Hond bij bevalling?

Ik lees en verneem verschillende dingen over wat wel/niet handig/gewenst is m.b.t. de hond tijdens de bevalling. Ons idee is om de hond wel gewoon thuis te laten bij de bevalling en de bench daarbij klaar te zetten. Back up is natuurlijk dat als het niet goed gaat, ze opgehaald wordt door iemand. Hebben jullie je huisdier(en) bij de bevalling aanwezig gelaten?

Wij hebben 2 poezen en die waren gewoon in huis. Bij de geboorte van onze eerste kwam na de bevalling 1 van de 2 poezen even kijken en ruiken. Na m’n 2e bevalling heb ik ze niet gezien.

Als je hond niemand in de weg gaat lopen of gaat blaffen/piepen in de bench dan zou ik haar lekker thuis laten. Anders wel even wegbrengen of laten ophalen.

Volgens mij mag een hond niet ik dezelfde ruimte zijn met de bevalling. Omdat een hond kan denken dat jou iets aangedaan wordt en dan mensen aanvalt. Dit is eens gebeurd, zal wel te vinden zijn via google ? Uiteraard ook bij mensen die zeiden "mijn hond doet zoiets niet" dus dat is geen garantie. In een eigen ruimte zal wel mogen denk ik hoor en al helemaal als de hond beneden is en jij boven. 

Wij hebben 2 honden waarvan 1 nogal slecht tegen verandering kan en ook niet zo goed met vreemde mensen/kinderen is. We vonden het dus superspannend hoe het allemaal uit zou pakken. 
Wij hebben geen familie in de buurt en ook vrienden zaten niet te wachten op even oppassen op twee honden. Dus ze zijn thuis gebleven. Ik moest een paar dagen in het ziekenhuis blijven. Mijn man is in die tijd op en neer gereden om ze uit te laten. Af en toe even een uurtje bij ze zitten. Ze zijn die dagen wel veel alleen geweest. 
Eenmaal thuis ben ik direct naar boven gegaan met baby en hebben we ze eerst aan de geur en geluiden laten wennen. Mijn man en de kraamhulp zaten vaak beneden, ik kon dat niet. Ik denk na 5 dagen ofzo, zijn we even samen beneden gaan lunchen en had ik de baby in de box gelegd. De oudste hond vond het allemaal niet bijzonder, nog steeds niet nu onze dochter 19 mnd is. De jongste hond kon zn ogen niet wijder open doen. Bij elk geluidje rende hij nerveus naar de box. Maar hij blafte niet en kon niet bij de baby. Wij hebben het in de gaten gehouden natuurlijk, maar ook vooral niet teveel daarop gereageerd. Want hij kreeg zo snel door dat het dus het nieuwe normaal was. Daarna zijn we steeds vaker even beneden geweest, steeds wat langer. Hij mocht ook aan de voetjes snuffelen als iemand van ons hem vast had. En na een week of 2 ofzo, lag hij al lekker naast me terwijl ik aan het voeden was. We namen hem ook mee op wandelingen zodra ik weer kon. En gaven hem wat meer aandacht en complimentjes voor goed gedrag. 
Hij was bij binnenkomst wat enthousiast voor kraamhulp, verloskundige en lactatiekundigen. Zoals hij ook bij vrienden en familie is. Even gespannen en superblij. Maar ik had bij de kraamorganisatie om die reden aangegeven dat ze niet iemand met angst voor honden moesten sturen. Nou beide personen hadden echt maling aan dat gedrag en hadden hem zo weer rustig en dat bleef hij dan de rest van de tijd ook. Ze vonden het leuk dat hij er was. De oudste hond ook hoor, maar die is zo lief, daar merk je bijna niks van. 

Onze hond is heel rustig en trekt zichzelf terug wanneer het haar te druk is. De bedoeling is dat ik thuis beval, beneden in bad en daar is ook haar leef ruimte. Ik ga het ook maar even overleggen met de verloskundige.

Wij hebben ons hondje laten ophalen door mijn ouders toen het begon, en onze dochter natuurlijk ook bij de tweede keer. Mijn hond zou alleen maar huilen, piepen en blaffen, wat hij al doet als ik mijn teen stoot ? Ik denk dat het aan je hond ligt. 

Wij hebben onze honden ook op laten halen. Gaf mij meer rust dat de hondjes ook in een omgeving waren die ze gewend zijn en hun de aandacht kregen die zij nodig hebben. Denk dat het anders ook beetje onrustig is voor de hondjes aangezien hier de kraamhulp ook 3 x wisselde

Terug
Bovenaan