hoi Susanne

Ben je al naar de huisarts geweest, ik hoop dat het wat beter gaat...
met Skip gaat het gelukkig goed nu, we hebben vanochtend babymassage
gedaan en dat was erg leuk.
Heb jij die rijstebloem bij de avondvoeding doorgezet ? ik wilde er deze week ook
aan beginnen. Ben benieuwd hoe dat zal gaan.
Groet, Esther

hoi esther,

ik ben inderdaad met dinand even bij de huisarts geweest, volgens hem was het onwaarschijnlijk dat hij last had van de slokdarm, maar we zijn wel weer begonnen met de nutriton, dat is nu een week of 8 geleden dat we daar mee waren gestopt dus misschien dat ie daarop beter reageert nu, ik ben niet doorgegaan met de rijstebloem, ik denk dat ik eens met het cb overleg of dat ik niet met 6 mnd. naar de dietiste kan die helpt heel goed met het opbouwen van de bijvoeding in dit soort gevallen, mijn dochtertje had toen koemelkallergie en toen zijn ze me vanaf 6 mnd. gaan begeleiden en dat ging heel erg goed, toen zat ze na  3 mnd. op de volledige bijvoeding, ondanks dat het allemaal rustig opgebouwd was, wel fijn dat het nu beter gaat met skip, dat is voor jezelf ook een stuk rustiger he, maar slaapt hij s'nacht moeilijk door??vanwege de rijstebloem,
dinand vermaakt zich ook alweer een stuk beter zelfs in de box, hoe gaat dat met skip nu?

groetjes susanne

nog even vraagje, slaapt skip gewoon los in zijn bedje? dinand slaapt namelijk in de bakerzak want die sliep heel onrustig door de krampjes nu is het best lastig om ze daar weer vanaf te krijgen, en babymassage is inderdaad heel leuk om te doen ja, heb ik ook gedaan bij dinand, maar als ik zijn buik deedt kreeg hij daar ook last van, ik ga het binnenkort weer eens proberen, was dit de eerste keer?

gr.

hi,
Ja babymassage was de eerste keer, was erg leuk , volgende week weer.
ben er eigenlijk mee begonnen om zo zijn pijn wat te kunnen verlichten, maar nu
is het gewoon erg leuk om te doen.
Skip slaapt in principe redelijk door, hij wordt alleen standaard wakker tussen 5 en 6,
dus daarom hebben we er voor gekozen om zo de rijstebloem heel voorzictig op te gaan bouwen in zijn laatste fles. Gister begonnen met een kleine schep.... ging goed.Wel werd hij gewoon om 5.30 wakker....
Zoiezo wil ik al heel geleidelijk beginnen om hem ook wortel en pompoen te gaan geven,
de kinderarts had dit ook geadviseerd,Skip is groot voor zijn leeftijd en hij is nu 4,5 maand dus ik denk dat het wel ok is. Weet jij waarom sommige mensen liever wachten tot 6mnd met bijvoeding?

Hij slaapt nu in een slaapzak , maar we hebben hem heel lang op de traditionele manier ingebakerd,
was redelijk succesvol maar op een gegeven moment hielp het niet meer omdat zijn onrust toch werd veroorzaakt door iets medisch.
Wij hebben hem gewoon van de een op de andere dag niet meer ingebakerd en er was geen verschil in zijn slaappatroon.
Hoe oud is dinand eigenlijk? moet je al beginnen met afbouwen?

gr. E

hoi,

dinand is nu ook bijna 4,5 maand, hij is van 16 november, ik heb inderdaad ook weleens gehoord dat als een baby reflux heeft dat je dan beter al iets eerder kunt beginnen met een groentehap, ze hebben mij geadviseerd om iets langer te wachten, want het schijnt dat de darmen na 6 mnd. toch iets meer kunnen verdragen en na 6 mnd. is de kans op een allergische reactie een stuk kleiner, in de bakerzak mogen ze heel lang slapen, omdat ze daar ook in mogen draaien, als ik dinand in een gewoon slaapzakje laat slapen slaapthij veel minder en de nachten gaan op dit moment heel goed, ik maak hem meestal s'morgens wakker omdat mijn dochter naar school moet, dinand is ook behoorlijk groot, hij is nu 8 kilo en 66 cm, hoe groot is skip nu? ik ben benieuwd hoe het gaat met de groentehap, ik heb nog vaak dat ik tijdens de voedingen echt dinands darmen hoor rommelen, komt dat jou ook bekent voor of niet? wel fijn dat ie goed reageert op de rijstebloem!!

groetjes susanne

hoi,

dinand is al 2 dagen heel huilerig, ik weet niet of het door de nutriton komt of iets anders, maar hij wil helemaal niets, alleen maar op schoot hangen, ik benieuwd wat dat nou weer is,

gr.

Terug
Bovenaan