Homeopathie bij misselijkheid?

Is er iemand van jullie bekend met het homeopatisch geneesmiddel Okugest?

Sinds een week ben ik echt 24/7 misselijk. De bekende adviezen heb ik al opgevolgd, maar helpen doet het niet. Het vreet echt energie! 's Nachts zit ik uren beneden, omdat ik er liggend nog veel meer last van krijg. Overgeven hoef ik (nog) niet, maar ik word er desondanks wel héél erg moedeloos van. Ik weet dat je juist moet zorgen dat je maag niet helemaal leeg raakt, maar je zult begrijpen dat eten me   vreselijk tegen staat...

Bij de drogist wilde ik vanmiddag iets tegen het misselijke gevoel halen en de verkoopster adviseerde dit middel.  Iemand bekend met het middel?

Groetjes,
Debora

Ik heb het nog even uit zitten zingen tot gisteren, want ik moest toch naar de vk en heb het daar gelijk even gevraagd. Het schijnt dus helemaal geen zin te hebben om zoiets te slikken tenzij je gewoon echt last hebt van een virusje ofzo. Nou, dat is dit dus niet haha. Helaas is het dus gewoon een kwestie van uitzingen tot het over is. Nu maar hopen dat ik niet één van die meiden ben die 9 maanden lang misselijk is!  Ik heb naar mate de dagen vorderden wel goed in de gaten gekregen waar het erger van wordt, die misselijkheid. Dus ik kan er nu wel wat meer op letten, afgezien van het feit dat die lijst met producten niet zolang is haha.

Dan ben ik wel erg benieuwd waar je dan precies misselijk van wordt. Ik ben de hele dag wel een beetje misselijk, met vlagen wordt het erger en dan moet ik even iets eten. 's avonds heb ik er meer last van dan overdag of 's ochtends. Misschien omdat ik 's avonds niets meer eet. En eigenlijk wil ik dat wel zo houden want ik wil niet meer zo enorm worden als de vorige keer. Toen ben ik redelijk los gegaan in de zwangerschap, door o.a. elke keer als ik misselijk was wat (soms veel) te eten, en was ik echt gegroeid tot maat walrus en dat ging er dus niet één twee drie weer af. Deze keer wil ik dus echt een beetje opletten.

Ik heb dat de vorige keer idd ook gedaan. Hele zakken minilions ed gingen er doorheen. Ik dacht toen: ach, ik wordt toch wel dik(ker). In totaal kwam ik 22 kilo aan en voelde me ook echt een gestrande walvis. Toen de kleine eenmaal geboren was was er nog geen vuiltje aan de lucht. Je bent dan zo met je kind bezig. Maar een paar maanden later baalde ik toch wel vreselijk! Na anderhalf jaar sporten en letten op mijn snoepgedrag was ik weer op een accepteerbaar gewicht (voor mezelf dan). Ook al wordt je lichaam nooit meer dezelfde. Nu voel ik me weer lekker in mijn vel, maar toen heeft mijn gevoel van eigenwaarde wel een enorme klap gehad, dat verwacht je van te voren gewoon niet! Ik ben dan ook, net als jij, echt van plan er deze keer op te gaan letten. Met dank aan de misselijkheid heb ik nu al 3 weken geen koekje aangeraakt, maar als dat straks - hopelijk - weg is, ga ik dat wel volhouden.

Waar ik misselijk van word? Jeetje, je kan beter vragen waar ik niet misselijk van word . Maar zomaar een greep: cola, tomatensoep, snoep, koekjes, appelsap of andere fruitdranken, chocola, enz. enz.

Tegen de misselijkheid helpt bij mij vooral melkproducten.  Ik drink bijna de hele dag melk, of water. En eet  ontbijtkoek, brood  of fruit. Het avondeten eet ik in 2x.  1x Met mijn vriend en uk en 1x een paar uur later. Wel 2 kleine porties. En voor ik naar bed ga een kommetje yoghurt. Zo blijft mijn maag een beetje gevuld voor de nacht anders zit ik uren beneden door de misselijkheid. Haha, je ziet, het is echt behelpen.

Hoi,

Ik ben ook vanaf dag 1 de hele dag misselijk, ik werd 's nachts zelfs wakker van de misselijkheid. Ik heb inmiddels van de dokter medicijnen daarvoor (naam weet ik niet uit mijn hoofd) en die helpen wel, want ik kon dus helemaal niets meer van ellende. Ik denk dat je vk vandaag dezelfde medicijnen wel zal aanraden. Als het echt te erg is moet je tenslotte wat.

groetjes, keesje

Terug
Bovenaan