Homeopaat of niet?

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Zoals jullie weten zijn we alweer ruim een jaar bezig om zwanger te worden. Aangezien er niks medisch meer gevonden is zou het moeten lukken.

Het zwanger worden houd mij de laatste tijd aardig bezig en dan meer in de zin van hoe kan ik ervoor zorgen dat de omstandigheden om zwanger te worden zo optimaal mogelijk zijn. Zo probeer ik wat af te vallen en denk ik erover om naar een homeopaat te gaan. Heb al een aantal succesverhalen gehoord en denk dan baat het niet schaad het niet, toch? Heeft een van jullie hier ervaring mee?

Wat voor mij vooral een belangrijke slechte factoor is is stress. Ik werk erg veel een neem weinig rust en als ik rust neem ben ik vanbinnen nog onrustig omdat ik nog zoveel moet doen. Ik wil proberen minder te gaan werken maar dat is erg lastig met een eigen salon. In de zomer heb ik lekker wat dagen vrij samen met mijn man en na de zomer ben ik van plan om minder te gaan werken want zo kan het niet langer.

De vruchtbare dagen komen er weer aan dus ga mij maar eens proberen rustig te houden ;-)

Groetjes Beauty

Ha Beauty,

Ik kan me goed voor stellen dat je gaat kijken wat je nog kunt doen om mischien sneller zwanger te worden. Stress is idd een grote factor, een eigen bedrijf lijkt vaak relaxed want je kunt zo fijn je eigen tijd indelen. Niets is minder waar, zeker als het goed loopt.

Behalve gezond leven hoor ik eigenlijk weinig verhalen in mijn omgeveing. Zelf let ik erg op wat ik eet. Ik probeer zo veel mogelijk biologisch te eten, vooral melk en vlees, want hierin zit veel antibiotica. Weinig E-nummers, dus alles zelf maken en zeker geen pakjes van bv Knorr, Honig etc.
Of het helpt? Tsja, nog niet zwanger en afgelopen maand nou niet echt fit, haha. Ach ik voel me er wel goed bij, dus wat jij ook zegt, baadt het niet.....

Hey Beauty,

Inderdaad baat het niet, schaadt het niet! En wie weet is het alleen het psychische stukje dat helpt. Ik zou het gewoon proberen als ik jou was. Denk dat het je ook rust geeftals je weet dat je zelf net nog even dat stapje extra doet.
En wie weet, misschien ben je wel zo zwanger!

Succes meid, het is jullie gegund!

Liefs Daisy

Ik herken het helemaal, ook een jaar bezig en ook aan het zoeken naar middelen om mijn lichaam te helpen. Ik ben ook zo onrustig en veel stress van werk en ik weet zeker dat het bij mij een grote invloed heeft. De afgelopen maanden was mijn man ook nog eens ziek dus was het dubbel zwaar voor ons beiden.

Ik heb mijzelf de afgelopen vakantie ook (weer) voorgenomen om het niet meer zo uit de hand te laten lopen en me net een tikkeltje minder druk te maken over dingen op werk en huishouden, zodat ik hopelijk iets meer innerlijke rust vindt.

Verder ben ik weer bij een shiatshumasseuse. Dat helpt mijn gespannen lijf te ontspannen en geeft energie en ik denk dat het wel gezond is. Net als mamamijn probeer ik zo min mogelijk prefab (knorr, sausjes etc) te eten, maar dat lukt niet altijd in het drukke leven.

Mijn man is minder gaan roken (stoppen lukt m niet) en we drinken beiden minder. En iets meer bewegen; elke dag een half uur oefeningen en s avonds een lange ronde met de hond en alles wat enigszins kan op de fiets.

Tot slot denk ik er nu ook over om naar een osteopaat of orthomoleculair arts te gaan om weer eens door te laten 'meten' of mijn lichaam in balans is. Dat heb ik voor mijn eerste zwangerschap ook gedaan en toen bleken mijn darmflora compleet uit balans.

De combinatie van een HSG, shiatshu, een maand lang geen suikers en gist eten en diverse preparaten uit het alternatieve circuit hebben toen na anderhalf jaar wel geholpen om zwanger te worden. Denk ik...

Zo een heel verhaal ;-) Misschien heb je er wat aan. Sterkte met je zoektocht.
Wensert

Ik denk dat het helemaal geen slecht idee is. Een vriendin van mij is holistisch genezer. Als ik verhalen van haar hoor, kan het echt wel werken.
Ze kunnen dan in ieder geval kijken of er bepaalde disbalansen zijn in je lichaam.

Succes!

Terug
Bovenaan