holle bolle gijs

hallo allemaal,
mijn zoontje is nog piepjong, net drie weken oud. Het is mijn eerste kindje, het is dus allemaal even wennen en vooral veel leren. Nu lees ik in alle informatiebladen over borstvoeding dat je je kindje telkens op verzoek moet voeden. Maar mijn zoontje wil alleen maar drinken! Hij wil niet getroost worden op andere manieren, wat ik ook probeer. Ook komt hij genoeg aan en heeft hij bij iedere verschoning een vieze luier. Ik heb voor mezelf besloten om telkens drie uur tussen de voedingen te laten, want zes uur achter elkaar non-stop voeden is toch niet meer normaal? Ook heb ik door goedbedoelde adviezen mijn zoontje in zijn bedje laten liggen, maar dan nog huilt hij rustig twee uur achter elkaar door. Ik kan hem toch niet zomaar laten liggen? Herkent iemand dit gedrag, en hoe hebben jullie dit aangepakt?
Liefs Maria
 
Hoi Maria, Gefeliciteerd met je zoontje. Mijn zoontje(nu 4 maanden) had dit ook in het begin bij borstvoeding dat hij niet om de 3 uur maar soms elk uur wilde drinken. Dat is het probleem met borstvoeding, dat je niet weet hoeveel ze binnen krijgen. Mijn kraamhulp melde dat als een kind echt vol zit hij echt wel stopt met drinken. Laat hem niet 2 uur huilen hoor. Volg je gevoel. Een baby huilt nooit zomaar. En verwennen door ze eruit te halen is al helemaal onzin. Een baby kun je tot pm.9 maanden niet verpesten. Lekker troosten. Misschien dat je met het CB kunt bellen om advies voor wat betreft de borstvoeding. En anders met afkolven en dan in een flesje als je borstvoeding wil blijven geven. Ik moet wel zeggen dat pas na pm. 6 tot 8 weken je elkaar begint te leren kennen. Je zal zien dat je op een gegeven moment weet waarom je kindje huilt en wat hij lekker gaat vinden. Let ook even op zijn beentjes. Als hij deze optrekt kan het zijn dat hij krampjes heeft. Bij mijn zoontje was dat met borstvoeding behoorlijk en ben na 3 weken gestopt en overgegaan op Nutrilon 1, maar dan wel een warme fles, want als de fles te lauw is kunnen ze ook krampjes krijgen. En voor wat betreft de poepbroek. Geen zorgen maken, heel normaal. Ik hoop dat je hier wat mee kunt. Succes Brenda
 
Hoi Maria,
ik heb een zoontje van bijna twee maanden,de eerste weken waren echt lastig voor hem ook voor mij,alleen maar huilen huilen(4uurtjes achter elkaar)ik wist niet wat er aan de hand was tot dat ik naar de cb ging en die zeiden dat het REGELDAGEN zijn,de baby wil dan elke uur drinken(heeft gewoon honger en wil alleen drinken.Het kan ook krampjes zijn en ik adviseer je om wat olijfolie op zn buikje smeren,venkeltee is ook goed,maar vergeet niet elke baby is UNIEK.
succes,laat ons weten hoe het nu met de kleintje gaat.
 
Ja het is nu eenmaal zo, de eerste weken (tot ca. 5-7 weken) ben je nu eenmaal dag en nacht met het kind bezig. En fijne adviezen zijn dat, laat maar huilen. Jij zit in het gehuil!
Veel troosten, bij je nemen, in bed of op schoot, zeker in het begin, heb je later alleen maar plezier van.
 
Hoi Maria,

Gefeliciteerd met je zoontje! Het is inderdaad even wennen in het begin, ook met de borstvoeding. En door al die verschillende adviezen word je dan nog eens extra onzeker gemaakt :)

De borstvoedingsbladen hebben gelijk dat je het beste op verzoek kan voeden. Dat betekent in feite gewoon dat je je zoontje voedt als hij honger heeft, en wat is er nou logischer? Laten huilen vind ik geen goed advies: jij wordt er helemaal gestrest van, je zoontje raakt overstuur en hij krijgt ook geen voeding binnen.

Heerlijk toch dat hij zo goed groeit op jouw melk? Je mag er trots op zijn hoor. Ik zou geen kunstmatige schema's gaan toepassen. Het is heel normaal en zelfs goed voor zo'n klein baby'tje om heel vaak te drinken. Bovendien komt jouw productie dan ook lekker op gang en heb je daar later minder problemen mee (met evt. teruglopen van de voeding).

Het zoontje van mijn vriendin was ook zo. Die heeft de eerste maanden vrijwel non-stop aan de borst gelegen. Hij was daar blijkbaar het gelukkigst! Hij was en is trouwens een lichtgewicht, dus daar heeft het niets mee te maken.

Als je gevoel je zegt dat het goed gaat met je zoontje, dan zou ik lekker doorgaan met op verzoek voeden, dat is voor jou ook het makkelijkst. Als je toch nog vragen hebt, kan je die ook stellen op het borstvoedingsforum (daar zitten experts): http://www.network54.com/Hide/Forum/89719

Groetjes,
Pauline

 
Terug
Bovenaan