Hond vertoond ander gedrag

<p>Hoi allemaal,</p><p style="text-align: center;">Ik ben nu bijna 33 weken zwanger en sinds 1 a 2 weken vertoond onze hond echt ander gedrag. Heel onrustig, hijgen en piepen wanneer je bij wijze even naar de wc loopt. Ik vroeg mij af of mensen dit gedrag herkennen? Wij zijn er eigenlijk best wel mee bezig dat onze hond ook tijdens de zwangerschap net zoveel wandeld (is ook goed voor mijn conditie haha) en hij krijgt zo ook niet minder aandacht eigenlijk. Ze zeggen wel eens dat honden de zwangerschap toch aanvoelen maar het valt nu zo op dat zijn gedrag veranderd/hij onrustiger is de afgelopen weken en ik was eens benieuwd of er mensen zijn met dezelfde ervaring?</p><p>Groetjes Sanne </p>

Ik ben 25 weken zwanger. Het enige wat tot nu toe op valt is dat ie savonds vaker bij me komt liggen. Gewoon op de grond, niet bij in de bank. Ben wel benieuwd hoe het straks gaat!

Onze hond is al tijden sloom, traag en niet te genieten buiten aan de riem.. Ik dacht door haar loopsheid die ze in december had gehad.. 
Losloop gebied vond ze wel leuk, was ze wel vrolijk aan het rond struinen maar aan de riem echt een drama...
Nu ik 11 dagen geleden bevallen ben is ze weer vrolijk! Ze huppelt weer vooruit en rent vrolijk mee aan de riem! Nooit aan gedacht dat dit gedrag bij me zwangerschap vandaan kwam!
Ze is super lief voor de baby, komt af en toe ff kijken en snuffelt even, en gaat dan weer lekker in haar mandje liggen. S’ochtends kan ze niet wachten tot ze even naar boven mag om bij mij en de baby te kijken!

Toen mijn moeder zwanger werd van mij, heeft de teckel die heel gek was op mijn moeder (waar ik later als klein kind dikke vriendjes mee werd) haar vanaf dag 1 genegeerd. Echt met de rug naar haar toe zitten. Niet meer op schoot willen, wilde ook niet geaaid worden door haar enz. Zo jaloers Toen ik een half jaar oud was begon ze weer bij te draaien. Daardoor wist mijn moeder dat zwanger was :)

Misschien duurt het niet lang meer voor je gaat bevallen ;) Onze hond had eerder door dat ik zwanger was dan ikzelf. Ze snuffelde elke keer tussen mijn benen. Aan de riem werd ze beschermender en thuis aanhankelijker. Dat is tijdens de zwangerschap is dat ook niet meer veranderd.

Terug
Bovenaan