hond weg :(

A

Anoniem

Guest
hoi

ff heel iets anders maar zaterdag dan krijgt onze hond een ander baasje wij kunnen niet goed meer voor haar zorgen we zitten in een flat met 6 trappen en aandacht schiet hier ook tekort voor haar ze heeft niet zo veel ruimte hier en 4 x per dag uitlaten lukt ook niet altijd ivm mijn rug.ik weet is allemaal geen excuus maar is beter voor haar we irriteren ons ook aan haar zo omdat ze best druk is en ze kan ook niet goed opschieten met kleine kinderen omdat ze jaloers is dus maak me nu al druk dat als selina straks gaat lopen.we hebben haar 3 jaar gehad en we hebben nog een hondje die is klein maar ik ga haar vreselijk missen  maar het is beter voor haar en ons dat ze lekker aandacht krijg en 4 x uit gelaten word en lekker kan rennen en spelen.zaterdag gaat ze een dag met die mensen mee om te kijken hoe het gaat en wat hun ervan vinden en dan bellen ze einde van de dag op of dat ze ze houden of niet.zie er echt tegen op maar ja.

liefs tara mama van selina 14-04-07

Moeilijk he, om zoiets te moeten beslissen.
Ik wens je veel sterkte.....

jeetje wat erg! ik zou mijn honden echt nooit van z'n leven wegdoen!
maar ja als je er geen tijd voor hebt, ze verdienen beter. ik zou er gewoon tijd voor maken. maar heb je dan wel tijd om die andere hond 4 keer per dag uit te laten?
ik hoop dat het goed uitpakt voor jullie hond.
sorry, klinkt misschien een beetje verwijtend maar je hoort zo vaak dat als er een kindje komt er ineens geen plaats meer is voor een hond terwijl die er al lang was. maar ik ken jullie situatie natuurlijk helemaal niet, dus kan er verder niet veel over zeggen.

groetjes,
daphne

ik wilde ze ook niet weg doen    maar we hadden al voordat ik zwanger was een keuze moeten maken omdat we gingen verhuizen naar een flat maar mijn man wilde haar houden en zouden het proberen.en wat die andere hond betreft die gaat 2 x per dag uit ze is klein en we hebben haar al 5 jaar en ze gaat vaker mee overal naar toe en die grote hond die kan niet in mijn auto mee.ik weet wat sommige mensen denken maar als je alles al heb geprobeertvan curcus tot training  en het lukt niet en ik loop het risico dat ze me me kleine meid een keer pakt is de keus wel snel gemaakt ik wilde het alleen even van me af schrijven maar ben bang op verkeerde reacties hierop.

liefs tara

he wat naar voor jullie.

Zo te lezen heb je er echt moeite mee. Dus je zult deze beslissing niet zomaar genomen hebben.

Misschien kunnen jullie de hond nog eens bezoeken bij haar nieuwe baasje. Als je dan ziet dat ze het daar fijn heeft dan hoef je je niet meer zo naar te maken.

sterkte vandaag, en nog even heel veel en lekker met har knuffelen.

ja ik heb er vreselijk veel moeite mee en ik kan regelen dat we haar gewoon af en toe blijven zien das geen probleem en ze houden ons ook op de hoogte van hoe het gaat.

hoi tara,
zo te lezen heb je er inderdaad alles aangedaan. en wat wel heel fijn is denk ik: je hebt zelf een ander baasje voor hem gevonden. het lijkt me heel erg als hem naar het asiel had moeten doen. Dus mijn opmerking over dat als er een kind komt er vaak geen plaats meer is voor de hond gaat niet echt op hier, het heeft niet alleen met je kindje te maken. ik hoop dat het allemaal goed gaat en veel sterkte ermee!

groetjes,
daphne

Hoi,
 als jij er een slecht gevoel bij hebt en constant bang bent dat de hond iets doet bij je kindje tja dan is het misschien gewoon beter.
het is ook niet leuk voor de hond als hij weinig aandacht krijgt en dat je je eraan irriteert.
zelf hebben wij ook een hond moeten wegdoen was een schat van een beest (dobermann) maar helaas ze was zo vreselijk actief en op een gegeven moment kon ik haar niet meer uitlaten omdat ze raar ging doen en toen ze ook nog het konijn van mijn zoontje uit het hok haalde en hem dood beed hebben wij de keuze gemaakt haar weg te doen. gelukkig heb ik een heel lief baasje voor haar gevonden die lekker met haar traint en zelfs meeneemt naar zijn werk.
ze krijgt nu wel de aandacht en liefde die ze verdient.
en je kunt toch contact houden met de nieuwe baasjes zo kun je zien of ze het leuk heeft.

veel liefs,
marike

Terug
Bovenaan