Hond...

Hallo allemaal

Ik ben 18 weken zwanger met mijn eerste kind. Ik heb en grote hond van bijna 5 die erg gehecht is aan mij, en tegelijk dominant en een goede waakhond omdat die altijd mij zal beschermen. Ik denk dat het allemaal goed komt als de kleine daar is - die vind baby's leuk en interessant maar is er lekker voorzichtig me. Het kan zijn dat het toch anders wordt met mijn kind, maar ik ben optimitisch....
Waar ik wel een betje onzeker over ben is de tijd rond de bevalling.
Ik denk dat ik in de 8 dagen van kraamzorg dat ik mijn hond naar mijn hondenoppas gaat sturen - een kraamzorgvrouw die bang is voor honden - dat werkt niet in combinatie met mijn hond..... Maar ik zou graag advies willen vragen als jullie ervaringen hebben met het voorbereiden van de hond (doek met babys geur in mand etc...) op de komst en aanwezigheid van de baby. Weet ook niet of het handig zou zijn om de hond s'avonds thuis te hebben als kraamzorg weg is.
Heeft iemand advies/ervaringen?

Mor74 - baas van een leuke teef...  

Hoi,

Ik heb altijd gehoord dat je je huisdieren het best zoveel mogelijk overal bij kan betrekken! En dat je zelfs kan aangeven aan de thuiszorg dat je een hond in huis hebt.
Ik denk zelf persoonlijk dat je hem jaloerser maakt als je hem een tijdje wegstuurt en dan weer in huis laat komen.
De tips die ik ken zijn dat je je huisdieren meteen aan de eerste luier moet laten ruiken.......de box al heel vroeg in de kamer zetten, je hond samen met jou de kinderkamer in laten gaan maar nooit alleen, en nog veel meer van dat soort dingen.
In een forum van meiden die iets verder zijn dan wij is ook een topic over huisdieren. Volgens mij is dat het februari of maart forum...........daar kan je ook eventjes mee lezen?

Wij hebben twee katten en ik ga, als ik een week of 25 ben de box al in de kamer zetten, vroeg, maar met balonnen er in zodat ze meteen leren dat ze daar niet in mogen.
Verder laat ik ze overal aan snuffelen wat we nu al kopen, en ook aan de geluidjes die dit soort dingen maken. Heb bijvoorbeeld  al een muziekdoosje en die doe ik savonds aan...........hou hem meteen tegen mijn buik zodat het kindje het ook alvast hoort.........misschien wat vroeg maar ja, kijk er ook zo erg naar uit!!!

Je kan ook aan je dierenarts vragen hoe je er het beste mee om kan gaan.........

Succes ermee, en nogmaals, ik zou als ik jou was zeker de hond niet uitbesteden omdat hij dan niet is gegaan in het "proces" dat het kindje komt..............en er uiteindelijk ook is..............
Maar het blijft natuurlijk een gevoel van jezelf...........je moet doen waar jij je het beste bij voelt!

Nogmaals succes,

Groetjes Rimke
14+1 weken.

hallo

ik ben nu zwanger van ons tweede kindje en toen ik zwanger was van de eerste hadden wij ook een hond (je) wij hebben hem er heel erg bij betrokken gelijk bij op bed die doeken waar ze de baby als eerste mee afdrogen luiers enz erbij mar bij ons is het niet goed gegaan,
hij wou haar een paar keer grijpen en gromde ook heel erg was opeens niet meer zindelijk en probeerde bij haar in haar bedje te springen.
nou hoor en zie ik om mij heen dat het ook wel goed kan gaan toch veel bij betrekken en grote honden maakt misschien ook een verschil.
heel veel succes ermee.
ik hoop dat het allemaal vlekkenloos verloopt.
fijne zwangerschap

Ik zou de hond ook zeker niet wegsturen als ik jou was. Ik denk dat je daarmee jaloers gedrag in de hand werkt. Lekker thuislaten en van tevoren bij de kraamhulp aangeven dat je een hond hebt, daar houden ze vast rekening mee.
Wij hebben zelf geen hond maar 2 katten die altijd panisch waren voor babies (ze liepen er echt met een enorme boog omheen) maar toen wij thuiskwamen uit het ziekenhuis met de baby (ik had er 4 dagen gelegen en de katten hadden me enorm gemist) toen kwamen ze gezellig naast me zitten en hebben Daan genegeerd tot ze hem voor het eerst hoorde huilen. Volgens mij hebben ze hem echt niet eens opgemerkt want de geur van Daan was natuurlijk wel mijn geur. Nu hebben wij hem ook nooit met zwitsal enzo gewassen maar met Weleda producten en Balneum waardoor hij misschien wat minder extreem naar geurtjes rook (hebben veel dieren een enorme hekel aan). Natuurlijk zijn katten anders dan honden maar waarschijnlijk gaat het best wel goed, maar altijd in de gaten houden natuurlijk he! Je weet nooit wat een dier doet.

hoi mor74,

ik ben inmiddels zwanger van mijn tweede en wij hadden bij de eerste een grote duitse herder.
ik heb meegemaakt op de camping met baby's van vrienden dat de hond ook altijd gek deed hij ging altijd blaffen naar de baby's, dus je kan je voorstellen dat ik als de dood was voor mijn eigen kind.
mijn zoon is 7 weken te vroeg geboren dus alles wat ze zeggen dat je met de hond moet doen als je een kind krijgt heb ik niet kunnen doen zoals: de eerste luier, je t-shirt met de geboorte gedragen aan de hond geven.
toen mijn zoon thuis kwam uit het zh was ik als de dood dat de hond iets zou doen dus mijn zwager was bij mij thuis dat als de hond gek zou doen dat hij hem uit de kamer kon zetten en wat ik ook gedaan heb als ik de fles aan mijn zoon gaf liet ik hem er altijd bij ik liet hem snuffelen en als hij dat gedaan had ging hij voor mijn voeten liggen wat je zeker niet moet doen is je hond weg houden van jouw als je met je kind bezig bent want dan zeg je eigenlijk tegen je hond dat nu de baby er is moet hij niet in je buurt komen. wat ik ook had was een hoge box als je kind hoger ligt geef je aan de hond aan dat de hond er ook bij hoort maar dat hij wel lager in rang is als de baby. en wat je ook kunt doen is als er mensen naar de baby komen kijken een bak met hondekoekjes bij de deur neer zetten en de mensen eerst de hond aandacht laten geven en dan pas naar de baby laten gaan. uiteindelijk kon mijn zoon meer met de hond als dat wij konden en je zal zien dat als mensen de baby vast hebben dat de hond eers komt kijken of het wel goed volk is dat met jouw baby zit en dat ze dan weer rustig gaat liggen maar ze zal de mensen met jouw baby in de gaten blijven houden want het hoort bij haar roedel en het is in haar ogen ook een beetje haar pup.

groetjes tineke

hey
ook wij hebben 2 honden 2 jackrussels dus lekker druk we hebben ze al een poos dus ik dacht dat ze erg jaloers zouden worden ik had het van te voren gemeld bij de kraamzorg en na de bevalling heb ik de honden op het bed laten springen en gewoon laten ruiken en snuffelen en het gaat echt heel goed de oudste hond ging zelfs als ik ging voeden(bv)
onder mijn zoon liggen zodat ik mijn zoontje boven op hem kon leggen en hij bleef lekker liggen nu mijn zoontje kan lopen liggen ze samen met z'n drieen in de mand en ruben gaat er zelf aan vast houden als hij gaat staan en de hond blijft dan heel stil staan anders valt hij heel erg mooi om te zien
ik zou zeker de hond niet wegbrengen
liefs ineke

Hai,

Dit zijn moeilijke keuze's! Niet iedere kraamzorg accepteerd een hond, en ze kunnen je verplichten om m vast te leggen. Overleg dit goed in een gesprek, want in de zomermaanden is de kraamzorg ook heel schaars en is er weinig keus.
Naar pension is dan wel een goede keuze, zeker als ie zo gehecht is aan jou!
Tenminste als ie t leuk vind op t pension!
Daarna kun je inderdaad met de geuren spelen, zoals shirtje, pamper etc.
En inderdaad betrekken straks als de kleine er is, laat maar lekker snuffelen, zolang je erbij bent en ook je hond aandacht geeft kan er immers niets gebeuren.
Maar let wel op een DIER is nooit helemaal te vertrouwen hoe lief ze ook zijn!
Moet wel zeggen dat ik een dierenvriend ben en dat wij een boederij hebben met veel vee. Dus al behoorlijk bekend met dieren. Ook hebben wij een hond. Zwarte labrador kruising border collie. Maar doe altijd je eigen keuze,de keuze die bij jullie past.

gr Loona

Terug
Bovenaan