A
Anoniem
Guest
Hoi mama's,
Tegenwoordig zijn er erg veel (bekende) homosexuele stellen die ervoor kiezen een kindje te adopteren of te krijgen.
Heel begrijpelijk dat ook hun een kinderwens kunnen hebben en dit niet altijd op een natuurlijke wijze kunnen realiseren. Het is dus ook niet meer iets shockends of vreemd als je hoort of ziet dat ook hun een gezinnetje hebben gesticht of er mee bezig zijn.
Toch zullen er ongetwijfelt een hoop vragen bij je opkomen..
- Wat als het kindje ouder is en gaat beseffen dat hij twee mama's of twee
papa's heeft ?
- Mis het kind iets in zijn opvoeding als er één ouder ontbreekt ?
- Zou het later gepest worden ?
Of vind je..
- Als het kind maar liefde krijgt dat is het belangrijkste
- waarom zou het niet goed gaan?
- Beter twee mama's of papa's dan een kind alleen in een tehuis etc..
Maar hoe denken jullie er eigenlijk over?
Esmé mv Kay
--------------------
Ik heb zelf een vriendin die lesbisch is en bezig zijn met inseminatie.
Wat ik er van moet vinden is heel dubbel. Ik ben echt heel erg blij voor ze en hoop van harte dat het allemaal mag lukken. Het is een stabiele relatie en zullen ongetwijfelt enorm veel liefde aan het kindje kunnen geven. Wel ben ik van mening dat het in de toekomst niet altijd even makkelijk zal zijn, en het de taak van de ouder is het kind en zichzelf er op voor te bereiden..
Er zijn namelijk kinderen die in een normale gezinssituatie veel ongelukkiger zijn en is dus geen garantie voor een stabiele ontwikkeling.
Daarbij is geluk niet bepalend door een combinatie van man-vrouw, maar door de persoon zelf. Toch heeft de man of vrouw verschillende invloeden in het traject van volassen worden. Maar kan een gewone vriend, opa of broer dat stukje niet aanvullen?
Ik ben erg ruimdenkend in alle opzichten..
Het blijft een lastig onderwerp omdat wij "hetero's" en de "oude stempel" van mening zijn dat het eenmaal niet hoort, het is onnatuurlijk. Ook denk ik dat "wij" er gecompliceerder tegenaan kijken dan dat het waarschijnlijk zal zijn..
Ik mag het zometeen van dichtbij meemaken, zelfs ik vind het spannend!!