holle bolle gijsje

A

Anoniem

Guest
Hai,
Mijn Baby(meisje) is nu 16 weken en heeft honger, honger en nog eens honger. Ze weegt nu 6 kilo en drinkt 5 flessen van 180 water, 6 scheppen voor de hongerige baby en 2 scheppen jb broodpitmeel. In de laatste fles krijgt ze ook nog 3 eetlepels pap.
Ze blijft helaas nog hongerig en niet tevreden na de fles met name na de twee laatste flessen. Wie heeft er ook zo'n hongerige baby. ik heb nu friso. ik dacht misschien dat die van nutrilon wel zwaarder is. graag tips.
Gr Jill

Lars kon/kan er ook wat van. Wij geven standaard 200 ml water (i.p.v. 180). Misschien, dat dit bij jullie ook al helpt? Is het maagje sneller gevuld.

Succes! Marijon

Onze dochter is nog maar 8 wk en weegt ook al bijna 6 kg (5700 gr). Misschien dat jouw dochter met haar 16 wk en hetzelfde gewicht daarom niet genoeg heeft ?? Of is ze niet te licht ?? (tja, onze dochter zit ook echt wel bovenaan de groeicurve, haha).
Zou ook idd zo'n 200 cc proberen, als ze dan wel tevreden is...
En mogen ze vanaf zo'n 4 mnd ook geen bijvoeding zoals een fruithapje oid?? Ze is nml bijna 4 mnd. Misschien heeft consult.buro tips of advies. Veel succes !

als ze heel hongerig blijft kun je ook een extra schepje voeding erbij doen. zo wordt het ook wat dikker en vult het beter. als ze hongerig blijft kun je eventueel fruithapjes gaan geven, maar overleg dat wel even met CB.

(wel grappig, mijn dochter is een half jaar en weegt nu pas 6 kilo)

Misschien dat je eens kan overleggen of je niet op de pap mag over stappen, en kennis van mij heeft dit ook al met 4 maanden gedaan en gaat nu prima.

succes

HOI
Je moet er nooit een extra schepje poeder bij doen dat is niet goed voor de niertjes verdikken met nutrix mag wel vanaf 4 maanden.

Groetjes

NOOIT NOOIT NOOIT een extra schepje voeding in een fles doen om het 'dikker' te maken, tenzij je een ziek kind of een michelinmannetje wilt hebben. Dat is echt heel ongezond en zelfs gevaarlijk.

Extra water in de fles mag wel.
Je ziet ook vaak dat kinderen er minder last van hebben als ze vaker op een dag een kleinere fles krijgen.

na 6 maand maakt een extra schepje niet zo veel meer uit hoor... jouw kindje is dat nog niet maar wou het toch even zeggen... als een kindje niet optimaal groeit of zelfs stilstaat met groeien dan doen ze dit ook in het zhuis... of advies van cb wat je thuis volgt..
Ik doe dit namelijk nu ook al weer ruim 3 weken met mijn dochter ( nu 9,5 mnd oud ) omdat bij een controle bleek dat zij nog minder woog dan 1,5 maand daarvoor , terwijl ze er zeker wel gegroeid uitzag
Nu we dit doen en nog een aantal andere dingen groeit ze gewoon! zij verbruikt teveel energie...

Maar goed jou kindje is daar nog te jong voor en kan het idd schade aan de niertjes geven.. dus altijd als je een extra schepje doet ook 30 cc water doen.. zodat het gelijk op loopt

succes

Terug
Bovenaan