Wij hebben 2 honden waarvan 1 nogal slecht tegen verandering kan en ook niet zo goed met vreemde mensen/kinderen is. We vonden het dus superspannend hoe het allemaal uit zou pakken.
Wij hebben geen familie in de buurt en ook vrienden zaten niet te wachten op even oppassen op twee honden. Dus ze zijn thuis gebleven. Ik moest een paar dagen in het ziekenhuis blijven. Mijn man is in die tijd op en neer gereden om ze uit te laten. Af en toe even een uurtje bij ze zitten. Ze zijn die dagen wel veel alleen geweest.
Eenmaal thuis ben ik direct naar boven gegaan met baby en hebben we ze eerst aan de geur en geluiden laten wennen. Mijn man en de kraamhulp zaten vaak beneden, ik kon dat niet. Ik denk na 5 dagen ofzo, zijn we even samen beneden gaan lunchen en had ik de baby in de box gelegd. De oudste hond vond het allemaal niet bijzonder, nog steeds niet nu onze dochter 19 mnd is. De jongste hond kon zn ogen niet wijder open doen. Bij elk geluidje rende hij nerveus naar de box. Maar hij blafte niet en kon niet bij de baby. Wij hebben het in de gaten gehouden natuurlijk, maar ook vooral niet teveel daarop gereageerd. Want hij kreeg zo snel door dat het dus het nieuwe normaal was. Daarna zijn we steeds vaker even beneden geweest, steeds wat langer. Hij mocht ook aan de voetjes snuffelen als iemand van ons hem vast had. En na een week of 2 ofzo, lag hij al lekker naast me terwijl ik aan het voeden was. We namen hem ook mee op wandelingen zodra ik weer kon. En gaven hem wat meer aandacht en complimentjes voor goed gedrag.
Hij was bij binnenkomst wat enthousiast voor kraamhulp, verloskundige en lactatiekundigen. Zoals hij ook bij vrienden en familie is. Even gespannen en superblij. Maar ik had bij de kraamorganisatie om die reden aangegeven dat ze niet iemand met angst voor honden moesten sturen. Nou beide personen hadden echt maling aan dat gedrag en hadden hem zo weer rustig en dat bleef hij dan de rest van de tijd ook. Ze vonden het leuk dat hij er was. De oudste hond ook hoor, maar die is zo lief, daar merk je bijna niks van.