hond voorbereiden????

Hallo allemaal,

Ik was benieuwd of er meer mensen zijn die een hond hebben? Ik vraag me af hoe kun je zo'n beestje nu het beste voorbereiden???
Wij hebben een cocker spaniel van 3 jaar. Erg enthousiast en niet echt aan kinderen gewend. Nu hoor je natuurlijk de meeste uit een lopende verhalen.. van placenta geven tot poep luier in een sok doen om mee te laten spelen...
Hebben jullie tips die jullie zelf uitgeprobeerd hebben????

Alvast bedankt!

Groetjes Yvonne

Hoi Sneldy,

Toen ik zwanger was van de eerste hadden alleen mijn ouders nog honden. We hebben er nooit iets aan hoeven te doen. Na de bevalling mochten ze kennismaken met de baby en verder is het gewoon natuurlijk gegaan.
Nu hebben we zelf een jonge hond, 6mnd, en die weet niet beter dat er jonge kinderen zijn, dus ook voor hem doen we niets. En ze hebben een heel goed instinct, want hij beschermd me nu al en is heel voorzichtig, terwijl hij eerst echt lomp was.

De hond van mijn broer is geen fan van kids, die laten we gewoon, we hebben Tess geleerd dat ze niet aan hem komen mag en als ze hem wil aaien dan doen we het samen. Wil hij weg dan mag hij dat ook.

Het blijft oppassen, maar we hebben nooit van die rare dingen gedaan. Gewoon zelf relaxt ermee omgaan en dan komt het vast goed. Kijk naar je hond, is hij op zijn gemak dan zal hij weinig doen.

Succes Nanda

Ps. Tess noemt de hond zelf haar broer en ze zijn ook echt maatjes

Wij hebben zelf geen hond maar mijn ouders hebben er wel een toen ik zwanger was van de eerste leek het ook wel hij het aanvoelde en was ook heel beschermend over mij Toen marek geboren was heb ik hem wel even laten snuffelen maar al die gekke dingen als poepluiers of placenta's laten eten ik betwijfel of het werkt Denk ook dat je het gewoon even moet afwachten tot de baby er is en hoe je hond op hele situatie reageerd
Zou zelf nooit een baby alleen laten met een hond hoe lief die ook lijkt het blijven natuurlijk wel dieren

groetjes mira

Hoi

Wij hebben een hond gehad en kat toen ik zwanger was regelmatig aan de nieuwe dingen laten snuffelen en op de babykamer laten rond lopen. de box al met 7 maanden in de huiskamer. Toen ik moest bevallen was uiteindelijk keizersnede en heb 4 dagen in het ziekenhuis gelegen. en de hond heeft die dagen bijna niks gegeten. Toen ik thuis kwam ben ik als eerste alleen naar binnen gegaan hond begroet en geknuffeld toen kwam mijn man met Kris en de hond laten snuffelen. Wij hebben wel een luier gegeven aan de hond buiten in   de tuin.

De hond is vanaf dag 1 beschermend geweest en heel erg lief voor Kris Zelfs toen kris ging kruipen en lopen waren het twee dikke vriendjes samen in de mand en de hond liet alles toe. Nu was het ook wel een schat van een hond en mis ik hem nog elke dag. moesten hem wegdoen vanwegen allergie ik heb astma Kris ook en mijn man exzeem.
Maar zou graag nog een hond willen maar dan 1 die niet zo veel haar verliest en hoor wel is dat bv boomertjes of maltezers kunnen die heb plukken die loslaten en weet van mensen die allergie hebben of astma en pufjes dat het met die honden goed gaat.
en stofzuigen en dweilen doe je toch wel met kleintjes vaker.
krijg alleen mijn man niet meer zo ver.

groetjes Jenny

Mijn moeder nam de was vanuit het ziekenhuis mee naar hun huis in de eerste dagen na de bevalling, dan legde ze Nynke d'r rompers even bij Hugo neer (Basset Griffon  toen 4  jaar) maar hij keek er niet echt naar om.

Toen we thuiskwamen hebben we hem echt heel bewust geroepen en mocht hij even aan Nynke snuffelen. Daarna ging het eigenlijk heel goed. Het lastige voor de hond is vooral dat er wat minder tijd voor   hem is. Maar bij   ons vond Hugo al die aanloop, visite, kraamhulp etc. erg leuk. Het zal ook heel erg liggen aan het soort hond, die van ons is van 'hoe meer zielen hoe meer vreugd' en sinds Nynke er is zijn we zelf ook meer thuis dan eerder, dus hij vindt het wel best.

Wij kiezen er wel voor dat Hugo niet naar boven mag, mocht hij daarvoor ook nooit. En als Hugo op zijn kussen ligt mag Nynke er van ons niet bij gaan zitten. Voor ons is dat een teken dat hij even rust wil en als hij wil spelen o.i.d. komt hij wel naar ons toe of roepen we hem. Anders heeft de hond nergens een plek voor zichzelf. Dit bevalt ons goed, maar zoals ik al zeg, iedere hond/ras zal er anders op reageren.

Hoi hoi,

onze hond moest nooit wat van kinderen hebben, maar toen onze eerste geboren was is het wel anders geworden. Ze is heel lief. Ik heb haar ook bij veel dingen betrokken. Toen we net uit het ziekenhuis kwamen, mocht ze eerst aan de kleine ruiken. Daarvoor mocht ze ook overal even een kijkje nemen en aan ruiken. Met de katten trouwens netzo gedaan.
Als je ervoor zorgt dat je de hond niet achtersteld, maar ook bij dingen betrekt (ook met em blijven spelen), worden ze niet jaloers. Want honden kunnen agressiever worden door jaloezie. En hij was er toch als eerst.
Als je de denkwijze van de hond begrijpt en daarop in speelt komt het zeker te weten goed.

Liefs,

bedankt voor jullie berichtjes!

Ik denk dat ik me er ook niet druk om moet maken. Het blijft natuurlijk een beest en ik zou ze nooit voor 10 sec samen in 1 ruimte laten zonder toezicht. Maar op zich is het een heel lief beestje en idd, gewoon een beetje erbij betrekken. Naar boven mag ze zo wie zo niet maar nu gaan we wel afleren om op de bank te springen. Beter nu afleren dan straks als de baby er is want dan kan ze natuurlijk wel jaloers zijn.
Maar goed, iedere tip is nog welkom!

Groetjes Yvonne

Terug
Bovenaan