hond en de bevalling

Hallo

Ik ben eind augustus uitgerekend maar nu heb ik een vraag.
Wij hebben een hond en ik hoor van ongeveer 75 % dat we onze hond mijn placenta en de eerste poepluier moeten geven.
Wat vinden jullie hiervan???

Ik vind het zelf nogal smerig. We betrekken de hond wel overal bij als we bijv de kinderwagen in de kamer zetten hebben we hem laten snuffelen. van ruik maar dat is nieuw.

groetjes jantine

Hoi, ik heb zelf een Golden Retriever en ben 28 september uitgerekend.
Het lijkt mij ook smerig en ik zal het zelf zeker niet geven.
Dit is natuurlijk ieder zijn eigen keuze!

Mij lijkt het dat als je de hond voldoende aandacht blijft geven, zodat hij niet jaloers wordt
dat het vanzelf wel goed komt.

Succes met je beslissing!

Groetjes,
Loti

Hallo,

Ik ben in dec 2004 bevallen van onze zoon Daan.
Wij hebben ook een hond en die hebben wij tijdens de zwangerschap overal bij betrokken ook met het klussen op de babykamer.
Daan is thuis bevallen en nadat de verloskundige en kraamhulp weg waren hebben wij de hond bij ons op de slaapkamer gelaten en kennis laten maken met Daan. Zolang ik boven was hebben wij de hond zoveel mogelijk ook bij mij en Daan laten zijn.
En er is geen jarloezie, ze kunnen nu niet zonder elkaar.

Groetejs Saskia

Hoi,

Ik ben ruim twee jaar geleden bevallen van mijn eerste kindje. Ik heb ook een hond en die is altijd zo ontzettend lief!!!

We hebben de hond ook zoveel mogelijk bij alles betrokken tijdens mijn zwangerschap, als er iets nieuws was in huis dan mocht ze altijd kijken en snuffelen.

Meteen na de geboorte hebben we haar meteen kennis laten maken met de baby. Op het begin was het nog wel een beetje interessant, maar al snel kregen we te maken met jaloezie. We hebben voor ons idee toch "normaal" tegen de hond gedaan en aandacht blijven geven.

We wisten dat de hond de baby niet zo leuk vond en het ging ook mis toen de kleine begon te kruipen. Ze heeft mijn dochter gebeten en is meteen die dag naar mijn moeder gegaan.

Door omstandigheden moesten we mijn hond na een jaar weer terugnemen. We hoopten dat het goed zou gaan nu onze dochter wat groter was. Dat is gelukkig zo, zij is wel echt de baas, maar mijn dochter weet wel dat de hond ook zijn grenzen heeft en die respecteert ze ook. Nu de tweede op komst is hopen we dat alles meteen goed zal gaan, omdat de hond nu ook wel weet wat het is en al ervaring heeft met een ander kind, we hopen het maar.

Daarintegen had mijn schoonzus 3 "wilde" herdershonden in de tijd dat ze beviel van haar zoontje. We hielden allemaal ons hart vast hoe dat zou aflopen, maar meteen vanaf de geboorte waren ze gek op hem!!!!

Het valt dus niet te zeggen hoe het zal gaan, hoe je ook je best doet om het in goede banen te leiden. Misschien gaat alles vanzelf goed.

Een dier blijft altijd tot op zekere hoogte onbetrouwbaar, ook al heeft hij nooit een vlieg kwaad gedaan!!

Succes ermee!

Groetjes,
Paula
38,6 weken

Hoi Jantine,

Ik ben zelf 2 jaar geleden bevallen van een zoon, Rick.
Wij hebben ook een hond, blonde bouvrier.
Ik ben thuis bevallen en daar was de hond ook bij.
Niet op de slaapkamer natuurlijk, maar de hele nacht weeen opvangen in de woonkamer, heeft hem ook de hele nacht wakker gehouden!!!!

Toen Rick was geboren moesten we meteen naar het ziekenhuis omdat het helemaal niet goed ging met hem.
Na bijna 14 dagen kwam Rick thuis.
We hebben in de tussentijd de was uit het ziekenhuis, van Rick, mee naar huis genomen en aan de hond laten ruiken.
Hij geloofde het wel.

Toen Rick thuis kwam snuffelde hij een keer en dat was het.
Hij heeft nooit moeilijk gedaan.

Veel succes,
                                  moeder van Rick

Hallo allemaal!!!

ik heb net de gedragskundige voor de hond aan de telefoon gehad. en die schrok er van dat het verhaal dus nog steeds rond ging. ze zei al het is onzin. het is boven de natuur. kijk misschien kan het voor de hond gewoon een stuk vlees zijn maar je geeft toch je vinger ook niet aan de hond als tie er af is?? ze zei misschien een beetje cruw maar het is wel zo.
Ze gaf dus ook die tip voor als het in het ziekenhuis geboren wordt dat ik dan de kleertjes mee moet nemen om te laten ruiken.
Maar wat ze ook zei en ik dat vind ik wel een beetje vreemd maar je kan het proberen... een huilpop meenemen en als de pop dan huilt dat de hond weet dat hij een stukje terug moet doen.
Het is het proberen waard. maar ik ga wel door met als er nieuwe spullen komen dat tie dan alles kan afsnuffelen en zogezegt goed keuren!!

in iedergeval bedankt voor jullie tips en ervaringen

Terug
Bovenaan