hoi nog even een vraagje over hcg

Ik heb op 26 dec een spontane miskraam gehad met 8 weken, vandaag precies 4 weken geleden. Om te kijken of ik nog hcg in mijn urine heb zitten heb ik een zwangerschaptest gedaan (had er nog een paar in huis liggen).
Vorige week had ik het ook al gedaan en was hij   dik positief en nu dus weer dik positief ( na 4 weken precies).
En de ene keer lees ik dat het hormoon wel 6 tot 8 weken in je blijft en ergens anders lees ik weer dat het met een paar dagen uit je lichaam moet zijn na een complete miskraam (wat ik had)

Ik begin nu zo te twijfelen, want ik voel mij sinds de miskraam ook nog steeds niet top. Ben met vlagen misselijk en voel me gewoon anders.

Heeft iemand een idee hoe dit allemaal kan of heeft iemand hier ervaring mee. Heel graag hoor ik van jullie.

Ben trouwens ook nog niet ongi, terwijl ik altijd een regelmatige cyclus van 28 29 dagen had. Maar dit zal ook wel anders zijn na een miskraam of niet?

Liefs van Mira.

Dag Mira,

Weet je alles wat wij lezen zijn gemiddelden. Het zou dus heel goed kunnen dat jij alweer zwanger bent.
Heb je misschien iets gemerkt aan je afscheiding.

Ik had bijvoorbeeld net na sinterklaas al gelige afscheiding en in de week verder ook nog wat afscheiding. Met kerst werd ik toen keurig ongesteld.
Dat is bijna 7 weken na mijn miskraam.

In het verleden ben ik steeds na mijn miskramen wel rond die periode ongesteld geworden.

Dus het zou kunnen dat je alweer een eisprong hebt gehad.

Misschien is het toch handig om dan even de arts te vragen, misschien ben je nog onder controle? Heb je wellicht nog een afspraak voor nacontrole na de miskraam? Kan die gelijk ff echootje maken.

Ik hoop van harte dat het zo is dat je weer een nieuwe kans hebt gekregen

Hoi mama van md,

Bedankt voor je snelle reactie.

Ik weet dat het bij alle vrouwen anders kan lopen.

Zelf heb ik liever niet dat ik gelijk weer zwanger ben, als het wel zo is dan ben ik er wel heel blij mee hoor. Maar voor mijn lichaam lijkt het mij beter om eerst een menstruatie te hebben
Maar ik wacht het nog even een weekje af en dan neem ik wel even contact op met de vk

Bovendien hebben wij al heel wat meegemaakt. In 2004 is onze eerste zoon levenloos geboren na 34 weken.
En onze tweede zoon is geboren in 2005 na 26 weken. hij heeft het gelukkig wel gered een is nu een gezonde peuter van bijna 2 jaar.

En ondanks alles willen we er graag een kindje bij, dus we gaan er ook weer voor.
 Maar heb jij na je miskraam ook nog een keer een test gedaan?

Ik hoop voor jou ook dat je weer snel een kindje mag verwachten

Duim voor ons beiden!

Liefs van Mira

Beste Mira,
wat een ellendige ervaringen heb je meegemaakt, vreselijk. Gelukkig is de tweede zwangerschap uiteindelijk goed verlopen/afgelopen
Wat je zwangerschapstest betreft zou die na 4 weken negatief moeten zijn voor zover ik weet. Ik zou dus zeker de echo laten maken voor de tweede maal!, misschien heeft er een tweede vruchtje gezeten die op de echo niet gezien is die je afgestoten hebt, wie weet!
Veel sterkte
liefs Roos ( ga nu na 3e miskraam( curettage) weer vol goede moed verder, gelukkig wel een prachtig meisje inmiddels wat heel veel goedmaakt)

Hallo Mira,

Even een heel praktisch antwoord: een zwangerschapstest voor thuis laat zien of er HCG in je urine zit. Dat blijft er inderdaad na een miskraam nog wel een tijdje inzitten, hoewel ik geen idee heb hoe lang. Een aantal weken zeker wel.

Wat je zou kunnen doen om te weten hoe je ervoor stat, is je huisarts vragen om een HCG-bloedtest. Dan laat je bloed prikken, en kunnen ze zien hoe hoog de HCG-waarde is. Ik denk dat ze daaraan wel kunnen zien of het nog een "restje" van je miskraam is, of dat je alweer zwanger bent.

Trouwens, na een miskraam doet je lijf nog een behoorlijke tijd raar hoor, mijn pijnlijke borsten gingen bijvoorbeeld pas na de eerste menstruatie over. En na mijn miskramen is mijn menstruate ook anders.

Heel veel sterkte. Ik kan me zo voorstellen dat je het moeilijk vindt allemaal.

Liefs,
Zeeuws Meisje

Terug
Bovenaan