Hollandais saus en slagroom

Hallo allemaal.

Vanavond bij vd valk gegeten. Heb hollandaise saus en slagroom op wat volgens mij allebei zelf gemaakt was. Ik maak me nu erg zorgen want is dit niet gevaarlijk voor de baby nu ik dit gegeten heb? Lees allemaal enge dingen over listerea bacterie en salmonella.

 
In restaurants in Nederland zijn de eisen voor voedselveiligheid best hoog. Zo mag bijv. een chocolademousse vaak niet met ongepasteuriseerd ei gemaakt worden. In slagroom zit sowieso geen ei en dit word meestal dagvers gemaakt en gekoeld bewaard. Bij hollandaise saus worden de eidooiers gaar gemaakt in een bain marie, hier komt e binding van de saus vandaan. Je hebt dus geen rauwe eieren gegeten. Als je daarnaast ook nog eens bij het restaurant hebt aangegeven dat je zwanger bent (doe dat in de toekomst anders wel), dan kun je er vrij zeker van zijn dat je niks slechts hebt gekregen. Het personeel houdt daar namelijk goed rekening mee.

Probeer je geen zorgen te maken, maar bel anders voor de zekerheid je vk. Zo lang jij jezelf goed blijft voelen is er niks aan de hand :)
 
Terug
Bovenaan