Ik reageerde niet op de hormonen, mijn follikels wilden niet groeien. De punctie viel me 100% mee, maar dan komt het telefoontje dat het allemaal voor niets is geweest, want er had geen bevruchting plaatsgevonden. En dan val je wel een beetje in een gat, ben een tijdje erg verdrietig geweest, maar je wilt het liefst direct door. Mijn 2de behandeling was de eerste helft heel goed, ik reageerde goed op de hormonen, de punctie viel me nu toch wat meer tegen, maar het was toch wel te doen, wel veel napijn gehad. Gelukkig kwam er een goed telefoontje van het lab dat er 8 goede follikels waren van de 12 die er geprikt waren en van die 8 goede waren er 4 bevrucht. Er zijn er 2 teruggeplaatst, en dan komt het ergste.....................het wachten. Helaas is het voor ons toen misgegaan................ook weer heel verdrietig. Maar we gaan door tot het ons lukt.
Ik hoop voor jullie dat het direkt lukt. Je begint eerst te spuiten met je hormonen, dan ga je om de dag naar het ziekenhuis voor een echo. Als er voldoende en grote follikels zitten krijg je de punctie, 5 dagen na de punctie krijg je de terugplaatsing en dan is afwachten, en dat is wel het moeilijkste. Het liefst lig je de hele dag met je benen in de hoogte. Maar goed, volgens de arts is dit nergens voor nodig.
Ik wens jullie heeeeeeeeeeel veel succes en ik hoop uit mijn hart dat het jullie allemaal meezit en dat jullie volgend jaar jullie kindje in jullie armen kunnen sluiten.
Heel veel liefs Wilma   (Pittty36)

hallo annieka

Welkom hier, alhoewel je hier w.s. liever niet was geweest....
Ik kan je helaas niks vertellen over IVF, want ik volg een heel andere behandeling, maar ik wil je wel veel succes met alles wensen.

Hou je taai!
groetjes,
mama Peet

Terug
Bovenaan