Homosexuele en kinderen.. (discussieer mee)

A

Anoniem

Guest

Hoi mama's,

Tegenwoordig zijn er erg veel (bekende) homosexuele stellen die ervoor kiezen een kindje te  adopteren of te krijgen.

Heel begrijpelijk dat ook hun een kinderwens kunnen hebben en dit niet altijd op een natuurlijke wijze kunnen realiseren. Het  is dus ook niet meer iets shockends of vreemd als je hoort of ziet dat ook hun een gezinnetje hebben gesticht of er mee  bezig zijn.

Toch zullen er ongetwijfelt een hoop vragen bij je opkomen..

- Wat als  het kindje ouder is en gaat beseffen dat hij  twee mama's of twee    
  papa's heeft ?  
- Mis het kind iets in zijn opvoeding als er één ouder ontbreekt ?
- Zou het later gepest worden ?

Of vind je..

- Als het kind maar liefde krijgt dat is het belangrijkste
- waarom zou het niet goed gaan?
- Beter twee mama's of papa's dan een kind alleen in een tehuis etc..

Maar hoe denken jullie er eigenlijk over?

Esmé mv Kay

--------------------

Ik heb zelf een vriendin die lesbisch is en bezig zijn met inseminatie.
Wat ik er van moet vinden  is heel dubbel. Ik ben echt heel erg blij voor ze en hoop van harte dat het allemaal mag lukken. Het is een stabiele relatie en zullen ongetwijfelt enorm veel liefde aan het kindje kunnen geven. Wel ben ik van mening dat het in de toekomst niet altijd even makkelijk zal zijn, en het de taak van de ouder is het kind en zichzelf er op voor te bereiden..

Er zijn namelijk kinderen die in een normale gezinssituatie veel ongelukkiger zijn en is dus geen garantie voor een stabiele ontwikkeling.
Daarbij is geluk niet bepalend door een combinatie van man-vrouw, maar door de persoon zelf. Toch heeft de man of vrouw verschillende invloeden in het traject van volassen worden. Maar kan een gewone vriend, opa of broer dat stukje niet aanvullen?

Ik ben erg ruimdenkend in alle opzichten..
Het blijft een lastig onderwerp omdat wij "hetero's" en de "oude stempel" van mening zijn dat het eenmaal niet hoort, het is onnatuurlijk. Ook denk ik dat "wij" er gecompliceerder tegenaan kijken dan dat het waarschijnlijk zal zijn..

Ik mag het zometeen van dichtbij meemaken, zelfs ik vind het spannend!!

Ik ben wel op m'n werk, maar ben tot 22:00 uur voor afwerken  administratie ingepland. Alleen ik heb geen administratie omdat alles al is weggewerkt!! Ik verveel me dus rot en denk dat ik straks maar eens eerder naar huis rij..

Of ik ga zo Cissy laten schrikken, die zit hier op de hoek in het hotel whahaha..

Hahahahahaha, ja kun je ook doen!!!!

Nou succes nog even dan, ik ga zo eens even mijn knulletje wakker maken, eten geven en opa en oma opzoeken voor een kopje koffie!!!

Groetjes happyM.

Hoi Esmé,

Goeie topic weer,je schudt ze ook zo uit je mouw he!!

Maar ik vind dat het wel moet kunnen,hoor.Ik heb zelf een lesbische vriendin en die is met een schat van een meid getrouwd en ze hebben ondertussen twee dochters.
En net wat je zegt,er zijn gezinnen met vaders en moeders waar het er allemaal niet zo goed gaat.De kinderen komen niets te kort en hun Opa en Oom vervullen met liefde en plezier de vaderlijke taken.Het zijn schatten van kinderen en ze worden netjes opgevoed.Kunnen velen nog een voorbeeld aan nemen.Op school is ook iedereen wel aan hun situatie gewend en ze worden eigenlijk nooit gepest met het feit dat ze twee moeders hebben en zelf weten ze niet beter en vinden dit totaal niet raar.
De mensheid moet er maar aan wennen denk ik,we leven niet meer in de middeleeuwen.

Groetjes Kitty en Tess

Daar ik in sommige dingen nog best ouderwets denk, moet ik zeggen dat ik met dit onderwerp totaal geen moeite heb.

Ik ben van mening dat een kind net zo gelukkig kan zijn in een gezin met 2 papa's of 2 mama's dan in een gezin met een papa en een mama, of in een gezin met alleen een papa of een mama. Het belangrijkste is dat je een kind structuur en een warm nest biedt en belangrijke waarden en normen mee geeft die hem van pas kunnen komen in zijn/haar latere leven!

Wat betreft het besef  op latere leeftijd over het hebben van 2 papa's en mama's, denk ik dat dat mee zal vallen. Zo'n kind is natuurlijk nooit anders gewend geweest en voor hem/haar is het de normaalste zaak van de wereld. Neem nu Siebe, die weet straks ook nooit beter dan dat zijn moeder en vader nooit hebben samengeleefd!! Dat  kinderen van een homosexueel stel in  een andere situatie leven dan een doorsnee kind (zijn er die nog?) wordt waarschijnlijk al op jonge leeftijd besproken en ook daar zal naar mijn mening nooit geheimzinnig over gedaan worden.

Qua opvoeding denk ik dat een kind het aan niks hoeft te ontbreken, althans niet meer of minder dan in een doorsnee gezin. Ik zou bijna zeggen, waarom wél?

En zou het gepest worden. Ik denk  het niet, omdat het toch steeds meer voor komt dat homosexuelen samen kinderen krijgen en er bij heel veel kinderen tegenwoordig wel wat speelt in het gezin. Neem nu alleen alle  scheidingen al, wat ook al geen gewone situaties oplevert!

Alleen liefde geven is naar mijn mening niet voldoende. Zoals ik al schreef vind ik structuur zeker zo belangrijk! En onderling  respect voor iedereen in het gezin. Maar ik vind dat dat in alle samenlevingsvormen gegeven kan worden.

Waarom het niet goed zou gaan? Ik heb geen idee. Ik ken twee homosexuele gezinnen en voorzover ik het kan inschatten hebben die kinderen het enorm goed getroffen met hun mama's. Het ene gezin heeft zelfs 4 kinderen. Twee van de ene mama, zij zijn 8 en 10 jaar en twee kinderen van de andere mama, zij zijn 1,5 en 3,5 jaar. En twee geweldige supermoeders. Altijd ontzettend begaan met hun kinderen maar ook altijd enorm geïnteresseerd in anderen (dat heb ik mogen ondervinden in het laatste jaar). Gewoon geweldige meiden.

Tja, en wat betreft de stelling dat het beter is dat een kind op groeit in een gezin met 2 mama's/papa's  of in een kindertehuis, behoeft geen verdere  toelichting denk ik.

Dus ik ben pro, om het zo maar te zeggen. Ik denk dat een homosexueel paar op dit moment hun kinderen meer kan bieden dan ik dat in mijn uppie kan al doe ik nog zo ontieglijk mijn best! Ondanks dat ik een nieuwe vriend heb, zit ik nog niet altijd lekker in mijn velletje en dat heeft toch zijn uitwerking op mijn kindjes. Zij voelen dat en dat heeft weer zijn uitwerking in hun gedrag, met name Merijn natuurlijk. Uitieindelijk hoop ik  dat ook wij weer ooit een normaal gezinnetje kunnen vormen.....Als je je gelukkig voelt, werkt dat toch terug op je gezin en dat geldt voor iedere leefvorm ....homosexueel, gescheiden of gewoon traditioneel!!!!

Groetjes Fonske.

Haha je bent lekker op dreef met je vragen!!

Uhmzz ik vind het ook heel dubbel...

De ene kant denk ik....Waarom zou het verkeerd moeten gaan?
En de eerste levensjaren zien kinderen het toch gewoon als hun ouders...
Maar aan de andere kant.....Werkt het toch niet zo in de maatschappij...
Kinderen vinden het toch vaak vies...Hun klasgenootjes!
2 Papa's of 2 Mama's....Dus als hun kinderen dan echt in de pubertijd komen dan word het voor hun toch denk ik wel lastig....dan worden ze wel gepest...
Denk ik...

Ik heb niks op Homo's of op lesbiennes....
Maar ik vind het toch altijd nog een rare gedachten....
Maar ik vind dat ze absoluut kinderen kunnen opvoeden...daar heeft het geslacht niks mee te maken...

Kinderen die zullen uiteindelijk toch alles wel te weten komen over hun voorgeschiedenis....Wie hun biologische ouders zijn enz...
Dat neem ik tenminste aan!

Als een vader of een moeder alleen een kind op kan voeden kunnen ze het zeker als er 2 vaders of 2 moeders zijn. De tijd dat ieder gezin uit een vader en een moeder en 2 kinderen bestaat is allang voorbij. Je hebt veel alleenstaande, homoparen, ook samengestelde gezinnen met kinderen vanuit 2 huwelijken....ik denk dat je als kind er echt niet meer op aangekeken word tegenwoordig.

Terug
Bovenaan