Hoi!!

A

Anoniem

Guest
Hoi Allemaal!
Even voorstellen, ik ben Janneke!
Na een miskraam van een jaar geleden ( die meer indruk heeft gemaakt dan ik zou denken) ben ik nu weer zwanger.
Het is alleen een beetje vreemd want ik heb wel gewoon een menstruatie gehad anderhalve week geleden.
Maar mijn verloskundige zegt dat dat kan. Ik weet dus niet hoe ver ik ben.
Maar nu heb ik een vraagje, mijn borsten gaan ineens veel minder pijn doen en ik voel af en toe een krampje in mijn buik. Moeten je borsten continue pijn doen, of kan dat ook afnemen?
En die krampjes, horen die ook bij de eerste weken?
Ik weet helemaal niet of jullie mij kunnen geruststellen maar toch!
alvast bedankt!
Groetjes Janneke

Hoi Janneke,

Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Een miskraam maakt inderdaad indruk, ik kan erover meepraten. Het maakt je ook een stuk onzekerder als je weer opnieuw zwanger bent.

Dat je borsten minder pijn gaan doen is normaal. Dat komt en dat gaat. In het begin moet je lichaam zich in korte tijd aanpassen aan het zwanger zijn. Je borsten bereiden zich dan ook al voor waardoor ze in het begin pijn gaan doen. Daarna komt dat dus met vlagen.

De steken in je buik komen waarschijnlijk door het oprekken van je baarmoeder. Die groeit in korte tijd heel veel om plaats te maken voor het groeiende vruchtje. Daarnaast kan het ook bandenpijn zijn.

Probeer je dus niet al te druk te maken (ik weet hoe moeilijk dat is!) want het hoort er allemaal bij. En als je echt ergens over twijfelt, bel dan gewoon je verloskundige. Daar zijn ze immers voor.

Succes!

Groetjes,
Maike
25w.+1d zwanger

Hoi Janneke,

GEFELICITEERD met je zwangerschap!!!!!!!!!!!!

Ik ben nu 15.1 wkn zwanger van mijn 1ste kindje. Ook ik heb vorig jaar April (morgen 1 jaar geleden) een miskraam gehad met 6.2 wkn. Ook al was ik nog maar heel kort zwanger het heeft toch heel veel indruk op me gemaakt.

Die pijn in de borsten heb ik eigenlijk niet gehad. Toen ik 4 wkn zwanger was en positief testte  had ik een beetje spierpijn aan de zijkant van mijn borsten. Dat hield ongeveer een week aan en toen was het over. Ik ben nu 15 wkn en mijn borsten zijn wel heel veel gegroeid maar doen absoluut geen pijn. Niet iedere vrouw heeft dezelfde kwaaltjes, misselijk ben ik bijv ook niet geweest (gelukkig).

Die krampjes horen er idd bij. Vooral de 1ste wkn kan je een soort menstruatieachtig gevoel hebben. Ik heb er een paar dgn voordat ik mocht testen en een paar dgn daarna erg veel last van gehad. Ik durfde amper naar de wc te gaan, zo bang was ik om die rot  tegen te komen. De rest van je zwangerschap kan je ook steekjes en krampjes krijgen. Dat komt door de groei van je baarmoeder.

Geniet van je zwangerschap. Hoe ver ben je nu?

Kruimel

Hartstikke bedankt voor jullie reacties! Pff wat kun je je toch ongerust maken he?
Ik had idd gehoord dat die krampen erbij kunnen horen maar met die krampen is toen ook mijn miskraam begonnen..
Maar jullie hebben gelijk.. ik moet gewoon gaan proberen te genieten!

Ik weet niet hoe ver ik ben. 1wk na mijn menstruatie heb ik een test gedaan omdat ik wat dingen merkte die ik normaal nooit na mijn menstruatie merk..
En de test was positief, dag erna nog 1 gedaan ook positief!

Woensdagavond heb ik een echo en dan kunnen ze hopelijk zien hoe ver ik ben!
Spannend!

Terug
Bovenaan