Hond en baby

<p>Hoi lieve allemaal,</p><p> </p><p>Wij zijn bezig met proberen om zwanger te worden. Zelf hebben wij twee hondjes (waar ik uiteraard stapelgek op ben). Het is heel voorbarig en misschien helemaal niet nodig, maar ergens heb ik toch een soort van 'angst'. Stel dat de baby heel allergisch is en mijn honden wegmoeten... Alleen de gedachte al....</p><p> </p><p>Daarom vroeg ik mij af of jullie ervaringen hebben met baby's en honden allergieën? Kun je hier ook wat tegen doen, anders dan voor de honden een ander huisje te zoeken?</p><p> </p><p>Groetjes Ilja</p>

Over het algemeen reageert een baby niet allergisch als je je honden al hebt voordat je zwanger wordt, ze krijgen hier vaak al afweer voor. Ik was ook echt bang dat mijn kindje allergisch zou kunnen zijn voor mijn hond maar volgens de verloskundige krijgen ze afweer mee van jou als mama. 
Bij ons gaat het gelukkig dan ook heel goed! 

Ik heb zelf veel allergieën, altijd al gehad en  ik ben gek op katten. Ik ben zelfs opgegroeid op een boerderij en was overal allergisch voor ?. 
Gek genoeg ben ik wel allergisch voor andermans katten, maar dus niet meer voor mijn eigen katten (alleen de eerste 2 maanden dat ik ze had).
Ons zoontje heeft nooit tekenen van allergieën voor de katten vertoond, terwijl die kans groter is omdat zowel ik als mijn partner allergieën hebben.
Maar door veelvuldige blootstelling bouw je dus een tolerantie op voor het eigen dier denk ik, tenminste, dat is mijn persoonlijke ervaring dus.
Niet druk over maken dus, komt vast goed!

[quote quote=10396999]Ja? Klinkt hoopvol. Heb je hier ervaring mee gehad B en B?[/quote]
We hebben 2 honden en zij zijn de grootse maatjes van onze dochter. Ik zou onze honden nooit wegdoen, tenzij onze dochter echt dood zou gaan door een allergie. Gelukkig valt dat vaak allemaal wel mee ;)

Ik zou eerder bang zijn dat de hond op een onbewaakt moment de baby te grazen neemt, dan dat de baby allergisch is voor de hond.. 
(ik ben zelf ook opgegroeid met honden, dus ken het "mijn hond doet niks"-mantra erg goed, tot dat het dan in één keer verandert in "dat doet hij anders nooit"..)

Terug
Bovenaan