hoi pipeloi

Hallo allemaal,
Ik ben in maart gestopt met de pil en we proberen nu zwanger te worden. Ik lees in dit forum allerlei verhalen en ik dacht laat ik ook eens een berichtje zetten. Wie kan mij vertellen wanneer de beste tijd is om te temperaturen en op welke plaats? Klinkt misschien vreemd maar ik heb geen idee. Mijn cyclus is netjes 30 dagen. Verder was ik benieuwd naar het lijstje wat bijgehouden wordt met rondes, wat wil dat zeggen?

Groetjes Marijke

Hai Marijke,

Je kan het beste 'van achteren' temperaturen.
Dit moet je iedere ochtend doen voordat je uit bed stapt. Je moet het ook iedere dag op hetzelfde tijdstip doen. Bv. iedere ochtend om 7:15 uur.
Ik geloof dat je op www.babybrabbel.nl een tabel kunt downloaden. Da's handig om alles in te vullen.
Oja, je kunt aan mij doorgeven wanneer je je NOD (niet ongesteldheidsdag) hebt en hoe oud je bent en de hoeveelste maand je bezig bent.

Groetjes,
Mije

Hoi Marijke,

Je moet elke ochtend op een vast tijdstip temperaturen voordat je opstaat. Dit laatste is erg belangrijk, want zodra je wat doet, stijgt je temperatuur.
Verder is het belangrijk dat je dit altijd op dezelfde manier doet, dus rectaal, vaginaal of met een oorthermometer. Ik gebruik het laatste. Volgens onderzoeken de meest nauwkeurige manier en wordt ook altijd in ziekenhuizen gebruikt.
Voor veel info over temperaturen zie www.vruchtbaarheid.org of www. 9maand.com/vruchtbaar/cyclus/btemp.php

Hoi Marijke,
over de manier van temperaturen gesproken. Ik heb een maand of drie met een oorthermometer getemperatuurd. Maar die was bij mij helemaal niet nauwkeurig er zaten gewoon elke dag opnieuw grote verschillen tussen. Als ik op één moment 5 keer de temperatuur opnam zat er echt altijd een verschil van 0.4 tot 0.6 graden tussen. Ik kon dus ook met geen mogelijkheid de eisprong vaststellen (had wel vermoedens, maar kwam niet duidelijk uit temperatuurcurve naar voren). Vervolgens heb ik een digitale thermometer aangeschaft en gebruik deze rectaal en wat denk je in een week tijd 's ochtends maar een verschil van 0,1 graad. Hier heb ik dus echt veel meer vertrouwen in. Deze maand is mijn eisprong in de temperatuurcurve ook echt goed te zien (maar goed is nog maar 1 maand, nog even twee maanden afwachten of de curve hetzelfde verloopt). Maar op basis van deze ervaring zou ik adviseren een digitale thermometer te gebruiken.
liefs
Miek

Terug
Bovenaan