Hoi!

Ook ik moet me maar eens even kort voorstellen. Een beetje moeilijk vind ik forums wel, en een beetje onzeker was ik de afgelopen weken, maar inmiddels gaat het de goede kant op met mijn lichaam en gevoel dus, hoi!
Morgen 8 weekjes zwanger, een lichaam dat veel energie vraagt en neemt, gelukkig bijna niet misselijk meer en nagenoeg geen bloedverlies meer. Wat een opluchting.
Ik kijk uit naar een heerlijke zwangerschap en hoop een schat van uk op de wereld te kunnen zetten.
8 jan naar de vk en zoals het er nu uit ziet 11/ 12 aug uigeteld. Wanneer je uk een beetje van papa en mama mee heeft kan die zelfs nog geboren worden op mijn verjaardag, ben benieuwd!

Tot op het forum!

Ps als er nog mensen zijn die leuke tips of ideen hebben of zwangerschapscursussen, ik hoor graag van jullie :D!

Liefs!

Gefeliciteerd!! Fijn dat het inmiddels wat beter gaat!

Ik heb in een ander topic de vraag neergelegd of het wenselijk is voor een gesloten facebookpagina.. Misschien vind je dat prettiger? Denk er maar even over na en wil je dan een reactie geven op dat topic? Dan kan ik een beetje in de gaten houden waar behoefte aan is..

Gefeliciteerd. Gelukkig gaat het ondertussen al een stukje beter.
Zwangerschapscursus heb ik vorige keer niet gevolgd en ben ook niet van plan deze keer te gaan.

Ik heb bij de bevalling van joël een ruggenprik genomen (had been en rugweeën) en die is me super bevallen en mocht het nodig zijn deze keer zal ik niet snel aarzelen om het weer te doen.

Oke. Nou ben beneiuwd wa ik uiteindelijk wel of niet ga doen qau cursus.. Dank iig voor je reactie :).

En Jdw, ik zal even op het Topic reageren. had hem al wel gezien maar nog geen reactie achter gelaten ;)

Ik heb bij de vorige zwangerschap geen cursus gevolgd, omdat ik niets kon vinden wat me aansprak. Ik merkte tijdens de bevalling wel dat het misschien handig was geweest om het een en ander op te zoeken over ademhaling. Ben gevoelig voor hyperventilatie en pijn wil nog wel eens een trigger zijn.
Ben aan het twijfelen of ik deze keer een cursus ga doen. Aan de ene kant vind ik het niet echt nodig, heb tenslotte al een bevalling overleefd. Aan de andere kant is het misschien ook wel fijn om nieuwe mensen te ontmoeten die in dezelfde fase in hun leven zitten. Ben er nog niet over uit wat ik doe.

ik heb bij de vorige zwangerschap ook geen cursus gedaan. Had mij wel opgegeven maar aangezien ik toen met 20 weken al in het zkh lag met weeen is het niet doorgegaan.

Ik heb tijdens de bevalling ook een ruggenprik gehad omdat door de weeen opwekkers de weeen zo heftig waren dat ze niet op te vangen waren en ik zou er nu zo weer voor kiezen. Er is een groot taboe over een ruggenprik en mensen kijken er raar naar. Maar in duitsland en andere landen is het de normaalste zaak van de wereld alleen hier niet.

hallo! ik heb zwangerschapsyoga gedaan. ik heb hier ontzettend veel aan gehad. ik had mijn ademhaling continu onder controle, bleef erg rustig en had ook goede bewegingsoefeningen om de weeen op te vangen gekregen. mede daardoor kijk ik heel goed op de bevalling terug. ik heb geen ervaring met een ruggeprik. het enige wat ik hier wel over wil zeggen is dat de risico's niet onderschat moeten worden. als een ruggeprik niet noodzakelijk is zou ik hier dus niet zomaar voor kiezen..er zijn dan ook nog andere vormen die wellicht helpen die minder risicovol zijn. maar een goede voorbereiding scheelt ook! succes...gelukkig heb je nog een hele tijd om hier over na te denken...:) groetjes maud

Meiden, dank voor alle info :) Was al even niet meer geweest maar het is leuk om dit zo weer te lezen :D.
Ik moet morgen voor hest eerst naar de vk. Heb er zin in. Hopelijk dan ook direct een afspraak maken voor een echo.
Wat betreft de vrusus. Ik ben nog niet echt geslaagd, al heb ik tot op heden ook niet heel goed gezocht. Ik hoop iets van zwangerschapyoga, -pilates of een -balance te vinden. In mijn beleving is rust belangrijk en ik heb er vertrouwen in dat daar goed te leren. Nog even zoeken dus!

Terug
Bovenaan