Hond en kat

<p>Hallo allemaal! <br /><br />Wij zijn in verwachting van ons eerste kindje (na 2 jaar proberen). En nu gaan er enorm veel vragen door mij heen waaronder: Hond en Kat! Ik heb een klein kindje van 4 kg wat altijd bij ons in bed, onder de deken slaapt en een kat die af en toe boven mijn hoofd slaapt. Zelf hebben we hier totaal geen probleem mee... maar overal lees ik dat je nu al moet beginnen met dit af te leren. </p><p>Zijn er ook ouders die gewoon hun hondje ook na de bevalling in bed en op de bank laten slapen? <br /><br />Kan het ook gewoon zo blijven? <br /><br /></p><p>liefs, </p><p> </p>

Onze hond was ook ons kindje, maar dan van 15 kg. Als we uitslapen mag ze bij ons in bed, maar op andere momenten niet meer. De bank eigent ze zich echter enorm toe waardoor ze erg veel stress had toen ons zoontje kon kruipen en lopen. We zijn nu bezig haar af te leren op de bank te liggen en we kunnen nu beide zeggen dat de stress bij de hond enorm is afgenomen. Natuurlijk mag zoontje niet op haar kussen liggen of komen, waardoor ze dit nu ook als veilige plek ziet.
De kat slaapt bij ons nooit op de slaapkamer want die ziet ons hoofd als lekker kussentje en onze tenen als prooi.... 

Wij hebben alleen een kat die ook graag bij ons op bed sliep. Dat ben ik gaan afleren, omdat ik niet wilde dat ze in dezelfde kamer was als onze zoon terwijl wij slapen. Het is een lief beest en ik verwachtte geen gekkigheid van haar, maar het blijft een dier. Dat ben ik al halverwege m'n zwangerschap gaan afleren, omdat ze al genoeg stress zou krijgen als de kleine er eenmaal was. Ze vond het een paar nachten echt niet leuk, maar daarna was ze gewend. Nu onze zoon op z'n eigen kamer ligt en zijn deur gewoon dicht gaat, mag het van mij weer. Nu komt ze niet meer :') 

Onze hond Mag alleen in weekend op bed komen.  En op de bank als wij het zeggen met zijn kleedje ik laat dit ook we hebben een kleedje van hem in slaap ¹daar slaapt die op midde in nacht gaat die altijd naa r woonkamer . 

Ik denk dat je je eigen gevoel moet volgen. Onze honden slapen niet bij ons in bed. De kleinste kan traplopen en mag in de kraamtijd wel zelf naar boven lopen en dan evt op bed. Ze is een hond die alert is en graag controle heeft, dus ik wil haar ook die mogelijkheid geven. Doe ik dat niet, dan ben ik bang dat ze de baby als vijand gaat zien ipv gezinslid. 
Onze honden mogen wel op de bank (met kleed). Mag straks ook gewoon, maar wel met regeltjes. Niet likken aan het hoofdje en de handjes van de baby bijvoorbeeld. Als ze even niet op de bank kunnen, dan laat ik ze in ieder geval in de buurt.

Hoi hoi,
Zelf heb ik een kat die bij ons in bed slaapt.. 
maar wil dat nu liever niet meer vanwege toxoplasmose ? ( ik weet het ) misschien wat overdreven .. maar je bent indd zo onzeker in het begin. 
Tuurlijk kan het zo blijven .. als jullie dat prettig vinden!
Onze kat komt nu ook gewoon nog op de bank.. en straks weer lekker in bed ! ?
Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!! ??

Ik denk dat dit ook heel erg afhangt van waar je je kindje straks laat slapen... Als de baby ook op jullie kamer slaapt, zou ik de dieren er niet meer laten slapen. Slaapt de baby vanaf het begin op eigen kamer, dan kunnen de huisdieren in principe blijven...

Katten hebben nogal eens de neiging om bij de baby te gaan liggen, want dat is lekker warm. Dit kan wel gevaarlijk zijn en mocht bij ons ook niet. Kleine sliep bij ons op de kamer en de katten dus niet. Ook op de babykamer mochten ze niet komen. De box hebben we tijdens de zwangerschap neergezet met ballonnen erin. Ze zijn er wel geteld één keer in gesprongen. Toen de kleine er was, wilde de ene kat graag op schoot. Dus baby tegen m'n borst en de kat op m'n benen. Dat ging prima ? Ze mochten bij de baby kijken en snuffelen, maar toonden weinig interesse.
De hond hebben we vanaf het begin er wel bij betrokken, om hem voor te bereiden. Vast snuffelen aan de spullen en kijken op het kamertje. Hond is op leeftijd, vriendelijk en kindjes gewend. Toen de kleine eenmaal over de vloer ging tijgeren, ben ik de hond meer op de bank gaan leggen. Daar kon de kleine er niet bij en had de hond rust. Ik hou van de hond en weet dat ie nooit iets zal doen, maar ik vertrouw hem nooit voor 100%. Ik weet dat de kleine hem aan z'n staart kan trekken of per ongeluk pijn kan doen. Dan kan de hond schrikken en zomaar hap doen. Dan is er maar één schuldig aan de situatie en dat ben ik. Dus hond en baby worden altijd in de gaten gehouden. Als je het goed begeleid gaat het prima, maar een hond moet wel z'n plek weten. Dan groeit de kleine op met een trouwe viervoeter ?

Terug
Bovenaan